Lažni popusti na Sheinu: EU prepričana, da kitajski modni velikan krši zakon

Med spornimi praksami Sheina so po ugotovitvah evropskega organa za varstvo potrošnikov lažni popusti in prodaja pod pritiskom.
Evropska unija ugotavlja, da kitajski trgovec s hitro modo Shein z nekaterimi svojimi poslovnimi praksami krši evropsko zakonodajo. Podjetje ima zdaj en mesec časa, da se odzove na obtožbe, sicer mu bo EU naložila globe, sorazmerne s prodajo v tistih državah EU, kjer je po besedah unije kršilo zakonodajo, poroča BBC.
Kot je v ponedeljek sporočila EU, je organ EU za varstvo pravic potrošnikov s preiskavo ugotovil “širok nabor praks, ki so v nasprotju z zakonodajo EU”.
Med spornimi praksami v varuhu evropskih potrošnikov navajajo zavajajoče informacije, zavajajoče oznake izdelkov, zavajajoče trditve o trajnosti in skrite kontaktne podatke. Ugotavljajo tudi primere pretvarjanja, da lahko potrošniki pri Sheinu dobijo boljšo ponudbo kot pri drugih trgovcih, pri čemer Shein prikazuje znižanja cen, ki ne temeljijo na dejanskih predhodnih cenah.
Prav tako je po njihovem sporna uporaba lažnih rokov trajanja ponudbe, s katerimi Shein pritiska na potrošnike, da opravijo nakup. Zavajajoče naj bi bile tudi recenzije in ocene izdelkov, navaja BBC.
EU: Shein mora spoštovati pravila
EU od Sheina zahteva skladnost z evropsko zakonodajo in umik omenjenih domnevno spornih praks. “Shein mora zdaj ukrepati, spoštovati pravila in svoje prakse v celoti uskladiti s potrošniškimi standardi EU,” je ob tem dejal evropski komisar za pravosodje Michael McGrath.
“Vsa podjetja, ki nagovarjajo potrošnike v EU, morajo ravnati po naših pravilih. Današnji ukrep je jasno sporočilo: ne bomo se izogibali zahtevanju odgovornosti od platform za e-trgovanje, ne glede na to, kje imajo sedež,” je po pisanju BBC še dodal McGrath.
Shein: Še naprej bomo sodelovali v preiskavi
Sheinov tiskovni predstavnik je v odzivu dejal, da je podjetje “konstruktivno sodelovalo z nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov in Evropsko komisijo, da bi dokazalo svojo zavezanost k spoštovanju zakonov in predpisov EU, in še naprej sodeluje v tem procesu, da bi odpravilo vse pomisleke”. V podjetju še dodajajo, da njihova prednostna naloga ostaja pozitivna izkušnja spletnega nakupovanja za evropske potrošnike.
Kitajski trgovec se je že večkrat znašel pod plazom obtožb zaradi svojih poslovnih praks. Januarja je na primer BBC poročal, da so nekateri njegovi zaposleni delali 75 ur na teden in s tem kršili kitajsko delovno zakonodajo. Istega meseca so poslanci v Združenem kraljestvu Shein obtožili “namerne ignorance”, potem ko njegov odvetnik večkrat ni želel odgovoriti na vprašanja o tem, kje trgovec na drobno pridobiva bombaž.
Pred letom dni je odjeknila tudi novica o tem, da so južnokorejske oblasti v nekaterih Sheinovih izdelkih odkrile strupene snovi. Od osmih otroških izdelkov v njegovi ponudbi, ki so jih analizirali med inšpekcijskimi pregledi, vključno s čevlji in torbami, so uradniki v sedmih izdelkih odkrili strupene snovi z vsebnostjo formaldehida in ftalatov, ki je bila mnogo višja od dovoljene.