Najvišje evropske carine grozijo tudi električnemu miniju
Električni Mini, ki ga skupaj s kitajskim partnerjem proizvaja BMW, bi lahko zadele carine v EU v višini 38,1 odstotka.
Evropska komisija je v tem tednu napovedala uvedbo začetnih carin na kitajska električna vozila, višina dajatve pa je odvisna tudi od sodelovanja relevantnih podjetij. Kot kaže, bi lahko najvišja dajatev prizadela električnega minija, ki ga skupaj s kitajskim Great Wall Motor Co. proizvaja nemški avtomobilist BMW.
Najvišja dajatev za uvoz električnih vozil iz Kitajske v EU bo znašala 38,1 odstotka. Veljala bo za tista podjetja, ki niso sodelovala s preiskavo Komisije. Temu pogoju ustreza tudi mini, je za Reuters dejal anonimni vir blizu zadevi.
Serijska proizvodnja minija, ki dosega ceno okrog 35 tisoč evrov, se je začela konec lanskega leta, po začetku preiskave v oktobru. Ker je proizvodnja v svojih začetkih, skupno podjetje (joint venture) ni moglo dovolj podrobno izpolniti vprašalnika Komisije, je še dejal vir.
Podjetja, ki so s preiskavo sodelovala, so bila deležna carin v razponu med 17,4 in 21 odstotki. Tu se je znašlo na primer podjetje BMW Brilliance Automotive, še en BMW-jev skupni projekt s kitajskim partnerjem. Podjetje od leta 2021 proizvaja električni iX3 za izvoz iz Kitajske v Evropo.
Skrbi nemških avtomobilistov
BMW zadeve ni komentiral. Izvršni direktor BMW Oliver Zipse je v začetku tega tedna dejal, da so bile carine “napačna pot”. S tem je ponovil skrbi drugih nemških proizvajalcev avtomobilov, ki se bojijo trgovinske vojne s Kitajsko. Ta bi se lahko končala s proticarinami na avtomobile, izvožene iz Nemčije v Kitajsko.
Evropska komisija je dejala, da bodo skupna podjetja, ki proizvajajo avtomobile na Kitajskem, prav tako podvržena dajatvam. Ni pa navedla, ali bodo nedavno ustanovljena podjetja morda upravičena do nižje 21-odstotne stopnje za podjetja, ki so sodelovala v preiskavi.
Če se cena minija zviša za 38,1 odstotka, bi to lahko oklestilo prodajo v času, ko BMW skuša doseči vse strožje cilje glede ogljičnih izpustov.
Rok za uvedbo začasnih carin je 4. julij, nato pa se bo preiskava nadaljevala do konca oktobra. To pušča čas, da Peking in Bruselj skleneta dogovor o ublažitvi udarca. Podjetja lahko predložijo tudi pripombe in zahtevajo zaslišanje po uvedbi začasnih dajatev, še poroča Reuters.