Unikatni LaFerrari slavnega rokerja gre na dražbo

Dobro življenje Forbes 6. oktobra, 2024 16.29
featured image

Priljubljen ameriški glasbenik Sammy Hagar se je odločil, da bo na dražbi prodal svoj legendarni avto La Ferrari.

6. oktobra, 2024 16.29

V intervjuju leta 2017 je Sammy Hagar govoril o svojem po meri izdelanem La Ferrariju. Kultni roker bo v soboto, 12. oktobra, vozilo prodal na dražbi Barrett-Jackson v Scottsdalu, v Arizoni. Slišala sva se po telefonu in poklepetala o avtomobilu in še o nekaterih drugih zanimivih temah.

Ko sem pred sedmimi leti govoril z vami o LaFerrariju, sem mislil, da bosta za vedno skupaj. Kaj vas je spodbudilo k prodaji?

Avto ima prevoženih 1.100 kilometrov in je letnik 2015. Star je skoraj 10 let. Zato si pravim: “Premalo ga vozim.” Te avtomobile pa je treba voziti. Preprosto ne najdem časa in samozavesti, da bi sedel vanj in ga vozil tako, kot je treba. Je izjemno hiter in je pravi visokotehnološki stroj. Želel sem ga imeti in ga voziti. In sem ga vozil. In vsakič, ko sem ga vozil, sem bil na smrt prestrašen. Gledam naokoli, ljudje v poltovornjakih vozijo poleg mene, visijo skozi okno in skušajo posneti selfie.

Kdo je po vašem mnenju idealen kupec?

Ta avto bi bil odličen za nekoga mlajšega, ki pa je tako nor kot jaz. Zdaj je zame res prezahteven. In počutim se grozno, da samo stoji v garaži. Ni dobro za avtomobil. To sem povedal vsem, ki se zanimajo za nakup. Veste, veliko ljudi, ki so ga poskušali kupiti pred leti, je reklo: “Ne kupujte tega avtomobila, če ga ne boste vozili. Ker so baterije zelo drage. In če jih ne uporabljate, jih ne morete preprosto priključiti v vtičnico in oditi ter jih pustiti eno leto. To ne bo delovalo. Imeli boste težave.”

Kaj boste naredili s kupnino? Kam bi jo utegnili vložiti? Kaj bo naslednji projekt? Imate toliko podjetij.

Veste kaj, nimam pojma. Denar je smešna stvar. Je, kot bi se odlepil od njega in ga ne čutiš. Nočem zveneti naveličano. Mislim, imam letalo. Imam svoje hiše in čudovite kraje, ki jih imam rad. Imam življenjski slog, ko lahko počneš, kar hočeš in kadarkoli hočeš. Potem denar postane stvar, ki ni pomembna.

La Ferrari
LaFerrari s pogonom na zadnji kolesi pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot treh sekundah (Foto: BJ/FORBES)

Nočem zveneti kot aroganten cepec, ker to nisem. Edina stvar, za katero danes poleg vzdrževanja svojega življenjskega sloga uporabljam denar, je pomoč ljudem. Denar dajem bankam hrane, otroškim bolnišnicam, zlasti družinam, ki imajo neozdravljivo bolnega otroka. Podpiram jih, če nimajo potrebnega zavarovanja in podobno. To je tisto, kar počneš z denarjem.

Verjamem v pomoč manj srečnim ljudem, saj sem prišel iz okolja, kjer nismo imeli ničesar. Vem, kako je preživeti z živilskimi kartami. Moja mama je v božičnem času šla in čakala v vrsti, da je dobila šunko ali purana za našo božično večerjo. Zato sem zelo občutljiv na to.

Kaj je vaš izziv za kupca LaFerrarija?

Tisti, ki ga bo kupil, bo moral podreti rekord. Najvišja številka, ki je bila doslej dosežena za LaFerrari, je 4,8 milijona dolarjev. Vsaj toliko je javno znano. Kdo ve, če je bila številka morda še višja. Nekateri ljudje neradi govorijo na glas o tem. Zato moramo podreti omenjeni rekord. To je vse, kar lahko rečem.

Dražbena hiša Barrett-Jackson o Sammyjevem LaFerrariju

Ta edinstveni ferrari LaFerrari letnik 2015 je bil po meri izdelan in oblikovan za Sammyja Hagarja, člana Dvorane slavnih rokenrola. Poganjata ga 6,3-litrski motor V12 z atmosferskim polnjenjem in električni motor, ki skupaj zagotavljata 949 KM in 900 Nm navora.

Novo visokonapetostno litij-ionsko baterijo za elektromotor je leta 2024 vgradilo podjetje Ferrari iz San Francisca. Vozilo s pogonom na zadnji kolesi pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot treh sekundah in doseže največjo hitrost več kot 350 kilometrov na uro. Ta LaFerrari je opremljen s sistemom za pridobivanje kinetične energije med zaviranjem (KERS), ki so ga razvili za potrebe Ferrarijevih vozil formula 1 in zagotavlja izbruhe dodatne moči po voznikovi presoji.

LaFerrari
Ta edinstveni LaFerrari letnik 2015 poganjata 6,3-litrski motor V12 z atmosferskim polnjenjem in električni motor (Foto: BJ/FORBES)

Med izpostavljeno opremo so še blažilniki z magnetno tekočino in karbonsko-keramične kolutne zavore. Vozilo ima monocoque šasijo iz ogljikovih vlaken z dvojnim vzmetenjem spredaj in večvodilnim vzmetenjem zadaj ter kovana aluminijasta platišča velikosti 265/30 R19 spredaj in 345/30 R20 zadaj.

Karoserijo iz ogljikovih vlaken je v celoti oblikoval Ferrari, zunanjost je obarvana v smetanovi barvi. Notranjost je v smetanovi barvi s poudarki iz ogljikovih vlaken in dodatki črne barve. Vozilo ima tudi z avdio sistemom Harman Kardon s štirimi zvočniki.

Kupec LaFerrarija dobi tudi posebno repliko modela vozila, ki jo je Hagar prejel kot darilo od Ferrarija, poleg tega pa še knjigo o postopku izdelave in razstavno ploščo, ki jo je Hagar podpisal, ko je bilo vozilo razstavljeno na avtomobilski prireditvi The Quail v Kaliforniji.

Članek je objavljen v skrajšani različici. Avtor izvirnega članka je Josh Max, sodelavec Forbesa.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti