Ferrari po novem nagrajuje tiste, ki izdajo prodajalce njihovih ponaredkov

Posel Forbes Slovenija 18. julija, 2024 17.44
featured image

Pri italijanskem proizvajalcu luksuznih športnih avtomobilov so za zaščito svojih jeklenih konjičkov zagnali prav poseben projekt.

18. julija, 2024 17.44

Pri Ferrariju so odločeni, da bodo pristnost svojih izdelkov zaščitili, piše CNN. “Ferrari je ena najmočnejših luksuznih blagovnih znamk na svetu. Obenem smo med italijanskimi podjetji, ki so najbolj izpostavljena ponarejanju in nepooblaščeni uporabi naših prepoznavnih znakov. To ne velja le za avtomobilski sektor, temveč tudi za področje mode,“ je v elektronskem sporočilu za ameriški medij zapisal Ferrarijev tiskovni predstavnik.

V želji, da ponaredki ne bi zmanjšali vrednosti znamke, so Italijani zagnali prav poseben projekt. V tem so lastnike, oboževalce in privržence Ferrarija – v podjetju jih imenujejo Ferraristi – pozvali, naj jim pomagajo odkrivati ponaredke vseh vrst; od avtomobilov do vozičkov za golf in kuhinjskih aparatov, ki nosijo blagovno znamko Ferrari.

“Od začetka projekta smo prejeli več kot tisoč obvestil. Tako smo lahko proti številnim podjetjem, ki prodajajo ponarejene izdelke, tudi ukrepali,” pojasnjujejo pri Ferrariju.

O podjetjih ali izdelkih, ki so jih pri Ferrariju pregledali in uničili, podrobnosti ne navajajo.

Tisti, ki dajo namig, dobijo nagrado

Morebitni prijavitelji lahko namige o potencialnih ponaredkih sporočijo prek spletne strani, ki so jo pri Ferrariju ustvarili prav za ta namen. V zameno za informacije, ki se izkažejo koristne, prijaviteljem ponujajo “nedoločen Ferrarijev pripomoček”.

Kaj lahko dobijo tisti, ki dajo namig, pri Ferrariju ne želijo povedati.

Ponaredkov avtomobilov je sicer malo

Ponarejanje blaga je sicer lahko preprosto, če gre pri tem za vsakdanji izdelek, na katerega nekdo namesti logotip Ferrarijevega dirkalnega konja. Veliko bolj zapletena je izdelava dejanskega avtomobila.

Brian Rabold, podpredsednik obveščevalne službe pri zavarovalnici zbirateljskih avtomobilov Hagerty, je za CNN dejal, da je primerov očitnih goljufij, v katerih nekdo poskuša ponaredek prodati kot zbirateljski avtomobil, malo.

“Vrednost teh avtomobilov je velika, finančni motivi pri nekaterih ljudeh pa so lahko dovolj veliki, da poskušajo napačno predstaviti ali ponarediti avtomobil,” je dejal Rabold. “Če bodo kriminalci ponaredili Matissa, bodo enako poskušali z enim od izdelkov Enza (Ferrarija).”

“Zbiratelji Ferrarija na splošno veliko vedo o znamki”

Rabolt je poudaril, da je ponarejene avtomobile sicer zelo težko prodati. Po njegovih besedah bo posameznik, ki sploh pogleduje za nakupom takšnega avtomobila, najbolje prepoznal ponaredek.

Na to spomnijo tudi pri Ferrariju. “Zbiratelji na splošno veliko vedo o znamki in njenih avtomobilih. Zlasti o tistih najbolj dragocenih,” je povedal tiskovni predstavnik italijanskega avtomobilista. “Poleg tega običajno vedo, kdo je lastnik najredkejših modelov. Zelo malo verjetno je, da bi nekdo, ki bi imel na primer repliko modela 250 GTO (izdelanih je bilo le 36 takšnih avtomobilov), to predstavil kot originalni avtomobil.”

Pravzaprav je večina avtomobilov, ki so videti kot Ferrari, a niso originalna vozila, preprosto replika. Te so pogosto kot replika tudi označene. Pri Ferrariju so sicer občutljivi tudi na slednje, zato so v preteklosti že tožili podjetja, ki so replike izdelovala ali razstavljala.