Nemški velikan ima dovoljenje za nakup dela državne italijanske letalske družbe

Posel Forbes Slovenija 3. julija, 2024 13.13 > 3. julija, 2024 13.15
featured image

Nemški letalski prevoznik lahko pogojno prevzame del italijanske letalske družbe ITA Airway. Njihove načrte je v vlogi varuha konkurence odobrila Evropska komisija.

3. julija, 2024 13.13 > 3. julija, 2024 13.15

Evropska komisija je prikimala nemškemu letalskemu prevozniku Lufthansa, ki želi prevzeti del državne italijanske letalske družbe ITA Airway, poroča STA. To lahko sicer stori pod določenimi pogoji. Bruselj je sprva izrazil zaskrbljenost glede varstva konkurence, na katero pa sta družbi odgovorili z več napovedanimi zavezami, ki jih morata zdaj izpolniti.

“Odobritev je pogojena s popolnim spoštovanjem zavez, ki jih predlagata Lufthansa ter italijansko ministrstvo za gospodarstvo in finance,” je sporočila Evropska komisija.

Kot so zapisali, so opravili poglobljeno preiskavo predlagane združitve, v kateri so se pojavile skrbi, da bi se lahko potniki zaradi omejene konkurence soočili z višjimi cenami in slabšo kakovostjo letalskih storitev v Italijo in iz nje. Prav tako bi okrepljeni položaj ITA Airways na milanskem letališču Linate oteževal dostopnost konkurenci.

Kakšne so zaveze Nemcev in Italijanov

Zaradi omenjenih skrbi je Evropska komisija zavrnila načrt o združitvi, a sta Lufthansa in italijansko ministrstvo pozneje predstavila nove zaveze, s katerimi sta odgovorila na pomisleke Bruslja. Za lete na kratkih razdaljah sta se tako zavezala, da bosta med drugim enemu ali dvema konkurenčnima letalskima prevoznikoma omogočila začetek direktnih letov med Rimom ali Milanom in nekaterimi letališči v srednji Evropi.

Glede letov na dolge razdalje sta se zavezala k sklenitvi sporazum s tekmeci, kar bi privedlo do povečane pogostosti direktnih letov in/ali izboljšalo povezave za lete z enim postankom na vsaki progi. Komisija je pri oceni upoštevala, da bo italijanska država po združitvi obdržala kontrolni delež v letalski družbi. Lufthansa in pristojno italijansko ministrstvo sta predstavila tudi predlog glede omenjenega letališča v Milanu, da se skrbi Komisije ne bi uresničile.

Zastava EU v Bruslju
Pregled dogovora o prevzemu ITA Airways je EU začela novembra lani (Foto: PROFIMEDIA)

Kot so poudarili pri Evropski komisiji, se bosta Lufthansa in ITA Airways lahko združila šele, ko bo Komisija odobrila upravičence do koristi iz zavez glede letov na kratke in dolge razdalje ter letališča Linate. “Te zaveze sicer v celoti naslavljajo pomisleke glede konkurence, ki jih je opredelila Komisija,” so poudarili v Bruslju.

Sklepanje poslov na pogorišču nekdanjega nacionalnega prevoznika

Pregled dogovora o prevzemu ITA Airways je EU začela novembra lani. Evropska komisija je po preliminarni preiskavi uvedla poglobljen postopek in tudi po podrobnejši preiskavi zavrnila načrt nemškega nacionalnega letalskega prevoznika, da odkupi 41-odstotni delež ITA Airways. Družbama je z novimi zavezami vendarle uspelo prepričati Komisijo, da poslu prižge zeleno luč.

Lufthansa se je po mesecih pogajanj maja lani z italijansko državo dogovorila, da bo dokapitalizirala ITA Airways s 325 milijoni evrov in s tem v družbi pridobila omenjeni manjšinski delež.

ITA Airways je nastala leta 2021 iz nekdanjega nacionalnega prevoznika Alitalia, ki je dolga leta ustvarjal izgubo, država pa je nad njim prevzela popolno lastništvo.