Nemški ponos na muhi Kitajcev. Kaj je v ozadju?

Z nakupom tovarn v Nemčiji bi Kitajci zaobšli evropske carine na uvoz kitajskih električnih avtomobilov.
Volkswagen preučuje alternativne možnosti uporabe svojih tovarn v Dresdnu in Osnabrücku v okviru prizadevanj za zmanjšanje stroškov. Največjemu evropskemu proizvajalcu avtomobilov, ki ima v lasti znamke, kot so Porsche, Audi in Škoda, se je zaradi vse večje konkurence kitajskih podjetij zmanjšala prodaja.
Vodstvo Volkswagna je želelo zapreti več tovarn, a naletelo na odpor sindikatov, čemur so sledile stavke. V prelomnem dogovoru, ki so ga s sindikati sklenili pred božičem, so odločili, da bodo proizvodnjo v Dresdnu, kjer je 340 zaposlenih, ukinili do konca letošnjega leta, proizvodnjo v tovarni v Osnabrücku, kjer je zaposlenih 2.300 ljudi, pa do sredine leta 2027.
Za nakup teh dveh tovarn se zdaj zanimajo kitajski proizvajalci, je za Reuters razkril vir, seznanjen z zadevo. Kitajci si sicer v Nemčiji po navedbah vira ogledujejo več tovarn, za katere so napovedana zaprtja.
Prodaja bi bila cenejša od zaprtja
Volkswagen je odprt za prodajo tovarne v Osnabrücku kitajskemu kupcu, je še povedal Reutersov vir. Tiskovni predstavnik avtomobilskega proizvajalca navedb ni želel posebej komentirati, a dejal, da mora biti cilj “izvedljiva rešitev, ki bo upoštevala interese podjetja in zaposlenih”.
Prodaja tovarn bi lahko bila za Volkswagen cenejša od popolnega zaprtja, je za Reuters pojasnil bančnik, ki je seznanjen s poslovanjem proizvajalca. Dodal je, da bi lahko za vsako od njih iztržil od 100 do 300 milijonov evrov.
Odgovor na evropske carine
Nakup tovarne bi Kitajski omogočil, da si ustvari vpliv v cenjeni nemški avtomobilski industriji, kjer domujejo nekatere najstarejše in najprestižnejše avtomobilske znamke. Prav tako bi proizvodnja avtomobilov v Nemčiji za prodajo v Evropi kitajskim proizvajalcem električnih vozil omogočila, da se izognejo plačilu evropskih carin na električne avtomobile, uvožene iz Kitajske. To bi lahko dodatno ogrozilo konkurenčnost evropskih proizvajalcev.
V luči naraščajočega rivalstva kitajske in nemške avtomobilske industrije so se ohladili tudi odnosi med državama. Po nekdaj močnem prepletu gospodarstev obeh držav si trenutna nemška koalicija prizadeva za zmanjšanje odvisnosti od Kitajske. Odločitve o naložbah Kitajske bodo tako odvisne od stališča nove nemške vlade do Kitajske po volitvah, ki bodo februarja.
Skrbi tudi odziv delavcev
Ob tem se po informacijah vira za kitajska podjetja poraja skrb, kako bi nakup sprejeli nemški sindikati, ki imajo polovico sedežev v svetovalnih odborih nemških podjetij.
Iz sindikata iz Osnabrücka na to odgovarjajo, da delavci v tovarni ne bi imeli nič proti proizvodnji za enega od Volkswagnovih partnerjev v skupnem podjetju na Kitajskem. “Lahko si predstavljam, da bi nekaj izdelovali za kitajsko skupno podjetje, vendar pod logotipom Volkswagna in po standardih Volkswagna. To je ključni pogoj,” je za Reuters dejal predstavnik sindikata Stephan Soldanski.