Pri 27 prevzel dedkovo podjetje in bunde spremenil v statusni simbol

Posel Marko Rabuza 26. januarja, 2025 05.24
featured image

Blagovna znamka Canada Goose je danes zelo poznana in razširjena, a še na začetku tisočletja ni bilo povsem tako.

26. januarja, 2025 05.24

Tvorec preobrata je bil Dani Reiss. Podjetje je prevzel pri 27 letih, ko je njihova prodaja letno prinesla tri milijone dolarjev, fiskalno leto 2024 (zaključilo se je 31. marca lani) pa so končali z 906 milijoni dolarjev prihodkov, dobiček iz poslovanja pa je bil 86 milijonov dolarjev.

Danes 51-letnik vodi globalno blagovno znamko, vredno približno milijardo dolarjev, česar si njegov dedek po materini strani verjetno ni mogel predstavljati, ko je leta 1957 s petimi šivalnimi stroji v majhni kanadski tovarni ustanovil podjetje.

Parke Canada Goose stanejo tudi 1.900 dolarjev in jih nosijo oskarjevci, olimpijci in arktični raziskovalci. Njihove bunde so postale statusni simbol.

“Če pogledate luksuzne blagovne znamke po svetu, jih izdelujejo v državah, od koder prihajajo. Ko kupite jakno Canada Goose, kupite košček Kanade. To je pomembno. Tega ne moreš nadomestiti,” je lani v pogovoru za CNBC dejal Reiss.

Začetnik dedek iz Poljske

Podjetje je ustanovil dedek Reissa Sam Tick pred 68 leti. Takrat se je imenovalo Metro Sportswear Ltd. Sam Tick je v Kanado prišel kot poljski priseljene. Prodajal je volnene jopiče, dežne plašče in obleke, ki so jih uporabljali vozniki motornih sani.

V sedemdesetih je po dedku Ticku podjetje prevzel oče Danija Reissa David in izumil stroj za polnjenje puha, ki je bistveno skrajšal čas proizvodnje. Ime podjetja je spremenil v Snow Goose, izdali pa so kultno rdečo parko Expedition. Ta je bila sprva namenjena znanstvenikom na antarktični postaji McMurdo.

Takrat mladi Dani Reiss sprva ni želel delati v družinskem podjetju. Za CNBC je dejal, da je sovražil priznane blagovne znamke, ki se se takrat pojavljale v medijih in z majic Lacoste izrezoval legendarne logotipe aligatorjev. Kasneje je začel v podjetju opravljati priložnostna dela, povsem pa se je podjetju zavezal leta 1997.

Dani Reiss
Dani Reiss v podjetju Canada Goose dela od leta 1997 (Foto: PROFIMEDIA)

Namesto potovanja po Aziji in Evropi ostal v podjetju

Pred 28 leti je končal študij na Univerzi v Torontu, nato pa si je želel potovati po Evropi in Aziji. Ker ni imel denarja, si je dejal, da bo tri mesece delal pri očetu v Snow Goose in si zaslužil denar ter odpotoval.

Delal je v prodaji, po enem letu pa se je odločil ostati za stalno. “Spoznal sem, da luksuzni plašči niso le pretenciozni statusni simboli. Nekatere stranke, zlasti na severu države, so dejansko potrebovale vrhunsko opremo, da jim je bilo toplo. Jakne so ljudem omogočale živeti svoje življenje,” se spominja začetkov.

Pred 24 leti prevzel podjetje

Leta 2001 mu je oče prepustil podjetje, prva odločitev Danija pa je bila znova sprememba imena, s katero je želel graditi podobo blagovne znamke. Podjetje je preimenoval v Canada Goose, posel pa je od šivanja za druge preusmeril v lastne izdelke. Novo ime je po njegovem mnenju označevalo kakovost, saj so bili plašči izdelani na domačih tleh, pravi.

Pred 15 leti so odprli evropsko pisarno v Stockholmu in leto kasneje zaradi globalne rasti kupili še novo tovarno v Winnipegu.

Nov pomemben korak se je zgodil leta 2013, ko je 70 odstotkov družbe kupil investicijski sklad iz Bostona Bain Capital. Uradno višina posla ni bila razkrita, po poročanju Bloombega, ki se je skliceval na vire blizu podjetja, pa so za večinski delež plačali 250 milijonov dolarjev.

Z novim vložkom so odprli trgovini v Torontu in New Yorku, leta 2017 pa so začeli kotirati tudi na newyorški borzi. Delnica je vrhunec dosegla leta 2018, ko je bila vredna okoli 70 dolarjev, letos pa se giblje okoli 15 dolarjev.

Čeprav so delnice podjetja Canada Goose v zadnjih letih padle, je podjetje po vstopu na borzo prehitelo konkurente, dodajajo pri CNBC. Njihovi letni prihodki so se od poslovnega leta 2018 približno podvojili, kažejo finančna poročila.

Canada Goose
Canada Goose je pred 68 let ustanovil dedek Danija Reissa (Foto: PROFIMEDIA)

“Ljudje želijo nekaj, kar bo prestalo preizkus časa”

Reiss pravi, da bodo dobičkonosnost poskušali ohranjati z odpiranjem novih trgovin, lansiranjem novih izdelkov in večanjem prepoznavnosti blagovne znamke v ZDA in na Kitajskem, pravi.

Dodaja, da je visokokakovostna proizvodnja, ki je podjetju Canada Goose pomagala pridobiti mednarodno veljavo v modi, zabavi in pop kulturi, nespremenljiva.

“Ljudje ne želijo izdelka, za katerim stoji veliko trženja, ki je bleščeč in moderen. Želijo nekaj, kar je resnično, klasično in kar bo prestalo preizkus časa. Mislim, da smo zato tako uspešni, ker izdelujemo najboljše izdelke v svojem razredu,” je prepričan Reiss, ki ima v lasti še okoli 13 odstotkov podjetja in še vedno zaseda mesto glavnega izvršnega direktorja. Forbes je leta 2021 njegovo premoženje ocenil na 1,2 milijarde dolarjev.

Pred leti so odprli prvo doživetveno trgovino, kjer so lahko potrošniki pomerili parke v hladilnici. Za razliko od nekaterih drugih znamk je bil ta vidik nujen, da so kupci zaupali izdelku in bili prepričani, da jih bo ogrel.