Francija kot prva po robu največjemu svetovnemu proizvajalcu čipov
Francoski protimonopolni regulator bo Nvidio obtožil domnevnega kršenja pravil konkurence, poroča Reuters. To je prvi izvršilni organ, ki bo ukrepal proti proizvajalcu računalniških čipov.
Tako imenovana izjava o nasprotovanju ali obtožnica naj bi sledila hišnim preiskavam v sektorju grafičnih kartic septembra lani, ki so bile po navedbah Reutersovih virov usmerjene proti podjetju Nvidia. Preiskave so bile rezultat širše preiskave računalništva v oblaku.
Francoski nadzorni organ je v poročilu o konkurenci na področju generativne umetne inteligence, objavljenem prejšnji petek, navedel tveganje zlorabe s strani ponudnikov čipov. Izrazil je zaskrbljenost zaradi odvisnosti sektorja od programske opreme za programiranje čipov CUDA podjetja Nvidia. Ta je edini sistem, ki je 100-odstotno združljiv z grafičnimi procesorji, ki so postali bistveni za pospešeno računalništvo.
V poročilu so izrazili tudi zaskrbljenost zaradi nedavnih naložb družbe Nvidia v ponudnike storitev v oblaku, usmerjenih v umetno inteligenco, kot je CoreWeave. Nvidia in francoski organ, ki nekatere svoje izjave o nasprotovanju podjetjem tudi objavi, zadeve za Reuters nista želela komentirati.
Podjetje pod drobnogledom že od lanskega leta
Največji svetovni proizvajalec čipov za umetno inteligenco in računalniško grafiko je po objavi aplikacije za generativno umetno inteligenco ChatGPT zaznal skokovit porast povpraševanja po svojih čipih. To je sprožilo regulativni nadzor na obeh straneh Atlantika.
Podjetje je lani poročalo, da so regulatorji v Evropski uniji, na Kitajskem in v Franciji zahtevali informacije o njegovih grafičnih karticah. Vodstvo pri preiskavi družbe pa je prevzelo ameriško ministrstvo za pravosodje, ki si z zvezno komisijo za trgovino (FTC) deli nadzor nad velikimi tehnologijami.
Evropska komisija za zdaj verjetno ne bo razširila svojega predhodnega pregleda, so še dejali Reutersovi viri. Podjetjem zaradi kršitve evropskih protimonopolnih pravil grozijo globe v višini do 10 odstotkov njihovega svetovnega letnega prometa, čeprav lahko za preprečitev kazni ponudijo tudi koncesije.