Slovenci s pametno bojo zasidrani med najboljše tehnološke start upe

Posel Jan Artiček 21. novembra, 2024 05.15
featured image

Slovenski start up VisionAnchor se je na tekmovanju tehnološke konference Web Summit v Lizboni uvrstil med 10 najboljših start upov s svojo pametno bojo, ki omogoča varnejše sidranje.

21. novembra, 2024 05.15

Na eni največjih tehnoloških konferenc na svetu, Web Summit, ki je potekala prejšnji teden v Lizboni, so se na tekmovanju zagonskih podjetij Pitch med 10 najboljših start upov letošnjega leta uvrstili tudi trije Slovenci s produktom VisionAnchor. Navtični navdušenci, ki smo jih ujeli v Amsterdamu, so bili uspešni s pametnim sistemom za varnejše sidranje bark, za prihodnje leto imajo velike načrte.

Podjetje SeaVision, podvodna tehnologija so pred štirimi leti ustanovili Matija Jašarov, ki je glavni izvršni direktor, Andrej Podbevšek, ki je direktor marketinga, glavni tehnološki direktor pa je Anže Peklenk. V podjetju so vsi trije polno zaposleni. Kot nam je povedal Jašarov, so ostali sodelujoči v projektu zaposleni pogodbeno.

Njihov izdelek je pametna boja AnchorVision S, s katero lahko lastniki plovil velikosti med osem in 25 metrov spremljajo premikanje sidra prek aplikacije na telefonu in dobijo opozorilo, če sidro odtava predaleč.

“Pametna boja se priveže oziroma pripne na katerokoli sidro, in ko se barka zasidra, boja na gladini vode neposredno nad sidrom spremlja pozicijo in pošilja informacije uporabniku. Če gre sidro izven radija, ki ga določi uporabnik, ta prejme alarm. Imamo glavni alarm, ki je na telefonu, če pa se vam na primer izprazni baterija, je pomožni alarm tudi v enoti na barki,” je za Forbes Slovenija pojasnil Jašarov.

Na tekmovanju so prvo nagrado pobrali domačini iz Portugalske z digitalno platformo Intuitivo za izboljšanje izobraževalnega sistema. Svoje ideje je predstavilo 2.700 podjetij, od katerih se jih je 105 uvrstilo v samo tekmovanje.

Pametna boja VisionAnchor S
Pametna boja VisionAnchor S z alarmom po telefonu opozori, če se sidro premakne izven vnaprej določenega radija (Foto: Arhiv VisionAnchor)

Do ideje po izgubi sidra

“Pred nekaj leti sva z Anžetom najela barko na Hrvaškem; zasidrani smo bili v enem lepem zalivu,” je Jašarov razlagal o rojstvu poslovne ideje. “Po plavanju sva se vrnila na barko in opazila, da se je premaknila. Obstajala je nevarnost, da trči ob obalo. Začela sva dvigati sidro in videla, da je bila veriga lahka; torej smo izgubili sidro.”

“Nato sva začela razmišljati, kako bi lahko naredila sidranje bolj ‘pametno’, saj se trenutno kapitani zanašajo na težak kovinski predmet, ki ga vržeš v vodo in upaš na najboljše. Najino razmišljanje sva predstavila Andreju, dolgoletnemu jadralcu, in skupaj smo prišli na idejo, da bi bil ta problem najlažje rešljiv v obliki pametne boje.”

V štirih letih obstoja je VisionAnchor pridobil okrog 400 tisoč evrov, večino prek zasebnih in evropskih investicij, tekmovanj in razpisov, kot je razpis P2 Slovenskega podjetniškega sklada, nam je povedal Podbevšek. Med drugim so leta 2021 prejeli nagrado Evropske vesoljske agencije (ESA) na tekmovanju MyGallileosolutions v višini 40 tisoč evrov.

Prihodnje leto širitev v ZDA

Podjetje je trenutno v procesu zbiranja denarja v predsemenskem krogu financiranja. Išče dodatna vlaganja v višini 800 tisoč evrov, od katerih imajo 140 tisoč evrov že zagotovljenih. Sredstva nameravajo vložiti predvsem v odpiranje novih prodajnih trgov, zlasti v ZDA, ter trženje in optimizacijo produkta.

“Cilj nam je doseči 2,5 milijona evrov prihodkov prihodnje leto,” je dejal Jašarov. Za potrebe širitve na ameriški trg so tam že odprli podružnico. Kot je dodal, so iz ZDA prejeli veliko zanimanja za produkt.

Glavni kupci trenutno po navedbah podjetja prihajajo iz Nemčije, Italije in Velike Britanije, pametne boje pa pošiljajo tudi v Avstralijo, na Filipine in v ZDA. Za prihodnje leto načrtujejo tudi možnost najema boj v Sloveniji in na Hrvaškem.

Matija Jašarov iz VisionAnchor
Glavni izvršni direktor podjetja VisionAnchor Matija Jašarov je pametno bojo predstavil na tehnološki konferenci Web Summit v Lizboni (Foto: Arhiv VisionAnchor)

Boje že v prodaji, kakšna je cena

Podjetje boje VisionAchor S prodaja od letošnjega leta; doslej so jih v dveh serijah prodali okrog 50, je dejal Jašarov, do konca leta ciljajo na sto prodanih enot. Trenutno sprejemajo rezervacije za tretjo serijo proizvodnje, ki naj bi jo izpeljali decembra letos. Boje izdelujejo v manjših serijah na podlagi rezervacij, proizvodnja pa je v Trbovljah, v pospeševalniku start upov Katapult, ki ga je ustanovil večinski lastnik Dewesofta Jure Knez.

Za pametno bojo bodo morali kupci odšteti 999 evrov. Za rezervacijo je potreben depozit v višini 49 evrov.

VisionAnchor ima za svoj izdelek odobren patent v Sloveniji in v Evropi, vložili pa so tudi zahtevek za ameriški patent, so še dejali ustanovitelji.