Mladi podjetniki, ki se s svojimi novostmi prebijajo v prehrambni industriji
Forbes izpostavlja prodorne podjetnike iz sveta restavracij, pakirane hrane, alkohola in ustvarjanja receptov, mlajše od 30 let.
Brian Waddick in Cole Schaefer sta tako kot številni igralci bejzbola odraščala tako, da sta med igrami v mladinski ligi grizljala sončnična semena. Pozneje je ta prigrizek postal nekoliko dolgočasen. Zato se je dvojica, ki se je leta 2017 spoznala, ko sta bila sostanovalca na univerzi v Minnesoti, odločila, da ga bo popestrila z nenavadnimi okusi, ki spominjajo na vse od cimetovega churra do okusa mesa z žara na domačem dvorišču.
Začela sta tako, da sta semenom dodajala začimbe v svoji študentski sobi in jih dala poskusiti sošolcem. Pozitivni odzivi v kampusu so ju spodbudili, da sta zbrala 60.000 dolarjev, deloma državnih nepovratnih sredstev in deloma od angelskih investitorjev, ter ustanovila Smackin’. Leta 2023 sta ustvarila dva milijona dolarjev prihodkov, lani naj bi ti presegli 20 milijonov dolarjev. Njuna semena so na voljo v megamarketih, kot so Walmart, Dick’s in 7-Eleven. Schaefer hitro rast v tradicionalni maloprodaji pripisuje več kot 700.000 sledilcem generacije Z na družbenih omrežjih.
“Najin spletni uspeh sva prenesla v trgovine,” dodaja Waddick.
Waddick in Schaefer sta le dva s Forbesovega najnovejšega seznama podjetnikov, mlajših od 30 let (30 Under 30), na področju hrane in pijače, ki izpostavlja že uveljavljene in prihajajoče zvezdnike iz sveta restavracij, kmetijstva, pakirane hrane, alkohola in ustvarjanja receptov, ki so vztrajali kljub oviram. Med njimi so ustvarjalci posebnih žvečilnih gumijev, brezalkoholnega aperitiva, blagovne znamke pijače Agua fresca, izdelovalec kovanih nožev in linija kislih kumaric Hot girl s promocijsko akcijo na Tik Toku. Na njihovo delo, ki spreminja pravila igre, velja biti pozoren.
Iskal rešitev za dedka
Še nekdo, ki izstopa, je 29-letni Vasu Goyal z blagovno znamko Dose Daily. Ustanovil jo je za svojega dedka, ki se je boril s holesterolom in težavami z jetri. Priseljenec iz Indije, ki zdaj živi v Miamiju, je pred začetki v podjetništvu obiskoval pravno fakulteto, navdih za ustanovitev znamke Dose pa je dobil, ko je ugotovil, da lahko ljudem z zdravstvenimi težavami zagotovi učinkovitejše sestavine s preprostim dnevnim odmerkom.
Ti se, polni cinka, bezga in ingverja, v stekleničkah prodajajo na Amazonu, v trgovinah Sprouts Farmers Market in na drugih prodajnih mestih z zdravimi živili, med drugim tudi v hotelski verigi 1 Hotels. Goyal pravi, da se Dose osredotoča na uporabo znanstvenih spoznanj in zagotavlja, da podjetje namenja denar za klinične preskuse, ki podpirajo njegove izdelke, in trženje, ki stoji za njimi.
Prestice tudi na nebu
Na seznamu je tudi Gina Galvin, 26-letnica, ki se ukvarja s proizvodnjo prestic. Leta 2019 je skupaj z mamo, priseljenko iz Francije, soustanovila podjetje Stellar Snacks. Kot vizionarka blagovne znamke in glavna kreativna direktorica Galvin stoji za zabavnimi okusi in embalažo podjetja z izvirnimi umetninami obetavnih umetnikov. Stellar Snacks je zdaj ena najhitreje rastočih blagovnih znamk tovrstnih prigrizkov v ZDA, njeni izdelki pa so na voljo v trgovinah, kot so Kroger, Albertsons, Whole Foods in Sprouts.
