150 milijonov evrov kazni, ker zaračunavajo ročno prtljago in rezervacijo sedežev

Novice Forbes Slovenija 1. junija, 2024 10.34
featured image

Več nizkocenovnih letalskih prevoznikov je dobilo visoko kazen, ker zaračunavajo za rezervacijo sedežev in ročno prtljago.

1. junija, 2024 10.34

Španska vlada je več priljubljenim evropskim nizkocenovnim letalskim prevoznikom naložila visoko globo, ker potnikom zaračunavajo rezervacijo sedežev in ročno prtljago. Med njimi sta tudi letalski družbi EasyJet in Ryanair, ki bosta mogli po neuradnih informacijah španskih medijev plačati 150 milijonov evrov kazni.

Po poročanju španske tiskovne agencije sta EasyJet in Ryanair zaračunavala tudi rezervacijo sedežev za otroke in gibalno ovirane osebe oziroma osebe z drugimi oblikami invalidnosti.

Gre za največjo sankcijo španskega ministrstva za socialne pravice in varstvo potrošnikov zoper letalske družbe. Preiskavo so na ministrstvu zagnali lansko poletje, poleg Ryanaira in EasyJeta pa so pod lupo vzeli še letalska prevoznika Vueling in Volotea, ki ju je prav tako doletela denarna kazen, poroča britanski Guardian. Ministrstvo končnih glob za posamezne letalske družbe ni želelo potrditi.

Španska vlada je vsem štirim letalskim prevoznikom poleg izreka globe prepovedala nadaljnje zaračunavanje za ročno prtljago.

Raynair
Preiskavo so na ministrstvu zagnali lansko poletje. (Foto: PROFIMEDIA)

Preiskava ministrstva se je sicer osredotočila na štiri področja, poleg (neupravičenih) plačil za rezervacijo sedežev in ročno prtljago tudi na pomanjkanje preglednosti končnih cen poletov pri spletnih rezervacijah in onemogočanje plačila dodatnih storitev na letališčih z gotovino. Ministrstvo naj bi ob tem irskemu letalskemu prevozniku Rynair tudi očitalo zaračunavanje tiskanih papirnatih vozovnic, za katere naj bi potniki odšteli tudi do 20 evrov.

Združenje letalskih prevoznikov: Potrošnik bo glavna žrtev

Na kazen so se že odzvali v združenju španskih letalskih prevoznikov (ALA), kjer menijo, da je višina globe nesorazmerna. Poudarili so, da se lahko letalski prevozniki na izrečeno globo lahko pritožijo. Menijo, da je praksa zaračunavanja za sedeže in ročno prtljago popolnoma zakonita, saj da jo evropska zakonodaja prepoznava kot svobodno izbiro letalskih prevoznikov pri določanju cen.

“Potrošnik bo glavna žrtev tega vmešavanja,” so tudi sporočili.

Pričakovano so z odločitvijo ministrstva bolj zadovoljni potrošniki, ki so vložili pritožbe zoper letalske prevoznike. Ena od skupin za varstvo potrošnikov Facua je poudarila, da so si kar šest let prizadevali za premik v tej smeri.