Unior zapira obrat pri Črnomlju, kaj bo z zaposlenimi
Zreško kovinsko podjetje bo do konca leta ukinilo proizvodnjo v Starem trgu ob Kolpi, kjer dela 29 ljudi, in jo preselilo v Zreče.
Zreški Unior bo do konca leta zaprl svoj obrat v Starem trgu ob Kolpi. Kot je za Forbes Slovenija pojasnil predsednik uprave Uniorja Robert Vuga, se trenutno usklajujejo s sindikati. Od 29 zaposlenih se jih bo nekaj upokojilo, preostali bodo dobili odpoved iz poslovnih razlogov in odpravnino.
Nerentabilno poslovanje in prevelika oddaljenost
Kot je pojasnil Vuga, proizvodni obrat v Starem trgu ob Kolpi, kjer izdelujejo različna orodja, že nekaj let posluje nerentabilno in je preveč oddaljen od glavne tovarne. To proizvodnjo bodo zdaj preselili v Zreče, kar je eden od korakov k organizaciji vitke proizvodnje.
Unior se sicer, tako kot celotna slovenska kovinska industrija, spopada s težavami. Prihodki od prodaje družbe Unior so v prvem polletju znašali 105 milijonov evrov, kar je dobre tri milijone manj kot v enakem obdobju lani, ko jih je bilo za 108,4 milijona evrov. Pri čistem dobičku je razlika večja. Ta je v prvem lanskem polletju znašal 1,7 milijona evrov, v letošnjem pa je družba zabeležila čisto izgubo v višini 1,17 milijona evrov.
Izguba ob polletju
Skupina Unior je v prvi polovici letošnjega leta ustvarila 154,3 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je nekoliko več kot v enakem obdobju lani, ko jih je bilo za 152,7 milijona evrov. Čisti dobiček skupine pa je ob polletju znašal 4,6 milijona evrov, v enakem obdobju lani 6,7 milijona.
Stanje z naročili je trenutno stabilno na področju največjega programa, to so odkovki, medtem ko so razmere na programu ročno orodje precej slabše, program strojegradnja pa je ostal tako rekoč brez naročil, so pred kratkim v podjetju povedali za Forbes Slovenija in dodali, da “težave občutimo pri stroških energije in surovin, kjer na globalnih trgih naraščajo cene, kar dodatno vpliva na naše poslovanje in dobičkonosnost”.
V programu strojegradnje je Unior lani ustvaril šest odstotkov prihodkov, tu so njihovi glavni neposredni kupci nemški proizvajalci avtomobilov Mercedes, Volkswagen in BMW. Kot je znano, ima nemška avtomobilska industrija velike težave, ki se prenašajo tudi na slovenske dobavitelje.
Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?
Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti