Tekma električnih vozil: Tesla kljub nižji prodaji ostaja vodilna
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD je v drugem četrtletju povečal prodajo za petino in zmanjšal zaostanek za vodilno Teslo.
Dva največja proizvajalca električnih vozil na svetu se od konca lanskega leta, ko je kitajski BYD presenetil in prehitel ameriško Teslo, borita za prvo mesto na rastočem trgu. V zadnjem četrtletju je Tesla ohranila prednost s prejšnjega četrtletja, čeprav je prodaja upadla, medtem ko je BYD prodal več vozil kot leto prej.
Med aprilom in junijem je BYD prodal 426.039 električnih vozil, na podlagi mesečnih poročil o prodaji poroča Reuters. To je 21 odstotkov več kot pred letom dni, a tudi okrog 12 tisoč vozil manj, kot jih je po prvih ocenah v enakem obdobju prodala Tesla.
Tesla pa je v drugem četrtetlju prodala 443.956 vozil. To je 4,8-odstotni medletni padec, a bolje od prodaje v prejšnjem četrtletju in napovedi analitikov, piše Bloomberg. Prvič se je prodaja pri Tesli znižala dve četrtletji zapored, medtem ko se podjetje spopada s hudo konkurenco na največjem trgu za električna vozila, na Kitajskem, tudi drugod pa povpraševanje usiha zaradi visokih cen.
Če bi prišlo do večjega padca prodaje od napovedi, bi lahko BYD znova prehitel Teslo. Analitiki pri banki Barclays so na primer napovedali 11-odstotni padec pošiljk avtomobilov, kar bi bil največji padec prodaje za Teslo doslej.
Črni oblaki nad Teslo
Po letih strme rasti je Tesla januarja sporočila, da v letošnjem letu pričakuje “opazno nižjo” prodajo. Popusti, s katerimi je podjetje v zadnjih mesecih vodilo cenovno vojno, imajo vse manj učinka na rast prodaje. Obenem se zaradi vse večje priljubljenosti hibridov pri Tesli kopičijo zaloge avtomobilov, ki jih skušajo prodati ravno z nižanji cen in drugimi spodbudami.
Tesla je od marca zmanjšala proizvodnjo najbolje prodajanega modela Y v svoji šanghajski tovarni za dvomestni odstotek, kar kaže na hudo konkurenco domačih proizvajalcev. Po zadnjih podatkih je prodaja Teslinih vozil, izdelanih na Kitajskem, upadla za skoraj četrtino na letni ravni in znašala 71.007 vozil. Kitajski trg je za Teslo drugi največji, po ZDA.
Prvi mož podjetja Elon Musk je sicer napovedal razvoj novih modelov še letos, nato pa ustavil načrte za proizvodnjo cenejšega električnega vozila in namesto tega napovedal usmeritev v robotaksije. Ob koncu lanskega leta so pričeli z dostavami poltovornjaka Cybertruck, a serijska proizvodnja ne bo zaživela do leta 2025, še piše Reuters.
Delnica Tesle je od začetka leta izgubila približno 15 odstotkov vrednosti. V ponedeljek, po objavi četrtletnih rezultatov kitajskih tekmecev, se je delnica vzpela za dobrih šest odstotkov.
Poleg BYD so rast prodaje beležili tudi nekateri drugi kitajski proizvajalci, na primer Nio. Ta je v drugem četrtletju podvojil število pošiljk na 57.300.