Blagovna znamka s sedežem v Carson Cityju v Nevadi se je povzpela tudi na nebo in je zdaj na voljo potnikom letalskih družb, med katerimi sta tudi Southwest in Alaska Airlines. Stellar Snacks je zbral kapital od vlagateljev, s posojili za mala podjetja, pa tudi na račun državnih nepovratnih sredstev in davčnih olajšav. Podjetje se je zavezalo, da bo v prihodnjem desetletju vložilo 137 milijonov dolarjev v razvoj 40.000 kvadratnih metrov velike tovarne za peko prestic v Louisvillu v Kentuckyju, ki so jo odprli novembra letos.
Priljubljen belgijski krompirček
Iz konkurenčnega sveta restavracij prihaja Annalee Schlossberg, ki je leta 2020 ustanovila podjetje Bel-Fries, saj je spoznala, kako lahko pametni koncept mikro restavracije uspe v zahtevnem okolju New Yorka po koncu obdobja covida.
Nekoliko debelejši in dvakrat ocvrti belgijski krompirček ter 16 omak, ki so na izbiro, so še vedno priljubljeni. Po prvi lokaciji na Lower East Side je 25-letna podjetnica odprla še šest lokalov, njene izdelke pa je mogoče kupiti tudi v kombiju s hrano. Bel-Fries je od odprtja vsako leto podvojil prihodke in Schlossberg lanske ocenjuje na 2,5 milijona dolarjev.
Koktajli, ki jih lahko spravite v žep
V industriji žganih pijač pozornost vzbudi podjetje Craftmix, ki ga je ustanovil Jake Tannenbaum. Njegove mešanice za alkoholne in brezalkoholne koktajle so v paketkih žepne velikosti in namenjene potrošnikom, ki so zdravstveno in trajnostno ozaveščeni. Osemindvajsetletni Tannenbaum se je preselil v Los Angeles, delal kot barman in razmišljal, kakšnega posla bi se lahko lotil. Na koncu se mu je posvetil koncept, ki ga je uresničil z ustanovitvijo Craftmixa.
Po začetku prodaje leta 2019, ko je za zagon posla do konca obremenil vse kreditne kartice in mešanice izdeloval v svoji kuhinji, je v šestih mesecih na Amazonu prodaja narasla na 10.000 dolarjev na mesec. Craftmix je od takrat zbral 2,4 milijona dolarjev, med drugim tudi od soustanovitelja podjetja Liquid IV. Njegovi izdelki se prodajajo v trgovskih verigah, kot so Walmart, Sprouts in Raleys, na nakupovalnem televizijskem kanalu QVC, na vlakih Amtrak in na poletih družbe JetBlue po vsem svetu. Lani naj bi Craftmix skupaj ustvaril osem milijonov dolarjev prihodkov.
Zasebna kuharica do priljubljenosti prek TikToka
Letos je na seznamu prvič tudi teh pet podjetnic: Meredith Hayden, 28 let, Olivia Tiedemann, 27 let, Carly Shapiro, 28 let, in Madison Vitale, 29 let (ki stojita za @Sistersnacking), ter Tess Sinatro, 27 let.
Skupaj imajo 6,6 milijona sledilcev na Instagramu in 4,5 milijona sledilcev na TikToku. Hayden, katere videoposnetki so na TikToku zbrali skoraj 80 milijonov všečkov, je do priljubljenosti prišla s prikazovanjem zakulisja svojega življenja zasebne kuharice v Hamptonsu. Svoj medijski projekt, ki se na spletu imenuje Wishbone Kitchen, je zdaj razširila z izdajo kuharske knjige, s partnerstvi za delitev prihodkov na platformah, kot je Etsy, in dolgimi videovsebinami, zaradi katerih jo oboževalci imenujejo Ina Garten (znana televizijska kuharica) generacije Z.
Za uvrstitev na letošnji seznam so morali biti vsi kandidati na dan 31. decembra 2024 mlajši od 30 let in še nikoli prej uvrščeni na seznam 30 Under 30 v Severni Ameriki, Evropi ali Aziji.
Celoten seznam je dostopen na tej povezavi, za sezname za vse ostale kategorije 30 Under 30 pa kliknite tukaj.