Ferrari razkril, kaj se skriva pod pokrovom prvega električnega avta

Posel Forbes Slovenija 11. oktobra, 2025 15.47
featured image

Ferrarijev prvi električni model Elettrica, ki naj bi na trg prišel prihodnje leto, bo stal pol milijona evrov.

11. oktobra, 2025 15.47

Italijanski Ferrari je predstavil tehnologijo, ki bo poganjala njihov težko pričakovani prvi električni avtomobil Elettrica, saj proizvajalec luksuznih športnih avtomobilov želi svojemu naboru hibridnih in bencinskih modelov dodati tudi model z baterijskim napajanjem za novo generacijo mladih bogatašev, poroča Reuters.

Na sedežu podjetja v Maranellu so na odru odgrnili pregrinjalo in razkrili šasijo Elettrice, pripravljene za proizvodnjo: podvozje avtomobila z baterijskim sklopom in elektromotorjem, vendar brez koles ali zunanje lupine.

Dokončan avtomobil, ki ga bo Ferrari predvidoma predstavil prihodnje leto na svetovni premieri, bo imel najvišjo hitrost 310 kilometrov na uro – nekoliko počasneje kot večina njegovih modelov z bencinskim motorjem -, in doseg najmanj 530 km.

Štirivratni avtomobil s štirimi sedeži ali več bo imel posebej zasnovan zvočni sistem, ki bo ojačal dejanske vibracije pogonskega sklopa in ustvaril izrazito električni zvok Ferrarija, namesto da bi le skušal poustvariti hrup bencinskega motorja.

“Danes je za nas zgodovinski dan. Vsi imamo kurjo polt,” je na dogodku dejal izvršni direktor Benedetto Vigna. Po njegovih besedah bo električni avtomobil dopolnil, ne pa nadomestil, obstoječe modele.

Previdno v elektrifikacijo

Tako kot druge znamke visokozmogljivih avtov je bil tudi Ferrari previden glede elektrifikacije. Reuters je junija poročal, da je zaradi pomanjkanja povpraševanja drugi model električnega vozila odložil na leto 2028. Tekmec Lamborghini, del skupine Volkswagen, je svoj prvi model električnega vozila odložil na leto 2029, češ da trg še ni pripravljen.

Proizvajalec luksuznih avtomobilov Porsche je stavil na električna vozila, vendar se je znašel ujet med prenatrpanim kitajskim trgom in zahodnimi kupci, ki si še vedno želijo glasnih Porschejevih motorjev z notranjim zgorevanjem. Zamude pri uvajanju električnih vozil so prizadele tudi matično družbo Volkswagen.

Ferrari si prizadeva, da bi bila do leta 2030 petina modelov v njegovi ponudbi popolnoma električnih, kaže dolgoročni poslovni načrt podjetja, ki je bil predstavljen v četrtek. To je pod ciljem 40 odstotkov, ki si ga je za leto 2030 zastavil v poslovnem načrtu pred tremi leti.

Tovarna Ferrarija v Maranellu
Ferrari cilja na petino električnih modelov v svoji ponudbi do konca desetletja (Foto: Remo Casilli/REUTERS)

Za mlade bogataše

Ferrari je pod manjšim pritiskom kot večji proizvajalci avtomobilov, da bi prešel na električna vozila pred prepovedjo prodaje novih avtomobilov na fosilna goriva, ki jo bo Evropska unija (EU) predvidoma uvedla leta 2035. Prodaja lahko namreč modele z motorji z notranjim zgorevanjem, ki jih poganjajo dražja sintetična e-goriva, ki si jih premožni kupci Ferrarijev lahko privoščijo.

Vendar pa so bogati mlajši kupci zainteresirani za električna vozila. “Če pomislite na naslednjo generacijo otrok, Ferrari morda potrebuje električno linijo, ki predstavlja vrhunec v tem segmentu, da bi ostal relevanten,” je za Reuters povedal nekdanji izvršni direktor Aston Martina Andy Palmer.

Tovarna Ferrarija v Maranellu
Karoserija Elettrice bo izdelana iz 75 odstotkov recikliranega aluminija (Foto: Remo Casilli/REUTERS)

“Več kot le električno vozilo” za pol milijona evrov

Ferrari Elettrica naj bi stala vsaj 500 tisoč evrov, je lani poročal Reuters. Šasija in karoserija Elettrice bosta izdelana iz 75 odstotkov recikliranega aluminija, baterija pa bo integrirana v podvozje. To bo pomagalo znižati težišče, kar bo pripomoglo k zmogljivosti in hitrosti. Imela bo baterijo s hitrim polnjenjem.

Strokovnjaki iz industrije so dejali, da je izziv za znamke, kot je Ferrari, ustvariti nekaj več kot le visoko tehnično različico premijskega električnega vozila, ki že ima takojšen pospešek. Prihajajoči Tesla Roadster se na primer oglašuje z največjo hitrostjo več kot 400 kilometrov na uro, še piše Reuters.

Ferrarijevi avtomobili, ki se začnejo pri ceni več kot 200 tisoč evrov, morajo ponuditi več. “Če želi biti Ferrari uspešen, mora na trg pripeljati električno vozilo, ki je več kot le električno vozilo,” je dejal Palmer. “Ne ponuja vam pospeška, ne ponuja vam najvišjih hitrosti, saj lahko to kupite že v BYD-ju za 30 tisoč evrov.”