Preobrat: namesto dodatnih carin se bosta EU in Kitajska pogajali

Novice Forbes Slovenija 22. junija, 2024 20.29
featured image

Kitajska in Evropska unija sta se dogovorili za sodelovanje, da bi se izognili dodatnim carinam na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske.

22. junija, 2024 20.29

Po pogovorih med kitajskim ministrom za trgovino Wang Wentaom in evropskim komisarjem za trgovino Valdisom Dombrovskisom, ki so potekali prek videopovezave, so z ministrstva v Pekingu sporočili, da bodo potekala posvetovanja o preiskavi EU o kitajskih državnih subvencijah za električna vozila, povzema STA.

“To je novo in presenetljivo, saj v zadnjih nekaj tednih ni bilo mogoče določiti konkretnega časovnega načrta pogajanj,” je dejal nemški minister za gospodarstvo Robert Habeck v Šanghaju, poroča Reuters.

Dejal je, da je to prvi korak in da jih bo potrebnih še veliko. “Daleč smo od konca, vendar je to vsaj prvi korak, ki prej ni bil mogoč.”

Habeckov obisk je prvi obisk visokega evropskega uradnika, odkar je Bruselj predlagal visoke dajatve na uvoz električnih vozil kitajske proizvodnje, da bi preprečil po mnenju EU pretirane subvencije.

Evropska komisija pretekli teden napovedala dodatne carine

Evropska komisija je prejšnji teden sporočila, da je v okviru preiskave uvoza električnih avtomobilov iz Kitajske preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese podjetij v EU.

Pred kratkim so v Bruslju objavili načrte za uvedbo do 38,1-odstotnih carin na uvoz kitajskih električnih vozil. Uvozne dajatve naj bi začele veljati v začetku julija, vendar bi jih bilo mogoče retroaktivno umakniti, če bi obe strani dosegli dogovor.

Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD naj bi uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno. Najvišja stopnja carine bi lahko doletela tudi električnega Minija, ki ga skupaj s kitajskim partnerjem proizvaja BMW, saj po poročanju Reutersa ustreza kriteriju, da omenjena podjetja niso sodelovala s komisijo pri preiskavi.

Čeprav so carine EU visoke, so nižje od tistih v ZDA. Ameriške oblasti so prejšnji mesec za kitajske električne avtomobile uvedle carino v višini 100 odstotkov.

Obstoječe carine EU za vse proizvajalce avtomobilov izven EU znašajo 10 odstotkov.