Priljubljena aplikacija uvaja spremembe, kaj bo drugače za uporabnike

V naslednjih mesecih bodo na družbenem omrežju WhatsApp po vsem svetu uvedeni oglasi in možnost mesečne naročnine za kanale.
Ameriški velikan družbenih omrežij Meta uvaja plačljivo oglaševanje na svojem družbenem omrežju WhatsApp, poroča Financial Times. Oglasi se sicer ne bodo pojavljali v glavnem razdelku s klepeti, ampak v rubriki Stanje (angl. Status), ki je vidna v razdelku Posodobitve (angl. Updates). Na platformi bodo lahko oglaševala podjetja oziroma administratorji Kanalov (angl. Channels).
Uvedli bodo tudi možnost zakupa mesečne naročnine za kanale v WhatsAppu. Nekateri kanali, na primer tisti, ki jih obvladujejo mala podjetja ali blagovne znamke, bodo lahko plačali tudi za promocijo v uporabnikovem prikazu objav (angl. feed).
WhatsApp, ki ima več kot tri milijarde mesečno aktivnih uporabnikov in ga uporablja 200 milijonov podjetij, namerava oglase po vsem svetu postopoma uvesti v naslednjih mesecih.
Pri WhatsAppu navajajo, da je odločitev posledica dolgoletnih zahtev podjetij, ki uporabljajo družbeno omrežje. Navajajo, da je rubrika Stanje na WhatsAppu “najbolj uporabljan izdelek za zgodbe na svetu”, razdelek Posodobitve pa da dnevno privabi 1,5 milijarde uporabnikov.
Nov prostor za oglaševanje ne bo motil razdelka za klepete, poudarjajo v podjetju. “Ljudje želijo WhatsApp uporabljati za več kot le pošiljanje sporočil bližnjim prijateljem in družini, in če pogledamo nazaj leto in pol, je to del razloga, zakaj smo uvedli zavihek Novice. Če WhatsApp uporabljate za osebna sporočila in nikoli ne obiščete tega zavihka, oglasov ne boste videli,” je za Financial Times povedala Nikila Srinivasan, podpredsednica za poslovno sporočanje pri WhatsApp.
Odmik od dolgoletnega stališča
Predvidevanja o tem, da bo oglaševalski poslovni model kmalu postal tudi del WhatsAppa, se vlečejo že nekaj let. Financial Times je prvi poročal, da matična družba Meta razpravlja o tem, kako bi v WhatsApp v letu 2023 uvedla oglaševalski model. Takrat je Will Cathcart, vodja WhatsApp, poročanje označil za “lažno” in dodal, da “tega ne nameravajo storiti”.
Preden je Facebook leta 2014 za 19 milijard dolarjev kupil WhatsApp, je njegov soustanovitelj Brian Acton za moto podjetja izbral “Brez oglasov! Brez iger! Brez trikov!”.
Z odločitvijo o uvedbi oglasov se zdaj odmikajo od tega dolgoletnega stališča. WhatsApp bo tako Meti pomagal še povečati prihodke, saj bo ameriški tehnološki gigant lahko monetiziral eno od redkih platform, ki je do zdaj še ni izkoristil za trženje, še piše Financial Times.