Kasete se vračajo z novimi in nepričakovanimi oboževalci

featured image

Pozabite na vinilke - generacija Z je v svoji nostalgiji do 90. let odkrila avdio kasete.

18. maja, 2024 15.07

Joshua LaRue je lastnik glasbene trgovine Breakaway Records v teksaškem Austinu. Ko je pred 16 leti odprl svoj posel, je police napolnil z vinilkami, ki so takrat ponovno postajale priljubljene. Nedolgo zatem so oboževalci analogne glasbe zahtevali še en skoraj pozabljen nosilec zvoka – kasete.

“Nekaj starejših ljudi tukaj kupuje kasete,” je LaRue dejal za Bloomberg, “vendar bi rekel, da je večina kupcev mlajših.” Za generacijo Z so kasete deloma nostalgija. Obenem nižji stroški reprodukcije kaset glasbenikom, ki se še skušajo uveljaviti, omogočajo izdaje manjšega obsega.

Toda glasbo na kasetah izdajajo tudi velika imena, od Taylor Swift in Billie Eilish do Kendricka Lamarja in Dua Lipe. Za to je več razlogov, med njimi želje najbolj gorečih oboževalcev, vpliv fizične prodaje na uvrstitev na glasbenih lestvicah in nižji stroški produkcije. Swift je v prvem tednu od izida svojega zadnjega albuma The Tortured Poets Department prodala 1,64 milijona fizičnih kopij, od tega 21.500 kaset, ostalo pa na zgoščenkah in vinilnih ploščah.

Za vrnitev kaset so zaslužne priljubljene TV serije in filmi s tematiko iz 80. let, kot so Stranger Things in Guardians of the Galaxy. Okrepil se je med pandemijo, ko je naraščajoče povpraševanje po vinilnih ploščah skupaj z zamudami v dobavnih verigah povzročilo, da so se umetniki in oboževalci obrnili h kasetam, da bi nadomestili razliko, za Bloomberg pravi Andy Osborn, manager za izvajalce in založbe pri glasbeni platformi Bandcamp.

Taylor Swift
Taylor Swift je prodala dobrih 21 tisoč kaset novega albuma (Foto: PROFIMEDIA)

Pot do src oboževalcev

Največji oboževalci glasbenih zvezd so pogosto pripravljeni odšteti več denarja, da imajo album svojega najljubšega izvajalca v fizični obliki. Obenem nižji stroški produkcije pomenijo tudi cenejši izdelek, kar prav tako nagovarja pretežno mlade oboževalce, ki imajo običajno manj razpoložljivega dohodka.

Nove izdaje na vinilu se prodajajo po ceni okrog 35 evrov, medtem ko se cene kaset gibljejo okrog 10 evrov.

Presenetljiva prodajna uspešnica pri Breakaway Records so tudi prazne kasete. “Vsak lahko ustvari seznam predvajanja na Spotify,” pravi LaRue. “Zamisel o kuriranju majhnega glasbenega izbora ni nova, vendar mislim, da ljudi privlači to storiti na fizičnem nosilcu. Obstajajo mladi, ki kupujejo prazne kasete in delajo kompilacije, kot sem to počel jaz, ko sem bil star 20 let.”

Kasete
Kasete so cenejše od vinilk, zato po njih posegajo mlajši kupci (Foto: PROFIMEDIA)

Priložnost za zaslužek

V novem trendu so priložnost že zaslutili nekateri poslovneži in podjetja. Nekdanji oglaševalec Romain Boudruche je leta 2020 lansiral kampanjo za zbiranje sredstev na Kickstarterju, nato pa leta 2022 predstavil svoj retro prenosni predvajalnik kaset z imenom We Are Rewind.

Lani se je trgu pridružila kitajska avdio družba Guangzhou FiiO Electronics Technology s predvajalnikom CP13, še piše Bloomberg.