Hrvatica dala odpoved v službi in z ocenami kozmetike razvila donosen posel

Ljudje Forbes 20. julija, 2024 15.17
featured image

Mirna Matković se je po diplomi zaposlila na šoli kot učiteljica angleščine. V času pandemije je pustila službo in odprla internetno stran za ocene kozmetičnih izdelkov, ki ima danes milijonsko občinstvo in 400 tisoč evrov prihodkov. Lansirala je tudi svojo linijo kozmetike.

20. julija, 2024 15.17

Osemindvajsetletna Mirna Matković, ustanoviteljica portala Ženski Recenziraj, je svojo strast do pisanja preobrazila v enega najuspešnejših portalov za ženske na Hrvaškem.

Mirna je bila pionirka med hrvaškimi lepotnimi blogerkami. Toda sčasoma je priljubljenost blogov upadla, ona pa je opazila, da je na trgu potreba po kakovostnih ocenah kozmetičnih izdelkov. Ob koncu študija je odprla Facebook skupino, ki ima danes več kot 300.000 članov.

Nekaj časa je delala kot učiteljica angleščine, a se je med pandemijo odločila to službo zapustiti. V Đakovu, kjer živi, je ustanovila podjetje, ki ima danes šest zaposlenih in 16 zunanjih sodelavcev, lansirali pa so tudi lastno linijo kozmetičnih izdelkov. Prihodki so lani znašali približno 400 tisoč evrov, dobiček pa okoli 130 tisoč evrov.

V pogovoru za Forbes Hrvaška je Mirna razkrila, kako je potekala njena poslovna pot.

Okoli 700 tisoč sledilcev na družbenih omrežjih

“V srednji šoli sem pisala lepotni blog. Bila sem med prvimi hrvaškimi blogerkami na tem področju in takrat je bila ta scena izjemno močna. Sčasoma pa je priljubljenost blogov začela upadati in nastopilo je obdobje vplivnežev, ki traja še danes. A kakovostnih ocen še vedno ni toliko, kot bi jih moralo biti,” je spregovorila o svojih začetkih.

Z izginjanjem blogov so začele izginjati tudi ocene kozmetičnih izdelkov, Mirna pa je razmišljala, kako jih vrniti. Zdijo se ji pomembne, ker je na trgu vsega preveč in prehitro zapravimo denar za neprimerne izdelke oziroma storitve.

“Kakovostnih ocen kozmetičnih izdelkov in storitev še vedno ni toliko, kot bi jih moralo biti,” meni Mirna Matković (Foto: Darko Mareš/ FORBES HRVAŠKA)

“V četrtem letniku fakultete sem odprla Facebook skupino brez pričakovanj, da bo to kdaj postala moja služba ali da bo iz tega nastal eden najbolj branih portalov za ženske na Hrvaškem in ena največjih ženskih skupnosti na Balkanu. Ta trenutek z vsemi našimi družbenimi omrežji šteje približno 700.000 žensk,” pove.

Dve leti po ustanovitvi Facebook strani je Mirna že končala študij in začela delati kot učiteljica angleščine. A ta služba ni mogla izpolniti njenih sanj.

“Sanjala sem o svobodi, ustvarjalnosti, potovanjih, spoznavanju novih ljudi s podobnimi interesi in življenju, ki ni monotono. V trenutku, ko se je začela korona, sem se odločila, da je čas za spremembo in zagnala portal zenskirecenziraj.com. Od začetnih nekdaj deset tisoč ogledov smo danes na 2,8 milijona ogledov samo v juniju,” nadaljuje.

Zapolnila praznino na trgu

Čeprav je Hrvaška majhen trg in je na spletu težko najti tržno nišo, v kateri je mogoče vzpostaviti donosen posel, jo je Mirna našla – v ocenah izdelkov.

“Bralke so bile site profesionalnih fotografij in modelov. Želele so, da jim o vsakdanjih temah pripovedujejo ženske, ki so jim podobne in s katerimi se lahko poistovetijo. Naš pristop je iskren in oseben, moj poslovni model pa je že od prvega dne enak – ne želim dveh ali treh novinark, ki bi izpolnjevale dnevno kvoto člankov. Želim čim več žensk različnih starosti, z različnimi interesi in izobrazbo, ki napišejo od dva do tri članke na teden,” razlaga. Na ta način se vseh tem lotijo kakovostno, za vsako recenzijo pa imajo pravo osebo.

“Morda je težko, ampak tudi na Hrvaškem se da uspeti brez poznanstev in politike. Državnih spodbud nisem prejela, vse smo ustvarili z lastnim delom. Zato verjamem, da to lahko dosežejo tudi drugi mladi. Prvi korak je, da nehate kriviti vse okoli sebe in začnete delati. Ena dobra ideja lahko spremeni življenje,” pojasnjuje.

Njena kozmetika tudi v lekarnah

Prihodki podjetja izhajajo predvsem iz oglaševanja.

“Če obiščete naš portal, boste opazili, da ni pasic, ki bi se pojavljale pod vsakim odstavkom besedila. Zelo pazimo na estetiko, ki je ne kvarimo z Googlovimi ali drugimi oglasi, ker – bodimo iskreni, tega nihče ne mara. Glavni vir zaslužka je neposredno oglaševanje,” pravi mlada podjetnica.

Mirna je novembra lani lansirala linijo kozmetičnih izdelkov Skin Romance, ki jih prodajajo tudi v nekaterih lekarnah na Hrvaškem.

Mirna Matković je novembra lani lansirala linijo kozmetičnih izdelkov Skin Romance (Foto: Zenski recenziRAJ)

Širjenje v druge države na Balkanu medtem ni bilo posebej uspešno. Pred slabim letom je Mirna ustanovila še Facebook skupino Ženski recenziRAJ Srbija, a ker vanjo niso toliko vlagali, ni zrasla kot skupina na Hrvaškem. Ker ima le nekaj tisoč članic, o postavitvi srbske verzije spletne strani niso razmišljali.

Avtor članka je Marko Repecki, Forbes Hrvaška.