Hrvaški trgovci lani z več kot 15-odstotno rastjo prihodkov

Novice Forbes Slovenija 14. septembra, 2024 10.30
featured image

Prihodki v trgovini na drobno z mešanim blagom na Hrvaškem so lani znašali 7,73 milijarde evrov.

14. septembra, 2024 10.30

Raziskava hrvaške Agencije za zaščito tržne konkurence (AZTN) je pokazala, da so prihodki v trgovini na drobno z mešanim blagom lani znašali 7,73 milijarde evrov, kar je 1,07 milijarde evrov oziroma 16,1 odstotka več kot leto prej.

AZTN je v raziskavo vključil 44 trgovcev, ki po prihodkih predstavljajo najpomembnejše igralce na trgu maloprodaje mešanega blaga, predvsem hrane, pijače ter izdelkov za gospodinjstvo in osebno higieno. Trgovci iz raziskave so imeli lani skupno 5.140 poslovalnic, kar je 144 prodajnih mest ali 2,9 odstotka več kot v letu 2022. Največ poslovalnic je imel Studenac, večina od njegovih 1.257 trgovin pa je manjših, poroča STA.

Največji trgovec na drobno z mešanim blagom v letu 2023 je bil Konzum plus. Njegov tržni delež je bil 20- do 30-odstoten in je v primerjavi z letom prej zabeležil rahlo povečanje tržnega deleža. Ta trgovska veriga je imela lani 637 prodajnih mest oziroma devet več kot leta 2022.

Skupni tržni delež Lidla in Kauflanda, ki sta del skupine Schwarz, je znašal 20 do 30 odstotkov, pri čemer je približno dve tretjini zavzemal tržni delež Lidla. Največjo rast prihodkov je imel Konzum plus, in sicer za več kot 200 milijonov evrov.

Sledili so Lidl, Spar, Studenac in Kaufland, ki so v letu 2023 zabeležili rast v višini od 100 do 200 milijonov evrov, Plodine in Tommy z rastjo v višini od 50 do 100 milijonov evrov ter KTC in Eurospin z rastjo v višini od 20 do 30 milijonov evrov, poroča STA.

Konzum plus na Hrvaškem
Največji trgovec na drobno z mešanim blagom v letu 2023 je bil Konzum plus. (Foto: PROFIMEDIA)

Prihodki trgovcev na drobno z mešanim blagom so v letu 2022 znašali 6,66 milijarde evrov. Rast prihodkov je bila v primerjavi z letom 2021 15,7-odstotna in je znašala 900 milijonov evrov.

AZTN je v raziskavi ugotavljal tudi povprečne marže trgovcev za osem kategorij blaga. Rezultati so pokazali, da so bile med živilskimi izdelki lani najvišje povprečne trgovske marže v kategoriji pekovskih izdelkov, ki so znašale 37,2 odstotka. Sledili sta kategoriji svežega sadja in zelenjave z 29,9-odstotno trgovsko maržo ter brezalkoholnih pijač s 25,9-odstotno maržo.

Trgovska marža za osnovne živilske izdelke, kot so moka, sladkor, riž, rezanci, jedilna olj, je v povprečju znašala 24 odstotkov, za slaščice pa 31,7 odstotka. Za meso in mesne izdelke je bila v povprečju 23,7-odstotna, za perutnino in jajca pa 24,1-odstotna, piše STA.