Kitajski avtomobilski velikan odpira prvi salon na Hrvaškem

Proizvajalec električnih vozil BYD, ki cilja na lovoriko največjega na svetu, se v okviru evropske širitve podaja na hrvaški trg, kjer pa za zdaj ne bo prodajal svojega najcenejšega modela.
Priprave na prihod kitajskega avtomobilskega velikana BYD na hrvaški trg so v zaključni fazi. V prvem salonu na zagrebški Savski ulici, ob stolpnici Zagrepčanka, se že bleščijo razstavni avtomobili in čakajo na uradno odprtje, ki naj bi se zgodilo še ta mesec, poroča hrvaški Poslovni dnevnik.
BYD pripravlja tudi pop-up razstavišče v centru One West City, prenavljajo tudi servisni center na zagrebški Samoborski ulici.
Za sredo, 23. aprila, je v Zagrebu napovedan uradni nastop vodilnega svetovnega proizvajalca vozil na novo energijo (NEV) na hrvaški trg. Pripravljena je tudi hrvaška spletna stran, kjer se zainteresirani kupci že lahko predhodno prijavijo na testno vožnjo, prodajno-servisne centre pa načrtujejo tudi v drugih delih Hrvaške, po poročanju hrvaških medijev še v Reki, Osijeku in Splitu.
Sredi marca je kitajski veleposlanik na Hrvaškem Či Čiandžin napovedal skorajšnji prihod BYD na trg in napovedal, da bodo njihovi modeli stali od 30.000 evrov naprej. Pri tem znesku je imel po poročanju Poslovnega dnevnika verjetno v mislih vstopni (oziroma cenovno ugoden) model atto 2, ki je bil v začetku leta predstavljen na avtomobilskem salonu v Bruslju.
Poleg atto 2 bo BYD v državi prodajal še modela seal in seal U. Cene limuzin seal, ki na trgu konkurirajo Teslinemu modelu 3, se bodo začele pri nekaj manj kot 48 tisoč evrih, cene modela seal U pa pri 45.500 evrih, je marca poročal Siol.
Vstopni električni model BYD Seagull za zdaj še ne prihaja v Evropo. Model na Kitajskem stane 9.250 evrov, v Evropi pa bi po ocenah zaradi strožjih evropskih varnostnih sistemov, davkov in carin stal okoli 20.000 evrov.

Zaposlovanje tudi za Slovenijo
Kdaj bi BYD lahko prišel v Slovenijo, še ni uradno znano, čeprav naj bi bil kitajski velikan po poročanju Siola že blizu dogovora z ljubljansko avtohišo Wallis Motor, a je nato prišlo do zapletov pri izbiri prodajnega salona. Neuradno naj bi potekali pogovori tudi z Emil Frey Slovenija, kjer zadeve za zdaj ne komentirajo.
Medtem BYD prek svojega evropskega sedeža na Nizozemskem išče namestnika direktorja za območje Hrvaške in Slovenije, pa tudi regionalnega vodjo prodaje in ključnih strank za območje Hrvaške in Slovenije. Obe delovni mesti sta predvideni za Zagreb. To nakazuje, da bo BYD vodstveno svoj vstop na slovenski trg opravil prek hrvaške osrednje pisarne in iz Zagreba urejal posle s trgovci, še piše Siol.
Evropska širitev
Prihod na Hrvaško je del strateške širitve BYD v Evropo, na trg, ki se obrača k ekološkim vozilom. Glavna ponudba vodilne kitajske znamke so električni avtomobili, predvsem popolnoma električni, pa tudi hibridni bencinsko-električni.
Da bi osvojil evropski trg, BYD v Szegedu na Madžarskem gradi megatovarno, v katero vlaga štiri milijarde evrov in v kateri bo zaposlil 10.000 delavcev. Poleg tega je lani podpisal pogodbo v vrednosti ene milijarde dolarjev za postavitev proizvodnega obrata v Turčiji, tovarna pa bo proizvedla do 150.000 vozil na leto. Pričakuje se, da bo obrat ustvaril okoli pet tisoč delovnih mest in začel s proizvodnjo do konca leta 2026.

Odprtje tovarn v EU in Turčiji, ki je del carinske unije EU, pomeni, da za avtomobile, proizvedene v teh tovarnah, ne bodo veljale dodatne carine, ki jih je EU uvedla za električne avtomobile, izdelane na Kitajskem. Spomnimo, da je unija konec lanskega leta uvedla izravnalne dajatve na uvoz baterijskih električnih vozil, proizvedenih na Kitajskem, za obdobje petih let, ker je preiskava ugotovila, da imajo proizvajalci električnih vozil na Kitajskem številne prednosti zaradi državnih subvencij. Evropska komisija je za BYD določila 17-odstotne dodatne carine, zaradi sodelovanja s preiskavo je dobil nižjo stopnjo kot nekateri drugi kitajski proizvajalci.
Prehitevanje Tesle
Glede na letno poročilo za 2024 je BYD lani prvič zabeležil višje prihodke od ameriškega proizvajalca Tesla. BYD je imel 107 milijard dolarjev prihodkov, Tesla pa 97,7 milijarde dolarjev. Leta 2024 je BYD prodal 4,27 milijona avtomobilov po vsem svetu, vključno s hibridi, medtem ko je Tesla dobavila 1,79 milijona baterijskih električnih vozil (BEV), saj hibridov in priključnih hibridov ne izdeluje.
Medtem ko je Tesla lani ostala v tesnem vodstvu pri prodaji BEV, saj je BYD prodal 1,76 milijona baterijskih električnih vozil, so trendi na strani kitajskega podjetja. Zadnji dve četrtletji se BYD prodaja bolje kot Tesla. V zadnjem četrtletju leta 2024 je BYD dobavil 595.413 avtomobilov v primerjavi s Teslinimi 484.507, v prvih treh mesecih leta 2025 pa 416.388 v primerjavi s Teslinimi 336.681 dobavami.
Na Kitajskem, največjem avtomobilskem trgu na svetu, je imel BYD lani 32-odstotni delež pri prodaji novih energijskih vozil, vključno s hibridi, Tesla pa 6,1-odstotni delež. Obenem ima BYD-jev potencial pri širitvi na globalne trge, saj je lani le 10 odstotkov vseh dobav njihovih avtomobilov predstavljal izvoz, medtem ko je bilo 90 odstotkov avtomobilov dostavljenih na domači kitajski trg.