Proizvajalec znamenitih posod, dobro znanih tudi v Sloveniji, zapira tovarne

V okviru prestrukturiranja se je ameriški proizvajalec plastičnih posod Tupperware odločil, da v nekaterih evropskih državah preneha poslovati.
Potem ko je ameriški proizvajalec znamenitih posod Tupperware septembra lani v ZDA vložil zahtevo za zaščito pred upniki, je v Nemčiji in Avstriji zdaj zaprl svoje tovarne. Odločitev o prenehanju poslovanja je sprejel tudi za Francijo, Belgijo, Italijo in Španijo, po vsej verjetnosti bodo kmalu zaprte tudi druge podružnice, poroča hrvaški Poslovni dnevnik.
Odločitev ameriškega podjetja je povezana s strateškim prestrukturiranjem. Tupperware se namerava v prihodnosti osredotočiti na glavne trge v Srednji in Severni Ameriki, Braziliji, na Kitajskem in v Indiji. Po vsej Evropi bo prizadetih več kot 100.000 zaposlenih, samo v Nemčiji več kot 12.000.
Predlog za stečaj je avstrijska družba vložila oktobra lani in nato novembra še nemška družba. Pred dokončno odločitvijo o zapiranju je slednja od ameriške matične družbe skušala pridobiti nove licenčne pogodbe za nadaljevanje distribucije blagovne znamke Tupperware v Nemčiji, a je bila prepozna. Do preklica je prišlo na isti dan, ko so potekle stare licenčne pogodbe, je pojasnil generalni direktor nemške družbe Marco De Benedetti.
“Pravzaprav ne vem, zakaj,” je ob tem dejal De Benedetti v pogovoru za nemške medije. Po njegovih besedah je nemška enota lani ustvarila približno 22 milijonov dolarjev dobička, s čimer je presegla zastavljene cilje.
O prenehanju poslovanja so že obvestili kupce, prodajne in poslovne partnerje. Naročila, ki so bila oddana pred 22. decembrom, bodo predvidoma dostavljena še do 31. januarja, so dejali v proizvajalcu. Novih naročil ne bodo več sprejemali, navaja Poslovni dnevnik.
Huda konkurenca na trgu plastičnih posod
Tupperware se že dlje časa sooča s finančnimi težavami, ki so predvsem posledica večletnega upadanja prodaje. Njegovi tekmeci namreč tovrstne izdelke ponujajo po nižjih cenah. K nižjim prihodkom so pripomogli tudi naraščajoči stroški surovin, višje plače in stroški prevoza.
Podjetje je leta 1946 ustanovil Earl Tupper, ki je patentiral pokrov, ki je tesnil. Nove plastične posode so tako omogočale, da je hrana dlje časa ostala sveža. Tupperware je dolga leta dominiral na trgu posod za shranjevanje hrane in postal sinonim zanje.