Dars bo začel omejevati hitrost okoli 20 kilometrov pred ljubljanskim obročem

Posel Forbes Slovenija 5. februarja, 2025 14.18
featured image

Dars je lani ustvaril rekordne prihodke v višini 583 milijonov evrov. Kakšni so načrti za letos?

5. februarja, 2025 14.18

Dars je lani ustvaril rekordne prihodke v višini 583 milijonov evrov, čisti dobiček je znašal 153 milijonov evrov. Kot je dejal član uprave Darsa David Skornšek, so se prihodki lani medletno povečali za sedem odstotkov, razloge pa je najti v večjem prometu na avtocestah in posledično višjim prihodkom od cestnin, poroča STA. Prav tako je mila zima omogočila manjšo porabo soli in s tem nižje stroške.

Koliko od vinjet in predornine

Prihodki od prodaje vinjet so znašali 240,9 milijona evrov. Po Skornškovih besedah so lani prodali 8,8 milijona vinjet, od tega 5,6 milijona tedenskih. Ob tem so izdali tudi 84.000 plačilnih nalogov, od tega več kot polovico tujcem, izdali pa so tudi 11.000 opominov.

Iz naslova predornine za predor Karavanke so lani vknjižili 18,2 milijona evrov, kar je bilo okoli 300.000 evrov manj, kot so prvotno pričakovali. Skornšek je med glavnimi razlogi za nižje prihodke navedel evropsko prvenstvo v nogometu, Google, ki je nekaj dni napačno obveščal uporabnike, da je predor zaprt, ter zapore na avstrijski strani, poroča STA.

Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič je med ključnimi dosežki lanskega leta izpostavil napredek pri izdaji gradbenih dovoljenj na 3. razvojni osi, začetek gradnje glavne ceste Gorišnica-Ormož in zaključek gradnje in selitev v novo poslovno stavbo na Griču v Ljubljani, ki bo v celoti končana predvidoma konec tega meseca.

Navedel je tudi preboj druge oziroma vzhodne cevi predora Karavanke. “Letos nameravamo končati skoraj vsa dela, nekaj nam jih bo ostalo za leto 2026 in predvidoma spomladi prihodnje leto bo cev odprta za ves promet,” je dejal Ribič.

Odprtju vzhodne cevi bo sledila sanacija zahodne cevi, po trenutnih načrtih pa bosta obe cevi odprti v začetku leta 2029.

Načrti za letos

Med ključnimi projekti letos je Ribič izpostavil projekt za dinamično upravljanje hitrosti na ljubljanskem obroču, s katerim bodo skušali vsaj delno povečati pretočnost. “Začeli bomo omejevati hitrost približno 20 kilometrov pred ljubljanskim obročem, jo prilagajali gostoti prometa in s tem omogočili, da pritiski po ljubljanskem obroču ne bodo tako močni in da bo promet bolje stekel,” je pojasnil. Po Ribičevih besedah naj bi projekt zaživel sredi letošnjega poletja.

Letos prav tako načrtujejo dokončanje in odprtje novega priključka Dragomer. Priključek bo razbremenil sedanji priključek v Brezovici in na Darsu si posledično obetajo bistveno manj gneče.

V načrtih je tudi, da bodo v roku od petih do desetih let vzpostavili toliko sončnih elektrarn, da bodo postali energetsko samozadostni, še poroča STA.