Suncontract: Agencija za energijo od nas zahteva, da zavestno ustvarjamo izgubo

Posel Andreja Lončar 7. oktobra, 2024 14.15 > 7. oktobra, 2024 14.49
featured image

V Suncontractu so izpolnili zahteve Agencije RS za energijo, ki jim je prepovedala zaračunavanje dodatka za lastnike sončnih elektrarn po starem sistemu neto merjenja.

7. oktobra, 2024 14.15 > 7. oktobra, 2024 14.49

Po tem, ko je Agencija RS za energijo odločila, da je zaračunavanje dodatka, ki se nanaša na izravnavo finančnih odstopanj dobavitelja Suncontract, nezakonito, je podjetje zdaj sporočilo, da “spoštuje odločbo Agencije RS za energijo” in da je že izpolnilo vse njene zahteve.

Kot smo pisali, je agencija odločila, da mora Suncontract odjemalcem vrniti vse že zaračunane stroške ali jih poračunati pri prvem naslednjem izdanem računu posameznega končnega odjemalca s samooskrbo. Poleg tega mora sporni dodatek odstraniti s cenikov za dobavo električne energije za gospodinjstva ter male poslovne odjemalce, ki veljata od 1. septembra.

Suncontract sporoča, da dodatka do zdaj ni zaračunal nobenemu odjemalcu, saj ga je uvedel septembra, kar pomeni, da bi ga prvič obračunal na oktobrski položnici.

Čeprav so v podjetju implementirali odločitev agencije, ne skrivajo razočaranja. “Zakon o gospodarskih družbah nalaga, da podjetja ravnajo kot dobri gospodarji. Agencija za energijo od nas zahteva, da zavestno ustvarjamo izgubo, saj nam je prepovedala, da te stroške strankam zaračunamo. Okoliščina, da država teh stroškov dobaviteljem ne povrača, Agencije za energijo ne zanima,” so navedli v sporočilu za javnost.

Visok strošek na plečih podjetja

Ob odločitvi agencije se je postavilo vprašanje, kako bo Suncontract zagotavljal poslovno vzdržnost. Podjetje je namreč v zahtevi za ustavno presojo, ki jo je ustavno sodišče prejšnji teden zavrglo (podjetje je napotilo na odškodninsko tožbo), zatrjevalo, da je uvedba dodatka nujna zaradi velikega negativnega vpliva stroškov izravnave na poslovanje podjetja.

Kot podjetje navaja v izjavi za javnost, dobavitelji električne energije te stroške ocenjujejo na 18 milijonov evrov letno. Suncontract ima približno 10-odstotni tržni delež, kar pomeni, da naj bi imel letno okoli 1,8 milijona evrov stroškov.

Podjetje je imelo lani ob 40,6 milijona evrov prihodkov približno 1,8 milijona evrov čistega dobička. Stroški izravnave bodo torej močno pritisnili na poslovni izid podjetja.

Kot pravijo v podjetju, stranke preusmerjajo na tako imenovani paket Aktivna samooskrba, ki ob začetni investiciji 382,16 evra z DDV dobavitelju omogoča upravljanje odjema in proizvodnje sončne elektrarne. Do danes se je za to storitev odločilo že več kot tisoč strank, pravijo, kar je približno 17 odstotkov vseh. Kako bo to vplivalo na stroške izravnave in ali bo to izboljšalo poslovne kazalce, pa v sporočilu za javnost ne navajajo.

Sunconctract edini poskusil s podražitvijo, a …

Medtem ko na resornem ministrstvu za okolje, podnebje in energijo pravijo, da so težave Suncontracta posledica njegovega poslovnega modela ter tega, da se podjetje ni pripravilo na (sicer pričakovano) povečevanje cenovnih razlik na trgu energije, v podjetju, ki ga vodi Gregor Novak, opozarjajo, da so dodatni stroški breme za vse dobavitelje.

Dodajmo, da so drugi ponudniki sončnih elektrarn večinoma velika, (delno) državna energetska podjetja, ki lažje nekaj časa prenašajo pomembno povišane stroške. V Gen-I in Petrolu tako do zdaj stroškov niso prenesli na odjemalce, res pa nam zagotovila, da bo tako ostalo tudi v prihodnje, niso dali ne v enem ne v drugem podjetju.

V Suncontractu pravijo, da si dobavitelji v okviru Energetske zbornice Slovenije prizadevajo, da bi morala država najti vir financiranja za pokrivanje stroškov neto merjenja. “V nasprotnem primeru bi lahko to negativno vplivalo na celoten trg električne energije in zaupanje strank v uporabo obnovljivih virov energije,” pravijo.

Temu pritrjuje septembrsko poročilo zbornice, v katerem je navedeno, da je dobaviteljska sekcija “na Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) poslala pobudo, da se za to vprašanje najde sistemska rešitev, s katero ne bi obremenjevali končnih odjemalcev. V nasprotnem primeru bo moral vsak dobavitelj sam odločiti, kaj in kako bo postopal v odnosu do končnih kupcev in kako bo delil breme tega stroška. O tej vsebini bo v prihodnje še govora, saj je zadeva zelo aktualna.”

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti