Danska modna hiša načrtuje rast na Balkanu iz ljubljanskega štaba

Slovenska izpostava danskega Bestsellerja, ki bdi nad trgom jugovzhodne Evrope, je v prvem letu beležila dvomestno rast prihodkov, pravijo pri podjetju.
Danski modni velikan Bestseller, ki ima v lasti blagovne znamke Jack&Jones, Vero Moda in Only, je po dobrem letu od odprtja pisarne za balkansko regijo v Ljubljani okrepil prihodke v Sloveniji, načrtuje odprtje novih trgovin, prihodnje leto pa napoveduje prihod nove znamke oblačil, ki jo je lani pridobila skupina.
“V balkanskih državah vidimo potencial. Mnoga leta smo regijo upravljali iz Avstrije, a zdi se mi, da bližina in lokalna prisotnost igrata vlogo pri razumevanju navad potrošnikov,” je za Forbes Slovenija dejal član izvršnega odbora Bestsellerja Alexander Helmut Korošec, ki v skupini vodi regijo Vzhod. Ta vključuje 45 držav, med njimi tudi sedem držav podregije jugovzhodne Evrope (poleg Slovenije še Hrvaško, Srbijo, Madžarsko, Bosno in Hercegovino, Črno goro in Kosovo).
Komercialni direktor za regijo jugovzhodne Evrope (oziroma Slovenija+) Miran Agnič pa je povedal, da je slovenska izpostava v dobrem letu operacij beležila dvomestno rast prihodkov na medletni ravni. Poslovali so pozitivno in nad zastavljenimi načrti, je dodal, dejanskih prihodkov in dobička pa podjetje še ne razkriva.
Dodal je, da so v regiji v zadnjem letu skoraj podvojili število veleprodajnih partnerjev, ki so njihov najmočnejši prodajni kanal. Raste tudi posel s partnerji, ki upravljajo trgovine Bestsellerjevih znamk: trenutno je v regiji 25 takšnih trgovin, je dejal.
Po besedah Agnića ima Bestseller v Sloveniji in na Hrvaškem 10 lastnih trgovin, od tega osem v Sloveniji, “v prihodnjih mesecih in letih pa načrtujemo odprtje še dodatnih trgovin,” je dejal. Po drugi strani na Madžarskem, na Kosovu in v Srbiji trgovine Bestsellerjevih znamk upravljajo partnerji. “V teh državah vidimo potencial za partnerske trgovine, v Sloveniji in na Hrvaškem pa za lastne trgovine,” je še pojasnil Korošec.

“Žalostno, da se je končalo tako”
Bestseller večino svojih prihodkov ustvari kot grosist, torej s prodajo svojih izdelkov veletrgovcem z modo. Med njimi že več kot 15 let sodelujejo z blejsko Sportino, ki je lani začela postopek prisilne poravnave, v okviru katere je več kot 600 upnikov prijavilo za skupaj okrog 67 milijonov evrov terjatev. Marca letos je hrvaška podružnica Sportine razglasila stečaj. Prisilni upravitelj v Sloveniji pa je v julijskem poročilu ugotavljal, da pozitivnega trenda poslovanja, ki bi bilo potrebno za pokrivanje obveznosti, ne zaznava. Julija je imelo podjetje še šest odprtih poslovalnic v Sloveniji in dobrih 50 zaposlenih.
“S Sportino smo imeli dobro partnerstvo od leta 2008, takrat še prek Avstrije. Sportino in njeno zgodovino dobro poznamo. Malo je žalostno, da se je končalo tako,” pravi Korošec. Dodal je, da skušajo svojim veleprodajnim partnerjem sicer ostajati zvesti, a da lahko prihaja tudi do sprememb in menjav partnerjev.
Bestseller se je v poslovni register v Sloveniji vpisal januarja lani, pisarno pa odprl maja. V pisarni v ljubljanskem BTC-ju imajo razstavne prostore za predstavitve kolekcij in organizacijo dogodkov. V Sloveniji zaposlujejo okrog 45 ljudi.

Največ ustvarijo z veleprodajo
Večino prihodkov v Sloveniji in regiji Slovenija+ ustvarijo s prodajo veletrgovcem, dolgoročno pa predvidevajo, da bo porazdelitev prihodkov podobna kot na ravni celotne skupine, je dejal Agnić.
Tudi globalno prodaja veletrgovcem pomeni večji del pogače. V finančnem letu 2024/25, ki se je končalo 31. julija, je skupina ustvarila 4,8 milijarde evrov prihodkov, od tega 54 odstotkov ali 2,6 milijarde evrov s prodajo drugim podjetjem (B2B); skoraj dve tretjini tega zneska pomenijo veletrgovci, slabo tretjino spletni trgovci, pet odstotkov pa franšizni partnerji, ki upravljajo trgovine Bestsellerjevih znamk.
Neposredna prodaja kupcem (B2C) je v zadnjem finančnem letu podjetju prinesla 2,2 milijarde evrov ali 46 odstotkov prihodkov, pri čemer so 82 odstotkov ustvarili v lastnih trgovinah, 18 odstotkov pa z lastno spletno prodajo. Od približno 2.800 trgovin blagovnih znamk Bestseller po svetu jih ima skupina v lasti okrog 2.200.
Prihaja Topshop
Holding Heartland danske družine Holch Povlsen, ki ima v lasti Bestseller, je septembra lani kupil 75-odstotni delež v britanskih znamkah Topshop in Topman od tamkajšnjega spletnega modnega trgovca Asos. Za večinski delež so odšteli 183 milijonov evrov (135 milijonov funtov), pri čemer velja omeniti, da ima lastnik in glavni izvršni direktor Bestsellerja Anders Holch Povlsen lastniški delež tudi v Asosu, kot tudi spletnih trgovinah About You in Zalando – konec lanskega leta je prišla še novica, da Zalando prevzema About You, s čimer se konsolidira evropski trg spletne trgovine z modo.
Na nedavnem dogodku v Ljubljani so pri Bestsellerju napovedali prihod znamke Topshop na tukajšnje trge spomladi prihodnje leto, po besedah Korošca že začenjajo s prodajo veletrgovcem.
Najbogatejši Danec Holch Povlsen je edini lastnik Bestsellerja, družinskega podjetja, ki sta ga leta 1975 s prvo trgovino v majhnem danskem mestecu Ringkobing ustanovila njegova starša. Vodenje podjetja je prevzel leta 2001 pri 28 letih, starša pa ob 50-letnici Bestsellerja še vedno sedita v upravi.
Forbes Holch Povlsenovo premoženje ocenjuje na 13,4 milijarde dolarjev (11,6 milijarde evrov), ki v večini izhaja iz lastništva Bestsellerja, pa tudi iz deležev v spletnih trgovinah, švedskem ponudniku potrošniških posojil Klarna in velikih posestih na škotskem podeželju ter drugih nepremičninskih naložb.