Več denarja, manj birokracije, čakanje na delo; to so ukrepi za avtoindustrijo

Posel Andreja Lončar 18. oktobra, 2024 18.38 > 18. oktobra, 2024 18.49
featured image

Kljub nekaterim signalom, da se kriza evrske avtomobilske industrije že preliva tudi v naša dobaviteljska podjetja, so predstavniki panoge in vlada današnji sestanek sklenili z relativno optimističnim sklepom in ukrepi za razvojni preboj.

18. oktobra, 2024 18.38 > 18. oktobra, 2024 18.49

“Slovenska visokotehnološka dobaviteljska industrija je ne glede na sveže dogodke, ki tako ali drugače vplivajo na naše razmišljanje, še vedno v dobri kondiciji,” je po vladnem sestanku s predstavniki slovenske avtomobilske industrije dejal član upravnega odbora Hidrie Iztok Seljak.

Spomnimo, da je do sestanka prišlo na pobudo premierja Roberta Goloba, po tem, ko je šempetrski Mahle prejšnji teden presenetil z napovedjo, da bo v prihodnjem letu odpustil okoli 610 zaposlenih. Gre za skoraj tretjino delovne sile v podjetju, ki ima proizvodne enote v Šempetru pri Gorici, Bovcu in Komnu. Podjetje že letos postopoma ukinja 170 delovnih mest.

Golob je najprej zahteval poročilo gospodarskega ministra Matjaža Hana. Ta je nato po ponedeljkovem sestanku z upravo Mahleja dejal, da so razmere “še slabše”, kot si je predstavljal. Čeprav naj bi mu v podjetju najprej dejali, da so težave med drugim v visokih cenah energentov v Sloveniji, je Han po pogovoru z upravo zagotovil, da so težave podjetja odraz razmer v evropski avtomobilski industriji, ki se sooča s posledicami pomanjkanja naročil in prepočasnega prilagajanja elektrifikaciji, ne pa slovenskega poslovnega okolja.

Kaj so se dogovorili?

Nato se je Golob odločil še za sestanek s predstavniki panoge, ki so ga izvedli danes. Kot so povedali v premierjevem kabinetu, je bilo srečanje namenjeno analizi trenutnega stanja na globalnih trgih ter razpravi o izzivih, ki vplivajo na prihodnost avtomobilskega sektorja.

Na sestanku je bilo prek deset gospodarstvenikov, med njimi Seljak, ki je tudi koordinator misije Gremo Iztok Seljak, Radovan Bolko iz Kolektorja, šef Uniorja Robert Vuga, na vladni strani pa poleg Goloba in Hana med drugim še minister za delo Luka Mesec in finančni minister Klemen Boštjančič.

Na sestanku so se dogovorili za ukrepe, ki naj bi podjetjem pomagali prebroditi morebitno krizo in doseči razvojni preboj:

  1. Podvojena sredstva za misijo Gremo: podjetja in vlada bodo pripravili projekt, s katerim bodo podvojili že dogovorjena sredstva v višini 200 milijonov evrov do 2030 ter tudi pospešili dinamiko izplačil. Projekte za nove prebojne izdelke naj bi pripravili do konca leta, sledijo pogajanja z Brusljem. Del sredstev naj bi črpali iz neporabljenih kohezijskih sredstev – vlada je včeraj že sprejela sklep, da nekatera kohezijska sredstva preusmeri v projekte za razvoj naprednih tehnologij, tu bi se lahko po oceni Hana nateklo od 100 do 200 milijonov evrov. Han je ob tem obljubil administrativne razbremenitve, h katerim naj bi pozivala podjetja.
  2. Novi trgi: podjetja in vlada so danes dogovorili ukrepe v smeri geostrateške diverzifikacije naše industrije, s katero bi zmanjšali odvisnost od evropskih avtomobilskih proizvajalcev. Seljak je omenil predvsem Indijo, kjer se v prihodnje obetajo visoke stopnje rasti trga, in Savdsko Arabijo, kjer se po besedah Seljaka na novo vzpostavljajo dobavne verige za električna vozila.
  3. Krizna shema: ministrstvo za delo že pripravlja krizno shemo čakanja na delo. Seljak pa je danes dejal, da bo v primeru večjih padcev naročil potrebno oblikovati fleksibilen instrument čakanja na delo in skrajšanega delovnega časa. Han je dejal, da so se dogovorili za tedensko koordinacijo s ciljem, da bi bile rešitve hitre in življenjske.
  4. Razvoj: podjetja in vlada napovedujeta sodelovanje v smeri razvojnih, prebojnih projektov, s katerimi naj bi slovenska avtomobilska industrija ostala visokotehnološka panoga.

Han je dejal, da naslednji sestanek v tej zasedbi načrtujejo čez tri mesece.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti