Se Amazon zanima za kitajsko družbeno omrežje, ki bo morda kmalu prepovedano?
Amazon bi lahko preko TikToka dosegel večje število ljudi, na drugi strani pa si želi biti TikTok del hitro rastočega trga spletnega nakupovanja.
Januarja prihodnje leto se izteče rok, do katerega mora kitajska družba ByteDance prodati družbeno omrežje TikTok ameriškemu podjetju, ali pa bo soočena s prepovedjo na državni ravni.
Medtem kitajski velikan tiho poglablja vezi z ameriškim podjetjem, ki je osrednjega pomena za vsakdanje življenje Američanov, in z enim od svojih največjih tekmecev – Amazonom, poroča Forbes.
Mnogi so prepričani, da gre pri dogovarjanju za strateško potezo, ki s katero bi otežili prepoved TikToka v ZDA.
Nekateri menijo, da se Amazon pojavlja v zadevi kot morebiten kupec kitajskega priljubljenega družbenega omrežja, je prepričan Roee Zelcer, ki je bil več let vodja prodaje izdelkov in storitev TikToka.
Tudi v primeru, da do prevzema ne bi prišlo, bi lahko Amazon pristal na strani tistih, ki bodo nasprotovali prepovedi TikToka v ZDA.
Velikana brez komentarja
“Zdaj se zaradi te prepovedi ne bi jezila le mala podjetja in vplivneži – ampak tudi Amazon,“ je za Forbes komentiral Zelcer.
“To je velika podpora na strani TikToka in obenem strateška poteza za poglobitev njihovih odnosov v ameriškem gospodarstvu,” je prepričan.
Predstavniki TikToka morebitnih govoric o prevzemu niso želeli komentirati, Amazon pa je le dejal, da prevzemov in morebitnih združitev ne komentira.
Sodna bitka in morebitna prepoved
Prihodnji teden se sicer začenjajo razprave v sodnem sporu med Washingtonom in predstavniki TikToka. V primeru prepovedi bi se to zgodilo prvič, da bi ZDA prepovedale uporabo aplikacije družbenih medijev v tuji lasti.
Aprila je predsednik Joe Biden podpisal zakon, s katerim je kitajsko matično podjetje TikTok ByteDance prisilil, da zaradi skrbi za nacionalno varnost odproda TikTok ameriškemu podjetju, sicer bodo v začetku prihodnjega leta blokirali dostop, na drugi strani pa so tudi lastniki omrežja vložili tožbo proti ameriški vladi.
Do razrešitve so ostali le še štirje meseci. Po poročanju Forbesa je TikTok v zadnjih mesecih naredil prefinjene in tihe korake, s katerimi se želi utrditi v ZDA in išče zaveznike. Prav tako so opustili načrte za širitev TikTok Shopa v druge države in so vse moči usmerili v povečanje vpliva v ZDA.
Prejšnji mesec so tako napovedali sodelovanje z Amazon – uporabnikom bodo omogočali brskanje in kupovanje Amazonovih izdelkov na TikToku, ne da bi jih preusmerili na njihovo aplikacijo.
Amazon pa je na drugi strani pozval svoje vplivneže, naj si bolj prizadevajo za promocijo Amazonovih prodajalcev na TikToku.
“Amazon kupcem omogoča bolj priročno nakupovanje v družbenih medijih, saj širi nakupovanje v aplikacijah na Facebooku, Instagramu, Pinterestu, Snapchatu in TikToku,“ so sporočili iz Amazona.
Čeprav je videti sodelovanje med njima nenavadno, saj sta podjetji največji tekmeci na področju spletne trgovine, je njuno sodelovanje koristno za oba, dodajajo pri Forbesu.
“Amazon je prišel iz okolja velike spletne trgovine. Kako naj se vključi v družbena omrežja? Na drugi strani pa je TikTok uspešno družbeno omrežje, kjer so številni vplivneži in se sprašujejo, kako naj se čim bolj uspešno vključijo v spletno trgovino,” želje obeh velikanov in njuna zorna kota pojasnjuje Zelcer.
Amazon tretji največji oglaševalec na TikToku
Amazon je že poizkušal prodreti na področje družbenih omrežij z Amazon Inspire, vendar se v slabih dveh letih ni proslavil. Tudi skok TikToka v spletno trgovino preko TikTok Shopa za zdaj ne prinaša želenih rezultatov, saj jim mnogi očitajo slabo kakovost poceni izdelkov. Zato sta obe podjetji videli priložnost druga v drugi.
Po podatkih podjetja Sensor Tower, ki se ukvarja z raziskovanjem trga, je Amazon postal tretji največji oglaševalec Tiktoka v ZDA, takoj za Googlom in Walmartom.
Interno gradivo Tiktoka, ki ga je pridobil Forbes, kaže, da je imel Amazon leta 2023 skupaj s TikTokom šest oglaševalskih računov.
Posebna ekipa
Poglabljanje odnosa med podjetjema delno upravlja ekipa, ki jo TikTok imenuje “ekipa Amazon”, kot je razvidno iz objav delovnih mest in strani zaposlenih na LinkedInu, ki imajo vloge v New Yorku, Kaliforniji in državi Washington.
Mnogi od teh zaposlenih delujejo v TikTokovi obsežni skupini “globalne agencije in profili”, ki jo vodi Khartoon Weiss, nad njo pa je predsednik globalnih poslovnih rešitev TikToka Blake Chandlee. Ta nato odgovarja le še izvršnemu direktorju Shou Zi Chewu.
Veliko osebja podjetja TikTok, ki gradi svoje poslovanje z Amazonom, je prišlo iz samega Amazona, kažejo podatki na LinkedIn, vključno s TikTokovim globalnim vodjo za Amazon, vodjo trženja izdelkov TikTok Shop in drugimi, ki so prej delali na Amazonovem programu vplivnežev.
Kaj bi s prevzemom pridobil Amazon?
Če se bo ByteDance strinjal z izčlenitvijo ameriškega podjetja TikTok, bi lahko bilo Amazonovo nedavno predstavljeno partnerstvo s podjetjem prvi korak k morebitnemu prevzemu, je za Forbes še ocenil Zelcer.
S tem bi Amazon pridobil platformo, kjer je skoraj celotna generacija Z in bi jim lahko ponujal izdelke s svoje spletne tržnice ter izkoristil vpeljan sistem in logistiko.
“Če bi prišlo do združitve med njim, bi to pomenilo, da je dva plus dva enako šest,” je še dodal Zelcer.
TikTok je sicer lani ustvaril 16,1 milijarde prihodkov, kar je predstavljalo 67-odstotno letno rast, ob koncu lanskega leta pa je imel 1,5 milijarde mesečnih aktivnih uporabnikov.
Ameriški spletni trgovec Amazon je v drugem letošnjem četrtletju vknjižil 13,5 milijarde dolarjev (12,5 milijarde evrov) čistega dobička, kar je dvakrat toliko kot v enakem obdobju lani. Kot so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP v četrtek pojasnili v družbi, ima zasluge predvsem krepka rast povpraševanja po storitvah v oblaku.