Zaslužki YouTube streamerjev: v tujini milijonske vsote, kaj pa v Sloveniji

Tehnologija Neža Pušnik 22. junija, 2025 05.55
featured image

Medtem ko največji svetovni ustvarjalci YouTube streamov služijo milijone, se tudi med slovenskimi YouTube streamerji najdejo posamezniki, ki od tega "nadpovprečno dobro živijo". Eden izmed njih je Žiga Lah (ScorpLZ), ki je začel z 20 ogledi, danes pa ima na kanalu pravo skupnost.

22. junija, 2025 05.55

V tujini se v svetu YouTube streamanja oziroma prenašanja v živo obračajo ogromne vsote.

Najbolj uspešen streamer v letu 2024 je bil 36-letni Španec Samuel de Luque Batuecas, ki ustvarja pod imenom Vegetta777. Batuecas se snema med igranjem različnih iger, kot so Minecraft, Fortnite, Battlefield in Saints Row. Kanal je v španskem jeziku, ima pa več kot 34 milijonov naročnikov. Lani je imel po ocenah strokovnjakov tri milijone dolarjev prihodkov (okoli 2,62 milijona evrov).

Drugi najbolj uspešen streamer na YouTubu lani pa je bil komaj 19-letni Darren Jason Watkins Jr., ki ima kanal z imenom IshowSpeed. V fokusu njegovih videov sta nogomet in zabava. Prihodki mladega Američana so v lanskem letu znašali 1,11 milijona dolarjev (okoli 970.000 evrov).

Daleč najbolj poznan in uspešen youtuber je sicer MrBeast, ki pa se pri svojih objavah ne osredotoča na objave v živo. Na svojem originalnem kanalu – ima jih že več – ima 403 milijone naročnikov.

Igranje igre Fortnite mlademu Američanu prinaša lepe denarce (Foto: PROFIMEDIA)

Koliko je na vrhuncu zaslužil Baka Prase

Eden najbolj prepoznavnih youtuberjev na območju nekdanje Jugoslavije je “samooklicani minister YouTuba na Balkanu” Bogdan Ilić, ki je ustvaril kanal pod imenom Baka Prase (navdih je dobil v Pujsi Pepi). Na njem je začel objavljati leta 2016 – postal je znan po igranju igre League of Legends. Že leta 2015 je s srbsko reprezentanco postal svetovni prvak v e-športih, kjer so poleg League of Legends igrali še igri Hearthstone in Starcraft 2.

Čeprav je začel z igranjem igric, je sčasoma zašel v glasbene vode. Zapletel se je v več sporov z drugimi srbskimi glasbeniki, pa tudi z angleškima pevkama albanskega porekla Dua Lipo in Rito Oro, ki sta delili objavi o neodvisnem Kosovu.

Prav tako se je Ilić sprl z ustanoviteljem medijske skupine Pink Željkom Mitrovićem – v tem obdobju so na YouTubu ugasnili tudi oba kanala Baka Prase, za kar Ilić krivi Mitrovića.

Glavni kanal Bogdana Ilića še vedno ne deluje – zdaj prenose v živo dela na Instagramu. V enem izmed njih je zatrdil, da je na neki točki zaslužil tudi do 300.000 evrov mesečno, zdaj, ko po njegovih besedah “ne počne nič”, pa mu njegova znamka, ki jo je prvotno zgradil na YouTubu, še vedno prinese okoli 100.000 evrov mesečno.

Tudi v Sloveniji se da od streaminga “nadpovprečno dobro” živeti

Preverili smo, kakšni so zaslužki v svetu slovenskih YouTube streamerjev.

O tem smo govorili z Žigo Lahom, 29-letnim Slovencem, ki je postal znan z igranjem igre Fortnite, danes pa je eden največjih igričarskih vplivnežev. Na kanalu ScorpLZ ima 44 tisoč naročnikov, njegovi videi zberejo tudi po več tisoč ogledov.

