Pri Rimcu priznali, da so na predstavitvi robotaksi upravljali s krmilno napravo

Novice Forbes Slovenija 3. julija, 2024 18.34
featured image

Direktor Rimčevega projekta Verne in soustanovitelj ter glavni oblikovalec robotaksijev sta priznala, da so na predstavitvi avto na oder res želeli pripeljati prek krmilne naprave, ki jo je upravljal človek.

3. julija, 2024 18.34

Hrvaški poslovnež Mate Rimac je prejšnji teden v svojem kampusu v naselju Kerestinec blizu Zagreba predstavil podrobnosti projekta robotaksijev, poimenovanih Verne.

Predstavitev je zaznamoval zaplet, ko bi se moral robotaksi na oder pripeljati na ukaz, poslan prek aplikacije na mobilnem telefonu. Vozilo se namreč ni hotelo zapeljati na oder. “To smo poskusili stokrat in je delovalo. Naši tehniki bodo težavo hitro rešili,” je ob neljubem dogodku pojasnjeval Rimac in vse skupaj pripisal tehnični napaki v zavornem sistemu sprednjega kolesa.

Kmalu po neuspešni predstavitvi pa so se pojavili očitki, da naj robotaksi na oder sploh ne bi pripeljal sam, ampak so ga tja želeli pripeljati s pomočjo krmilne naprave, ki jo je v zaodrju upravljal eden izmed članov tehnične ekipe. To naj bi dokazovala tudi fotografija izza odra, na kateri se vidi človeka, ki v rokah drži krmilno palico.

Fotografija, ki je zakrožila po spletu, je požela kar nekaj zgražanja, mnogi pa so se iz nje tudi ponorčevali. “Je torej Rimčeva ideja, da se za ‘robotaksijem’ na skuterju vozi delavec iz Nepala in vozilo upravlja s krmilno palico?” je bila ena izmed zbadljivk v komentarjih pod fotografijo. Druga pa, da je Rimac pravzaprav predstavil avtomobilček na daljinsko vodenje.

Rimac po tednu dni le priznal

Pri Rimcu se na očitke najprej niso odzvali, zdaj pa sta direktor Verna Marko Pejković ter soustanovitelj in glavni oblikovalec robotaksijev Adrian Mudri v intervjuju za hrvaški portal 24sata.hr priznala, da je avtomobil v zaodrju res upravljal človek.

“Oseba, ki ga je nadzorovala izza odra, je to počela zato, da bi se lahko avto varno pripeljal na oder,” sta povedala. Dodala sta tudi, da avto s predstavitve ni imel niti pogona niti popolnoma delujočih senzorjev. “Imel je pomožen pogon samo za to, da bi ga lahko pripeljali na oder,” sta priznala.

“Popolnoma smo zamočili. Želeli smo doseči ‘vau’ učinek na napačen način,” sta se posula s pepelom.

Tudi aplikacija, s katero naj bi Rimac prek telefona na oder priklical robotaksi, ni bila povezana z avtomobilom. Povedala sta, da je bil ukaz evidentiran le v sistemu aplikacije, saj vozilo na predstavitvi ni bilo sposobno avtonomne vožnje.

Prva vožnja čez dve leti

Rimac sicer svoj prvi proizvodni obrat za avtonomna električna vozila Verne gradi v Zagrebu. Ob tem v njegovem podjetju računajo, da bodo vozila uporabljali po vsem svetu.

Zagon prve storitve so napovedali za leto 2026 v Zagrebu. Tu je podjetje, ki razvija projekt samovozečih taksijev, marca letos začelo mapirati ulice.

Rimac je za projekt pridobil tudi 180 milijonov evrov nepovratnih sredstev Evropske unije. Celoten projekt naj bi sicer doslej prekoračili že številne roke, prelomili pa tudi nekatere obljube, kot denimo prvotno napovedano število robotaksijev na zagrebških ulicah ob zagonu storitve, piše Index.hr.