Slovenska banka opozarja: previdno, na delu so prevaranti

Prevaranti s pomočjo lažnih povezav in komunikacije prek aplikacij, kot sta WhatsApp ali Viber, pridobijo podatke o plačilnih karticah, ki jih nato zlorabijo.
V Novi Ljubljanski banki v zadnjem času opažajo večje število spletnih prevar. Prevaranti uporabljajo spletne platforme za prodajo in nakupovanje Facebook Marketplace in Bolha, preko katerih s pomočjo lažnih povezav in komunikacije prek aplikacij, kot sta WhatsApp ali Viber, pridobijo podatke o plačilnih karticah, ki jih nato zlorabijo.
Kako poteka prevara?
Prevarant se predstavi kot kupec ali prodajalec, z vami želi komunicirati preko aplikacij WhatsApp ali Viber, kjer ustvari občutek zaupanja, pošlje vam lažno povezavo do dostavne službe (na primer DPD, GLS, Pošta Slovenije), pozove vas, da vnesete podatke plačilne kartice ali potrdite prejem denarja, običajen postopek razlagajo v NLB.
Kako se zaščitite?
V NLB svetujejo, da komunicirate le preko uradnih platform, torej znotraj Bolhe ali Facebooka in se izogibate pogovorom preko drugih aplikacij.
“Bolha Brez skrbi” ne zahteva telefonske številke ali e-naslova – če to kdo zahteva, gre verjetno za prevaro.
Opozarjajo še, da bodite pozorni na povezave za “prejem nakazila” – pogosto gre za lažne strani. Previdni morate biti predvsem pri straneh, ki vam jih pošljejo neznane osebe in na njih ne vnašajte nobenih osebnih podatkov, svetujejo v banki.
Kako prepoznate ključne znake, da gre za prevaro? Ob nakupu ali prodaji prek spleta prejmete povezavo do domnevne “plačilne” ali “dostavne” platforme, kjer vas pozovejo k vnosu podatkov kartice. Omenjajo se izrazi, kot so: povračilo stroškov, zavarovanje, overitev plačila.