Podjetja objavljajo tudi “lažna delovna mesta”. Zakaj to počnejo?

Posel Forbes Slovenija 29. junija, 2024 17.52
featured image

Ste se letos prijavili na delovno mesto, ki ga je razpisalo ameriško podjetje? Mogoče trenutno sploh ne obstaja.

29. junija, 2024 17.52

Štiri od desetih podjetij v ZDA je letos objavilo “lažno delovno mesto”, piše CNBC. Ta se sklicuje na raziskavo, v kateri je sodelovalo 649 vodij zaposlovanja na karierni spletni strani Resume Builder. Ugotovili so, da tri od desetih podjetij trenutno oglašujejo delovno mesto, pa čeprav delavcev zanj sploh ne iščejo. Zakaj podjetja to delajo?

Kot že rečeno, gre za razpise brez potrebe po dejanskih delavcih. A podjetja na takšen način zbirajo življenjepise.

Lažna delovna mesta objavljajo tudi “bolj tradicionalna podjetja”

Strategija je sicer neprijetna za iskalce zaposlitev, a ni nova, pravi glavna karierna svetovalka v podjetju Resume Builder Stacie Haller. Agencije ali podjetja lahko predhodno navežejo stik s kandidati. Z njimi opravijo razgovore, nato pa shranijo podatke, dokler se ne odpre pravo prosto delovno mesto.

Sprememba pa je zdaj ta, da takšno prakso uporabljajo tudi “bolj tradicionalna podjetja”.

Raziskava kaže tudi, da podjetja lažna prosta delovna mesta najpogosteje objavljajo za kadre, ki so začetniki, ali imajo srednjo raven znanja.

Zbiranje življenjepisov ni edini razlog

Med razloge za objavo delovnih mest, ki trenutno v podjetjih niso na voljo, se sicer uvršča tudi, da to pozitivno vpliva na prihodke podjetja, saj se zdi, da to raste hitreje kot v resnici.

Obenem naj bi takšna praksa tudi dvigovala moralo zaposlenih, saj jim daje občutek, da se bo njihova delovna obremenitev zaradi prihoda novih delavcev kmalu zmanjšala in da so v podjetju varni, ker to raste.

Obstajajo pa tudi ocene, da lahko objavljanje “lažnih delovnih mest” povečuje produktivnost, saj daje zaposlenim občutek, da so zamenljivi in da se morajo dokazati pred morebitnim prihodom novih sodelavcev.

Ne glede na vse razloge pa Stacie Haller pravi, da ta pristop zmanjšuje zaupanje. “Ne morem reči, da je to dober pristop k zaposlovanju,” pravi in poudarja, da “nič od tega ni sprejemljivo.”

Raziskovalci opozarjajo, da deleži podjetij, ki objavljajo lažna delovna mesta in so navedeni v začetku članka, ne odražajo tudi deležev vseh njihovih lažnih objav.

Spletni portali lažnim objavam nasprotujejo

Objave je mogoče opaziti povsod na spletu, od spletnih strani podjetij do forumov in portalov za zaposlovanje.

To je sicer v nasprotju s pravili številnih portalov. Tiskovni predstavnik podjetja LinkedIn je za CNBC navedel njihove zahteve do zaposlovalcev, “naj delovna mesta objavljajo le, če na določeno navedeno delovno mesto nameravajo zaposliti kandidata”.

Pa vendar večina vodij zaposlovanja – kar sedem od desetih, pravi, da je praksa objavljanja lažnih ponudb delovnih mest “moralno sprejemljiva”.

Smernice pri iskanju zaposlitve

Zavedanje, da več kot tretjina oglasov za delo morda ni pravih, zagotovo ne vzbuja zaupanja v spletne portale za zaposlovanje. Zato najprej preverite, kdaj je bilo delovno mesto objavljeno, pravi Haller. Če je objavljeno že pred tedni, je verjetnost, da gre za aktiven oglas, večja v primerjavi s tistimi, ki so na spletni strani že več mesecev.

Dva zaposlena se pogovarjata s potencialnim novim delavcem v pisarni
Pri oglasih za zaposlitev je smiselno pogledati, kako dolgo so že objavljeni, in jih je dojemati kot izhodišče za nadaljnje iskanje delovnih mest (Foto: PROFIMEDIA)

Drugič, preverite, ali je delovno mesto objavljeno tudi na spletni strani podjetja. Če je, se lahko prijavite neposredno prek njihovega portala.

Nazadnje pa lahko poiščite tudi vodjo zaposlovanja in mu pošljite elektronsko sporočilo ali sporočilo prek omrežja LinkedIn. V tem lahko izrazite zanimanje, predložite svoj življenjepis in omenite, da ste se prijavili prek uradnih kanalov podjetja za zaposlovanje.