Kitajski odgovor na carine: v Evropo pospešeno izvažajo hibride

Od julija do oktobra se je izvoz kitajskih hibridov v Evropo potrojil v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Kitajski avtomobilski proizvajalci povečujejo izvoz hibridnih vozil v Evropo, da bi se izognili evropskim carinam. Te namreč veljajo le za električne avtomobile, ne pa tudi za hibridne. Po ocenah analitikov naj bi se izvoz kitajskih hibridov v Evropo letos povečal za 20 odstotkov, prihodnje leto pa pričakujejo še večji skok. Nekateri proizvajalci v Evropo selijo tudi proizvodnjo, poroča Reuters.
Evropska komisija je preiskavo kitajskih električnih vozil začela oktobra lani, julija letos pa zanje sprva uvedla začasne dodatne carine. Tik pred tem so kitajske znamke električnih vozil zavzele rekordnih 11 odstotkov evropskega trga. Dokončne carine v višini od 17 do 35,3 odstotka je EU potrdila konec oktobra.
Od julija do oktobra se je izvoz hibridnih avtomobilov v Evropo več kot potrojil na 65.800 vozil v primerjavi z enakim obdobjem lani. S tem se je obrnil trend upadanja njihove prodaje v letu 2023 in v začetku letošnjega leta, kažejo podatki Kitajskega združenja osebnih avtomobilov (CPCA), ki jih je pregledal Reuters.
Izvoz priključnih hibridov in običajnih hibridov je v tretjem četrtletju znašal 18 odstotkov celotne prodaje kitajskih vozil v Evropo, kar je dvakrat več kot v prvem četrtletju, ko je znašal devet odstotkov. Medtem se je delež izvoza električnih vozil v enakem obdobju zmanjšal z 62 na 58 odstotkov. Trend se bo po vsej verjetnosti okrepil, pravijo analitiki.
Evropski trg za Kitajce veliko bolj privlačen
Kitajska je lani prehitela Japonsko kot največja izvoznica avtomobilov na svetu, k čemur je pripomogla njena prevlada na področju električnih vozil. Proizvodne zmogljivosti kitajskih proizvajalcev dosegajo tri milijone električnih vozil na leto. Da bi uravnotežila proizvodne presežke doma, Kitajska tako pospešuje izvoz.
Potem ko so Združene države Amerike in Kanada uvedle 100-odstotne carine na kitajska električna vozila, je evropski trg postal še toliko bolj privlačna izbira. Nova strategija bo kitajskim proizvajalcem, kot je BYD, omogočila nadaljnje širjenje na evropske trge, še piše Reuters.