Panamski pristanišči Američanom, a vse večjo vlogo v poslu igra evropski ladjar

Ameriški investicijski velikan BlackRock bo držal večinski delež le v dveh panamskih letališčih, preostalih 41 bo v lasti italijanskega ladijskega magnata Gianluigija Aponteja.
Družinsko podjetje italijanskega milijarderja Gianluigija Aponteja postaja glavni vlagatelj v prevzemu 43 pristanišč od hongkonškega tajkuna Li Ka-Šinga, za Bloomberg pravijo viri blizu zadevi, medtem ko poslu zaradi vpletenosti ZDA ostro nasprotuje Kitajska.
Podjetje Terminal Investment Ltd. (TiL) družine Aponte s sedežem v Ženevi bo po sklenitvi posla edini lastnik vseh 43 pristanišč, razen dveh v Panami, ki bi ju večinsko nadzoroval ameriški investicijski velikan BlackRock Inc., so dejali ljudje, ki so želeli ostati neimenovani pri komentiranju strukture posla, o kateri doslej mediji še niso poročali.
Enota ameriškega investicijskega podjetja Global Infrastructure Partners (GIP) bo imela v lasti 51 odstotkov dveh pristanišč ob Panamskem prekopu, TiL pa preostalih 49 odstotkov, so povedali viri. Objekti na strateški pomorski poti pomenijo približno štiri odstotke skupne vrednosti posla, ki bo Lijevemu CK Hutchison Holdings ob sklenitvi prinesel več kot 19 milijard dolarjev, je za Bloomberg še dejal eden od sogovornikov.
Posel še vedno čaka na skrbni pregled, davčne in računovodske preglede ter na odobritev regulatorjev, kjer so pristanišča, so povedali viri. Kupci so se zavezali, da bodo ohranili upravljanje pristanišč in sedanja pravila delovanja nespremenjena. Večina terminalov je namenjena navadnim uporabnikom in so odprti za vse ladijske prevoznike brez diskriminacije, je dejal eden od virov.

Pritisk Kitajske
Pogovori še potekajo in podrobnosti, vključno s končno lastniško strukturo konzorcija, se lahko še spremenijo, pravijo sogovorniki.
Nove podrobnosti prinašajo več jasnosti o tem, kako bo konzorcij razdelil pristaniško premoženje v poslu, ki je postal geopolitično najbolj zahteven doslej za Lija, saj je izzval jezo Kitajske in privabil večjo pozornost Paname. Medtem ko je Peking izvajal pritisk na 96-letnega tajkuna, naj odstopi od transakcije, ki vključuje premoženje na seznamu želja ameriškega predsednika Donalda Trumpa, je glavni revizor Paname obtožil CK Hutchison napačnega ravnanja. Podjetje je obtožbe zanikalo.
Delnice CK Hutchison so po poročilu nadaljevale z rastjo in se v ponedeljek v Hongkongu povzpele za kar 3,8 odstotka. Od začetka leta pa so delnice upadle za skoraj en odstotek.

Stari znanci
BlackRock in singapurski državni vlagatelj GIC imata skupaj približno 30-odstotni manjšinski lastniški delež v TiL, pravijo viri. Pristaniški operater, sodeč po spletni strani podjetja, upravlja več kot 70 kontejnerskih terminalov v 31 državah, vključno s prihajajočimi projekti. Podjetje MSC (Mediterranean Shipping Co.) družine Aponte, ki nadzira TiL, zadeve ni želelo komentirati. CK Hutchison in BlackRock nista takoj odgovorila na zahteve za komentarje.
Ko je bila prodaja prvič objavljena 4. marca, se je skupina kupcev imenovala konzorcij BlackRock-TiL, ki je vključeval BlackRock, Global Infrastructure Partners in TiL. Obvestilo ni podrobneje pojasnilo lastniške strukture konzorcija.
Čeprav je bil posel odprt za manj kot 10 ponudnikov, je bil konzorcij s podporo družine Aponte izbran delno zato, ker je družina Lijev stari znanec. Pri CK Hutchison so bili zato mnenja, da bodo pristanišča v dobrih rokah, je dejal eden od sogovornikov.
Medtem ko delo na dogovoru napreduje, sta strani že zgrešili prvotni cilj, da do 2. aprila skleneta posel za panamski pristanišči. CK Hutchison je ohranil svoja pristanišča v Hongkongu in celinski Kitajski. Obe regiji prispevata približno 12 odstotkov celotnih prihodkov podjetja, registriranega na Kajmanskih otokih, še piše Bloomberg.