Na peti razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije se ni prijavil nihče
Na peti javni razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije se ni prijavil noben letalski prevoznik, s čimer število vzpostavljenih povezav s tovrstnimi razpisi ostaja pri štirih.
Na sredi avgusta objavljeni javni razpis za večjo letalsko povezljivost Slovenije ni prispela nobena vloga, poroča STA. S tem ostaja število vzpostavljenih povezav v času od objave prvega razpisa aprila lani pri štirih. Dozdajšen izplen omenjenih razpisov so namreč povezave z Luksemburgom, Rigo, Madridom in Koebenhavnom.
Predmet javnega razpisa je dodelitev državne pomoči letalskim prevoznikom za začetek obratovanja novih prog za prevoz potnikov na slovenska letališča. Letalske proge, upravičene do sofinanciranja, so določene v programu za večjo letalsko povezljivost, ki ga je ministrstvo za infrastrukturo oblikovalo z ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport.
Program predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin na treh mednarodnih letališčih Brnik, Maribor in Portorož za prevoznike, ki bodo vzpostavili lete na razpisanih povezavah. Upravičeni prevozniki bodo subvencije prejeli na podlagi trimesečnih poročilih o opravljenih letih in o številu prepeljanih potnikov.
Še letos naj bi objavili šesti razpis
Na ministrstvu za infrastrukturo medtem pripravljajo šesti razpis, ki naj bi bil pripravljen še letos. Objavljen bo tako, da se bo rok iztekel še pred začetkom zimske sezone letenja 2024/2025, to je koncem oktobra, so sporočili za STA. O objavi bodo pravočasno obveščeni vsi potencialno zainteresirani deležniki in seveda tudi javnost, so dodali.
Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023-2025 je na prvem prednostnem seznamu skupno deset prog, in sicer štiri za lete na končno destinacijo – Bruselj, Skopje, Praga in Berlin -, ter šest za lete na letališča, od koder bodo lahko potniki leteli naprej, to so Dunaj, Koebenhavn, Atene, Madrid, Amsterdam in Helsinki.
Na drugem seznamu so povezave z Rimom, Stockholmom, Oslom, Barcelono, Lizbono, Prištino in Parizom. Na tretjem seznamu pa so vse destinacije na ozemlju skupnega evropskega zračnega prostora (ECAA), kamor sodijo države EU, Norveška in Islandija ter Albanija, BiH, Severna Makedonija, Črna gora, Srbija in Kosovo.
Luksemburški Luxair je v Luksemburg začel leteti septembra lani. Latvijski airBaltic v Rigo leti od uvedbe poletnega voznega reda od marca letos, španska Iberia v Madrid leti od konca julija, skandinavski Norwegian pa je povezavo s Koebenhavnom vzpostavil konec aprila, še piše STA.