V Slovenijo prihaja Victoria’s Secret, katere znane svetovne znamke še

V Slovenijo prihajata dve priznani blagovni znamki, ki bosta v prihodnjih mesecih odprli svoji prvi trgovini. Poleg tega se na naš trg širi tudi znana ameriška veriga s hitro prehrano. Preverili smo, katere svetovno znane trgovske verige že imajo svoje mesto v Sloveniji – in katere med njimi še čakamo.
Po letih čakanja v Slovenijo prihaja poznana ameriška znamka Victoria’s Secret. Trgovska veriga, ki prodaja žensko spodnje perilo, spalne srajce, pižame, športna oblačila in kozmetiko, bo poslovalnico odprla v enem od nakupovalnih središč v Ljubljani. Kje točno in kdaj, še ni znano.
Victoria’s Secret ima po svetu več kot 1.370 trgovin in več kot 30.000 sodelavcev. V poslovnem letu 2024 je podjetje ustvarilo 6,23 milijarde dolarjev prihodkov (5,37 milijarde evrov), kar je odstotek več kot leto prej (6,18 milijarde dolarjev oziroma 5,33 milijarde evrov). Dobiček iz poslovanja je znašal 309,6 milijona dolarjev (266,8 milijona evrov), kar je več kot v poslovnem letu 2023, ko je dosegel 245,6 milijona dolarjev (211,7 milijona evrov).
Vrednost delnice se je letos prepolovila na okoli 19 dolarjev. Na padec je vplivalo več dejavnikov, med drugim tudi majski varnostni incident, zaradi katerega so začasno zaprli svojo spletno stran in nekatere storitve v trgovinah, slabe prodajne napovedi in močna konkurenca.
V luči tega smo pogledali, katere velike svetovno znane trgovske verige in ponudniki (hitre) prehrane so v zadnjih letih že prišli v Slovenijo in katere bi si kupci pri nas morda še želeli videti.
Največ prahu sta v zadnjih letih zagotovo dvignili dve znani trgovini, ki sta vstopili na slovenski trg. Leta 2019 je trgovino odprl irski ponudnik hitre mode Primark, ki v Ljubljano privablja tudi kupce iz sosednjih držav, zlasti Hrvaške. Leta 2021 pa je v prestolnico prišel tudi švedski pohištveni velikan Ikea.
V Ljubljano in Maribor prihaja italijanski kozmetični velikan
Do jeseni bo trgovino v ljubljanskem nakupovalnem središču Citypark in mariborskem Europarku odprla tudi priznana italijanska blagovna znamka dekorativne kozmetike in izdelkov za nego kože Kiko Milano.
Ni pa malo tistih, ki bi želeli v Sloveniji tudi Sephoro – eno največjih in najbolj prepoznavnih svetovnih verig trgovin z luksuzno kozmetiko. Podjetje smo vprašali, če jih zanima vstop na slovenski trg, odgovora še nismo prejeli.

V Sloveniji sicer prav tako nimamo trgovine Zara Home, čeprav je mogoče njihove izdelke naročiti na spletu. Prav tako v trgovinah Mango v Sloveniji ni mogoče kupiti moške kolekcije oblačil, je pa na voljo v spletni trgovini tega španskega trgovca. Podobno je še pri nekaterih drugih trgovcih.
V Sloveniji tudi ne najdemo trgovine Uniqlo. Gre za v tujini priljubljeno japonsko verigo trgovin z oblačili, ki je znana po svoji minimalistični estetiki. Za zdaj je le v nekaterih večjih evropskih mestih, čeprav so v zadnjih mesecih napovedali odprtje več novih trgovin na stari celini.
Pri tem velja upoštevati, da je Slovenija za nekatere modne velikane in velike trgovske verige razmeroma majhen in zato manj privlačen trg. Zato nekaterih blagovnih znamk pri nas v kratkem verjetno še ne bomo dočakali. Poleg tega je spletno nakupovanje v zadnjih letih vse pomembnejši prodajni kanal, kar pomeni, da se številna podjetja raje odločajo za širitev prek spletnih platform kot za odpiranje fizičnih trgovin.
McDonald’s je dobil konkurenco
Se je pa v zadnjih letih pri nas precej zaostrila konkurenca pri ponudnikih (hitre) prehrane. Ameriški verigi McDonald’s, ki jo najdemo v vseh večjih slovenskih mestih, se je na primorski avtocesti letos pridružil še Burger King, KFC pa je v Sloveniji odprl tri poslovalnice v Ljubljani.
KFC ima sicer že vrsto let restavracijo na štajerski avtocesti. Restavracijo na Štajerskem in tiste v Ljubljani upravljata različni podjetji – mariborsko družba AmRest Adria 2, ljubljanske pa Global Fast Food S.
Global Fast Food S je imel lani 44 zaposlenih, v slabih šestih mesecih, kolikor časa aktivno poslujejo, so imeli tri milijone evrov prihodkov od prodaje. Izguba je bila 1,38 milijona evrov. Mariborski KFC pa je imel lani 1,81 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je enako kot leto pred tem. Dobička je bilo pod črto 160.000 evrov. McDonald’s poslovnih izkazov za leto 2024 še ni objavil.
Svojo poslovalnico je imel v Sloveniji nekoč tudi že Burger King – upravljalo jo je podjetje Sportine Gastronik – vendar so jo leta 2019 zaprli.
Že nekaj let je na slovenskem trgu (znova) prisoten tudi Subway. Kot smo pisali, večino restavracij upravlja družba Sub, ki je imela lani 840.000 evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za slabih pet odstotkov več kot leto pred tem. Lansko leto so končali s 84.000 evri dobička.
V Slovenijo naj bi prišli še dve verigi
Prihodnje leto pa naj bi k nam prišla še ena franšiza hitre prehrane – hrvaška veriga Koykan. Prvo poslovalnico bodo odprli v enem od nakupovalnih središč v Ljubljani.
Poleg te pa naj bi na slovenski trg vstopila še ena ameriška veriga, in sicer Taco Bell. Evropska banka za obnovo in razvoj (EBRD) je namreč bosansko-hercegovskima družbama Aptha Global in Tastra odobrila 9,9 milijona evrov posojila za širitev restavracij hitre prehrane KFC v BiH ter prihod Taco Bell v Slovenijo in na Hrvaško

Kot smo že pisali na Forbes Slovenija, je še pred McDonald’som na slovenskem trgu delovala tudi veriga restavracij s hitro prehrano Dairy Queen, ki pa se je v 90. letih prejšnjega stoletja umaknila. Nekaj let je na našem trgu delovala tudi franšiza Quick. Evropska družba AmRest je pred leti napovedala tudi odprtje restavracij Pizza Hut v srednji in vzhodni Evropi, vendar se njihova napoved ni uresničila.
Na družbenih omrežjih in v nekaterih medijih je v zadnjih dneh završalo, da k nam prihaja tudi Starbucks – globalna veriga kavarn in prodajaln kave. Izkazalo se je, da ta informacija ne drži. V podjetju so za N1 povedali, da trenutno ne načrtujejo odprtja kavarne v Sloveniji.