Scholz: Države EU bi morale skupaj spodbujati prodajo električnih avtomobilov

Nemški kancler Olaf Scholz je med drugim pozval k ponovnemu premisleku o globah za proizvajalce avtomobilov, ki ne bodo dosegli cilja zmanjšanja izpustov CO2.
Trg električnih avtomobilov je skupen evropski, z medsebojno povezanimi strukturami proizvodnje, dobave in kupcev, zato bi bilo najbolje najti skupno evropsko rešitev glede spodbud za nakup električnih avtomobilov, je v četrtek po poročanju STA dejal nemški kancler Olaf Scholz.
Države EU bi morale sprejeti skupne ukrepe za spodbujanje prodaje električnih avtomobilov, med drugim v obliki davčnih olajšav, je po vrhu EU v Bruslju pozval Scholz. To je po njegovih besedah pomembno predvsem v luči naraščajoče kitajske konkurence.
Pogovori o prihodnosti evropske avtomobilske industrije
Evropska komisija je sicer v četrtek napovedala strateški dialog o prihodnosti evropske avtomobilske industrije, v okviru katerega bodo oblikovali strategije in rešitve za pomoč sektorju, ki se v zadnjem času sooča s številnimi izzivi. Zaživel bo januarja.
V okviru strateškega dialoga bodo za skupno mizo sedli proizvajalci vozil, gospodarska združenja, sindikati, ponudniki infrastrukture in drugi deležniki. Cilj pogovorov bo oblikovati predloge za pomoč pri oblikovanju celovite strategije EU za sektor avtomobilske industrije, navaja STA.
Pozval k ponovnemu premisleku o globah za izpuste CO2
Scholz je po vrhu EU pozval tudi k premisleku o globah za proizvajalce avtomobilov, ki ne bodo dosegli cilja zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida na ravni vseh prodanih vozil. Kot je v začetku septembra ocenil direktor Renaulta, bi skupna vrednost glob za celoten avtomobilski sektor nanesla tudi 15 milijard evrov, za nekatere posamezne avtomobilske proizvajalce pa tudi več sto milijonov evrov.
Novi strožji cilji glede izpustov bodo v veljavo stopili prihodnje leto, tudi v nekaterih drugih državah pa komisijo pozivajo, naj bo manj stroga pri nalaganju teh kazni. Glede na zahteven položaj evropske avtomobilske industrije je nesmiselno, da bi jo v tem trenutku obremenjevali še s takšnimi globami, je poudaril Scholz.
“Komisija bi morala najti način, kako zagotoviti, da morebitne globe ne bodo vplivale na finančno likvidnost podjetij, ki morajo zdaj vlagati v elektromobilnost, sodobne izdelke in vozila,” je dodal.
Prodaja v Nemčiji po ukinitvi subvencij padla
Prodaja električnih vozil (BEV) v Nemčiji je med januarjem in novembrom letos upadla za četrtino, s 470 na 347 tisoč avtomobilov, ker je država konec lanskega leta na hitro odpravila subvencije za električna vozila.
Vlada Olafa Scholza je bila v to prisiljena, ker je ustavno sodišče ukinilo izvenproračunski sklad, iz katerega so črpali denar za subvencije. Sklad je bil ustanovljen za reševanje covidne krize, neporabljena sredstva v višini okoli 60 milijard evrov pa je vlada prerazporedila za zeleni prehod. Ustavno sodišče je presodilo, da je taka prerazdelitev protiustavna.
V Nemčiji glede ukrepov za spodbujanje prodaje električnih avtomobilov med drugim razmišljajo, da bi kupcem ob nakupu električnega vozila ponudili 1.000 evrov bonusa za polnjenje. Sredstva bi lahko koristili na javno dostopnih polnilnih postajah. Da bi spodbudili trg rabljenih avtomobilov, pa razmišljajo o možnosti subvencioniranja strokovnih pregledov akumulatorjev s 100 evri, še piše STA.