Kot je pojasnil, je streamerska scena v Sloveniji precej drugačna od tiste v tujini. Pri nas so ustvarjalci veliko bolj odvisni od sponzorjev in praviloma ne živijo od oglasov.

Še en pomemben vir zaslužka so naročniki, ki ustvarjalce dodatno podprejo s plačevanjem mesečne naročnine. Ustvarjalec vsebin znesek določi sam – ta je lahko tri evre, pet evrov, deset evrov … – naročniki pa v zameno za to dobijo ekskluzivne vsebine ali posebne možnosti, kot so obarvani in izpostavljeni komentarji v klepetu prenosa v živo.

Kar se tiče sodelovanja s sponzorji, je ta od primera do primera videti drugače. Možnost, ki jo je omenil Lah, je, da se na ekranu med prenosom v živo prikaže logo podjetja. Če ustvarjalca na primer sponzorirajo podjetja, ki prodajajo gaming opremo, pa lahko ta uporabi njihove slušalke, gaming stol ali kaj podobnega – tako imenovani product placement oziroma promocijsko prikazovanje izdelkov.

Katere vsebine so najbolj priljubljene

Kot je povedal Lah, v Sloveniji zgolj od ustvarjanja streamov na YouTubu trenutno po njegovem vedenju živijo štirje ljudje – Pero Martić, Wortex (Anže Novak), Germa (David Germadnik) in on sam. O konkretnih številkah ni želel govoriti, a je poudaril, da se od tega lahko zelo lepo živi. “Nadpovprečno lepo za slovenski standard,” je dodal.

Streamanje v slovenskem prostoru je velik zagon dobilo predvsem med epidemijo koronavirusa, ko se je za to odločalo vedno več ljudi. “Ko se je epidemija končala, je veliko ustvarjalcev nehalo objavljati. Tudi število ljudi, ki te vsebine gledajo, se je zmanjšalo,” je dejal.

Lah ocenjuje, da so najbolj priljubljene vsebine, ki prikazujejo življenje v realnem času (IRL content). Pri tem gre za prenašanje dogodkov v živo ali pa na primer za pogovore z gosti in s skupnostjo na kanalu.

Od košarke do uspešnega igričarskega kanala

Lah je večino življenja igral košarko, a je zaradi depresije šport opustil. V tistem času so mu bili v veliko oporo tuji igričarji, ki so svoje igranje prenašali v živo. “Dobil sem željo, da bi bil jaz tisti, ki bi ljudem polepšal dneve,” je pojasnil.

Našel je delo, da je zaslužil dovolj za dober računalnik, nato pa začel. Čeprav je sprva želel ustvarjati v angleščini, ga je njegov prijatelj, ki je imel slovenski kanal, navdušil nad ustvarjanjem v slovenščini.

Žiga Lah
Žiga Lah je želel s streamanjem komu polepšati dneve (Foto: Osebni arhiv Žige Laha)

“Začel sem igrati z njim. To je bila moja odskočna deska pred šestimi leti, začel sem z 20 ogledi, nato pa mi je kar hitro uspelo,” se je Lah spomnil začetkov.

Začel je z igro Fortnite kot večina ustvarjalcev, ki se ukvarja z igranjem iger. “Zdaj poskušam nove stvari, ki pridejo ven, ugotavljam, kaj je ljudem všeč in kaj ne,” je dejal o razvoju svojega kanala.

Tudi sam se zaveda, da širša javnost tega sveta ne pozna. “Morda bi tistim, ki rečejo, da ne razumejo, zakaj ljudje gledajo druge, kako igrajo igrice in zakaj jih raje ne igrajo sami, povedal, da je to zame isto, kot da prideš po službi domov in si prižgeš televizijo. Na tak način se pač sprostiš. Prav tako nekateri mogoče nimajo dostopa do dovolj dobrih računalnikov, da bi lahko igrali vse igre,” je še povedal sogovornik.