Rekordni dobiček Appla, čeprav prodaja na Kitajskem še kar pada

Tehnologija Forbes Slovenija 2. avgusta, 2024 09.44
featured image

Tehnološki gigant Apple je kljub 0,9-odstotnemu padcu prodaje telefonov in upadanju prodaje na ključnem kitajskem trgu presenetil z lepimi rezultati.

2. avgusta, 2024 09.44

Ameriški tehnološki velikan Apple je v drugem letošnjem četrtletju ustvaril 21,4 milijarde dolarjev (19,8 milijarde evrov) čistega dobička, kar je pet odstotkov več kot v enakem obdobju lani in največ v drugem četrtletju doslej, poroča STA.

Rezultat je presenetil analitike, ki so pričakovali uspešno poslovanje, a vendarle nekoliko nižji dobiček. Delnice družbe so se po objavi poslovnih rezultatov podražile za pol odstotka.

Applovi prihodki so se v medletni primerjavi povečali za štiri milijarde na 85,8 milijarde dolarjev (79,5 milijarde evrov). Prihodki od prodaje pametnih telefonov so nekoliko upadli, boljši rezultat pa so dosegli v kategoriji tabličnih računalnikov.

Glavni izvršni direktor tehnološkega velikana Tim Cook je na pogovoru z vlagatelji ob objavi rezultatov napovedal dodatna vlaganja v nadaljnji razvoj orodij na osnovi umetne inteligence. Kot poudarjajo analitiki, bo uspešen razvoj na tem področju bistven za uspešno soočanje s tekmeci.

Skrbi na Kitajskem

Vlagatelje pa je po poročanju tujih medijev zanimalo predvsem dogajanje na Kitajskem, ki je tretji največji Applov trg, a se njegov tržni delež zmanjšuje.

V prvem četrtletju letos je Apple, kot smo pisali, izgubil vodilni tržni delež s skoraj 10-odstotnim padcem prodaje. Izpadel je iz peterice največjih ponudnikov pametnih telefonov v državi, saj so ga prehitele lokalne blagovne znamke, kot so vivo, OPPO in Huawei.

Rezultati poslovanja v tretjem četrtletju Applovega poslovnega leta (med aprilom in junijem) so pokazali, da se je prodaja na Kitajskem zmanjšala za 6,5 odstotka, na 14,73 milijarde dolarjev, kar je precej več od napovedi analitikov (2,4-odstotni padec).

A Cook je na dogodku pojasnil, da gre del tega zmanjšanja pripisati nihanju menjalnih tečajev. Cook je dejal, da je bil padec, če to nihanje izločimo, manj kot 3-odstoten in da je prodaja iPadov na Kitajskem ponovno začela rasti.