Le Iskra oddala ponudbo za reško ladjedelnico

Hrvaški Center za prestrukturiranje in prodajo (CERP) je sporočil, da so prejeli eno zavezujočo ponudbo za prevzem ladjedelnice 3. maj Rijeka 1905.
Zavezujočo ponudbo za nakup reške ladjedelnice v lasti Republike Hrvaška je oddala Iskra preko svoje družbe na Hrvaškem Iskra ladjedelnica 1 Šibenik. Kot je za hrvaško tiskovno agencijo Hina povedal izvršni direktor ladjedelnice Iskra Roko Vuletić, so se za oddajo zavezujoče ponudbo odločili po poglobljeni analizi.
Dejal je, da so v reški ladjedelnici potrebne naložbe, da so režijski in obratovalni stroški visoki ter da primanjkuje kakovostnih dolgoročnih pogodb, vendar verjamejo, da je v tej ladjedelnici osrednja ekipa pripravljena na spremembe. Po njegovi oceni morajo družbo operativno in finančno prestrukturirati ter se preusmeriti v proizvodnjo za obrambno industrijo ter okolju prijaznih potniških ladij.
Glavni direktor Iskre Klemen Šešok pa je na družbenem omrežju Linkedin zapisal, da je bila odločitev težka, saj reške ladjedelnice do zdaj še nikomur ni uspelo rešiti, vendar verjame, da jim bo uspelo.
Zaplet s stečajnim upraviteljem
Vuletić je še dodal, da se zavedajo morebitne pravne težave, ki je sledila zahtevi “starega” stečajnega upravitelja z dne 3. maja za prepoved odtujitve delnic družbe. Vseeno pa, glede na to, da je na drugi strani država, menijo, da bo ta rešena pred podpisom pogodbe, tako da bodo odpravljena vsa tveganja za vlagatelja. Je pa pogoj, da se ohranijo ladjedelniške dejavnosti.
Veljavnost ponudbe je 120 dni, v tem času pa pričakujejo, da se bo rešila situacija v zvezi s stečajnim upraviteljem in bo lahko novi lastnik brez kakršnih koli omejitev prevzel ladjedelnico.
CERP je javni poziv za zavezujoče ponudbe objavil 17. septembra, rok za oddajo pa se je iztekel v ponedeljek. Izklicna cena je bila okoli deset milijonov evrov. Šešok je sicer za Forbes Slovenija še v soboto pojasnjeval, da še niso sprejeli odločitve, ali bodo poslali prevzemno ponudbo. Dodal je, da jih nakup zanima, saj bi s tem nastala močna vertikala znotraj Iskre, vendar potrebuje reška ladjedelnica več desetmilijonska vlaganja v prihodnjih letih.
Iskra, ki je v lasti ene najbogatejših slovenskih družin Šešok, ima na Hrvaškem že ladjedelnico Šibenik, kjer popravljajo ladje do skupne dolžine 80 metrov.
Gradijo največji hibridni dok
Pred dnevi je Iskra napovedala tudi nove investicije v šibeniški ladjedelnici. Naložba je vredna 12 milijonov evrov, zgradili pa bodo enega največjih hibridnih dokov v regiji.
Z začetkom operativne uporabe novega doka bo ladjedelnica Iskra lahko pokrila segment, ki ga doslej ni pokrivala: remont skoraj vseh ladij Jadrolinije, jaht, daljših od 70 metrov, in novih korvet, ki bodo zgrajene za hrvaško mornarico.
Začetek gradnje doka načrtujejo v začetku prihodnjega leta, dobava in zagon pa sta predvidena spomladi 2027.