Evropska letalska družba začenja prevzem skandinavskega tekmeca

Posel Forbes Slovenija 4. julija, 2025 10.25
featured image

Skandinavski letalski prevoznik SAS bo postal del skupine Air France-KLM.

4. julija, 2025 10.25

Francosko-nizozemski letalski prevoznik Air France-KLM je začel postopke za povečanje svojega manjšinjskega deleža v skandinavski letalski družbi SAS na dobrih 60 odstotkov, kar je zadnji primer konsolidacije v evropskem letalskem sektorju v zadnjih letih, poroča Bloomberg.

Združeno podjetje dveh nacionalnih letalskih prevoznikov – nizozemskega KLM in francoskega Air France – je leta 2023 za 144,5 milijona dolarjev kupilo 19,9-odstotni delež v skandinavskem tekmecu z možnostjo prevzema kontrolnega deleža, sedaj pa cilja na 60,5 odstotka, s čimer bi postal večinski lastnik, SAS pa bi postal hčerinska družba skupine.

Ar France-KLM bo svoj delež povečal z nakupom deležev investicijske družbe Castlelake LP in Lind Investa, družinske pisarne vlagatelja Henrika Linda. Vrednost transakcije bo določena na podlagi finančnih kazalnikov SAS-a, kot sta EBITDA in neto dolg, ob sklenitvi posla, so sporočili iz podjetij. Danska država bo ohranila svoj 26,4-odstotni delež.

“Navdušeni smo nad priložnostjo, da SAS v celoti sprejmemo v družino Air France-KLM,” je dejal glavni izvršni direktor Air France-KLM Benjamin Smith. “Po uspešnem prestrukturiranju je SAS dosegel impresivne rezultate in prepričani smo, da se bo potencial letalske družbe še naprej povečeval z globljo integracijo znotraj skupine Air France-KLM.”

Glavni izvršni direktor Air France-KLM Benjamin Smith
Glavni izvršni direktor Air France-KLM Benjamin Smith je pohvalil prestrukturiranje SAS-a po stečaju leta 2022 (Foto: PROFIMEDIA)

Konsolidacija sektorja

Interes Air France-KLM za prevzem je posledica znatnega izboljšanja finančne in operativne uspešnosti SAS-a, uspeha trenutnega komercialnega sodelovanja ter zaupanja skupine v dolgoročni potencial skandinavskega prevoznika, so še dejali pri Air France-KLM. Manjšinski delež v podjetju so kupili po tem, ko je SAS leta 2022 začel stečajni postopek, v okviru katerega so prestrukturirali več kot dve milijardi dolarjev dolga.

Odločitev odraža tudi širši trend konsolidacije v evropskem letalskem sektorju – “korak, ki je bistven za zagotavljanje dolgoročne konkurenčnosti evropskih prevoznikov na vse bolj globaliziranem trgu,” pravijo pri SAS.

Pospešek konsolidaciji je dala pandemija; nemška Luftahsa je od takrat kupila 41-odstotni delež v italijanskem prevozniku ITA Airways in delež v latvijskem AirBalticu, portugalska vlada pa išče kupca za državno letalsko družbo TAP, še poroča Bloomberg.