Ikonična glasbena znamka v roke kitajskemu skladu

Kitajski HongShan Capital Group bo za nakup proizvajalca ojačevalcev in slušalk Marshall odštel dobro milijardo evrov.
Ikonični britanski proizvajalec ojačevalcev Marshall, ki je s svojimi izdelki krepil zvok mnogih rock kitaristov od 60. let dalje in ima danes sedež v Stockholmu, bo kmalu v večinski lasti kitajskega sklada tveganega kapitala HongShan Capital (HSG) Group, je poročal Reuters.
HongShan, ki je bil do lanske oddelitve del ameriškega sklada tveganega kapitala Sequoia, bo za večinski delež odštel 1,1 milijarde evrov. Posel pomeni največjo evropsko naložbo za HongShan, so dejali pri podjetju. Transakcijo morajo še vedno odobriti pristojni regulatorji.
Družina ustanovitelja bo obdržala 20-odstotni lastniški delež v podjetju, so sporočili iz skupine Marshall. Za 105 milijonov evrov je svoj 9,6-odstotni delež prodala švedska telekomunikacijska skupina Telia, skupaj z drugimi solastniki, med katerimi sta še sklada zasebnega kapitala Altor in Time for Growth ter sklad tveganega kapitala Zenith VC.
“Zdaj smo že več kot 60 let na našem potovanju in pionirski zvok Marshalla še naprej odmeva po vsem svetu,” je dejal soustanovitelj Terry Marshall ob napovedi prevzema.

Od ojačevalcev do slušalk
Znamko Marshall je leta 1962 v Londonu ustanovil Jim Marshall, ki se ga je prijel vzdevek “oče glasnega” (Father of Loud, angl.), skupaj s sinom Terryjem. Ojačevalce sta naredila zaradi pritožb nekaterih rock glasbenikov, med njimi Pete Townshenda iz The Who, da obstoječi ojačevalci niso dovolj glasni. Kmalu je postala nepogrešljiv del opreme za slavne rock kitariste, od Jimija Hendrixa in Erica Claptona do kitarista Led Zeppelin Jimmyja Pagea.
Še danes proizvodnja ojačevalcev Marshall poteka v britanski tovarni v mestu Bletchley, približno 50 kilometrov stran od Londona.
Leta 2010 je podjetje dalo licenco švedskemu tehnološkemu podjetju Zound Industries za izdelavo slušalk in Bluetooth zvočnikov pod znamko Marshall. Ker je bil posel uspešen, je leta 2023 Zound prevzel Marshallovo podjetje za proizvodnjo ojačevalcev in nastala je trenutna skupina Marshall. V njej so bili največji posamezni delničarji družina Marshall, sedež pa se je preselil v Stockholm.
Skupina vključuje tudi glasbeno založbo in snemalni studio v okviru divizije za zastopanje glasbenikov. Po navedbah podjetja so se prihodki skupine v obdobju 2020-2024 podvojili in lani znašali 400 milijonov evrov.

Nova evropska pridobitev
Pridobitev večinskega deleža kaže na apetit HongShana po sklepanju poslov v Evropi, saj le še širi portfelj, ki že vključuje francosko oblikovalsko znamko AMI Paris in britansko spletno banko Monzo.
Podjetje, prej znano kot Sequoia China, je lani ustanovilo svojo pisarno v Londonu, da bi izkoristilo priložnosti za podjetja v pozni fazi in odkupe v Evropi. Pisarna, druga HongShanova čezmorska pisarna po Singapurju, se osredotoča na potrošniški, energetski in zdravstveni sektor v regiji.
HongShan, ki ga mnogi obravnavajo kot vodilno podjetje za kitajske naložbe v tehnologijo, je leta 2005 ustanovil nekdanji bankir in podjetnik Neil Shen, zdaj eden najbolj znanih kitajskih vlagateljev tveganega kapitala.
Kot prvi vlagatelj v vrhunska kitajska tehnološka podjetja, kot je Alibaba, ima HongShan več kot 1.500 portfeljskih naložb, vključno z lastnikom TikToka ByteDance, in upravlja več kot 55 milijard dolarjev sredstev (53 milijard evrov).
Pri HongShan so dejali, da nameravajo sodelovati z ustanovno družino in vodstveno ekipo, da bi še dodatno okrepili blagovno znamko Marshall in olajšali njeno rast.