Izvajalce nadgradnje ljubljanske železniške postaje uvedli v delo
Kot je dejala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek, bosta Ljubljana in Slovenija po več kot 20 letih zapletov dobili novo, sodobno železniško postajo, kot si jo zaslužita.
Konzorcij podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH holding, s katerim je Direkcija RS za infrastrukturo v četrtek podpisala pogodbo za izvedbo gradbenih del pri nadgradnji ljubljanske železniške postaje, so danes uvedli v delo, poroča STA.
Postajo bodo po napovedih zgradili v 22 mesecih.
Informacijo o uvedbi izvajalcev v delo je prek omrežja X sporočila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Kot je dejala na objavljenem posnetku, bosta Ljubljana in Slovenija po več kot 20 letih zapletov dobili novo, sodobno železniško postajo, kot si jo zaslužita.
“Zaradi vedno več prometa na tirih je tudi ta postaja v Ljubljani ozko grlo, zato vlaki zamujajo in jih ni toliko, kot bi si jih želeli. Zato je res zadnji čas, da smo uspeli podpisati pogodbo,” je dodala.
Pogodba je po navedbah STA vredna 199,9 milijona evrov brez davka oziroma 243,9 milijona evrov z davkom na dodano vrednost.
Na javno naročilo, objavljeno v začetku marca, sta prispeli ponudbi konzorcija z družbo SŽ-Železniško gradbeno podjetje na čelu, ki je ponudil, da bi dela izvedel za nekaj manj kot 247 milijonov evrov z davkom, in družbe VOC Objekti, ki bi dela opravila za 259,6 milijona evrov.
Ker sta ponudbi presegali ocenjeno vrednost, so na direkciji konec pomladi sprejeli odločitev o neoddaji naročila, nato pa so s ponudnikoma izvedli konkurenčni postopek s pogajanji.
Kot poroča STA, je izbrani konzorcij poleg ponujene končne izpogajane cene predlagal tudi skrajšanje roka dokončanja del in pridobitve potrdila o prevzemu s 24 na 22 mesecev od uvedbe v delo, tako da bodo lahko izpolnjeni pogoji za črpanje sredstev iz mehanizma za okrevanje EU po koronski krizi v okviru izvajanja načrta za okrevanje in odpornost.
Nadgradnja železniške postaje Ljubljana obsega nadgradnjo tirov z optimizacijo tirne sheme ter izvedbo šestih novih peronov na območju postaje (dva bočna in štirje otočni peroni) z nadstreški in s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe. Za varen in lažji dostop potnikov do peronske infrastrukture bo zgrajen nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod. Nadhod bo pešcem omogočal povezavo med središčem mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste).
V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo vozovnic, čakalnica za potnike, sanitarije in podobno. Predvideni sta rekonstrukcija in razširitev obstoječega podhoda z ločenim podvozom za kolesarje ter ločenimi površinami za pešce pod vsemi postajnimi tiri, vključno z izvedbo dvigal za dostope na perone.
Izvedeni bosta nadgradnja in prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter nova vozna mreža, še piše STA. Železniška postaja bo povezana tudi z novo avtobusno postajo Ljubljana.