Znani letalski prevoznik vam bo po novem zaračunal dodatne stroške

Zeleni prehod Forbes Slovenija 26. junija, 2024 11.13 > 26. junija, 2024 11.14
featured image

Nemška Lufthansa bo zaračunala do 72 evrov na vozovnico za kritje dodatnih stroškov zelenega prehoda. Pribitek bo veljal za potnike, ki bodo zapustili evropske države.

26. junija, 2024 11.13 > 26. junija, 2024 11.14

Eden največjih letalskih prevoznikov na svetu bo s prihodnjim letom pri svojih vozovnicah začel zaračunavati okoljski dodatek v višini do 72 evrov. Pri Lufthansi naj bi se za to odločili, da bi pokrili stroške, ki jih prinašata evropski sistem za trgovanje z emisijami v letalstvu in trajnostna letalska goriva (SAF).

Od leta 2025 bo moralo gorivo na letališčih EU vsebovati vsaj dva odstotka trajnostnih letalskih goriv. Odstotek se bo vsako leto postopoma povečeval. Prihaja tudi sistem Združenih narodov za zmanjšanje emisij Corsia, v zraku je še možnost novega davka na kerozin.

“Skupina letalskih prevoznikov sama ne bo mogla kriti zaporednih naraščajočih dodatnih stroškov, ki izhajajo iz regulativnih zahtev v prihodnjih letih,” so Nemci zapisali v sporočilu za javnost.

Pribitek bo veljal za vozovnice, ki so rezervirane od 26. junija letos naprej in katerih smer odhoda je iz evropskih držav. Dodaten strošek bo znašal od enega do 72 evrov, odvisno od prevožene razdalje.

Naraščajoči stroški za evropske letalske družbe

Družba Lufthansa, ki vključuje Eurowings, Swiss, Austrian in Brussels Airlines, se sicer že dolgo pritožuje nad dodatnimi stroški, ki jih evropskim letalskim prevoznikom nalagajo predpisi EU in nacionalni davki.

“Let Lufthanse iz Madrida s prestopanjem v Frankfurtu do Šanghaja in nazaj bo leta 2035 stal približno 220 evrov več,” je skupina navedla v nedavnem strateškem dokumentu. Let je primerjala s približno 40 evrov višjo ceno za isto potovanje z letalsko družbo zunaj EU, ki leti skozi Istanbul.

Letalstvo je sicer panoga, ki letno ustvari okoli dva odstotka vseh toplogrednih plinov. Letalske družbe težko zmanjšajo svoje emisije, saj za zdaj ni cenovno primerljive alternative kerozinu, ki je fosilno gorivo. Za letalske družbe so tako osrednja rešitev goriva iz obnovljivih virov.

Družba Air France-KLM je že januarja 2022 uvedla prispevek za trajnostna letalska goriva. Zdaj naj bi razmišljala o podobnih prilagoditvah svojih pribitkov kot Lufthansa. Nemcem medtem ne nameravata slediti nizkocenovnika easyJet in Wizz Air.