Dieselgate: po treh letih le začetek sojenja nekdanjemu prvemu možu VW

Novice Forbes Slovenija 3. septembra, 2024 16.58
featured image

Sojenje nekdanjemu prvemu možu Volkswagna Martinu Winterkornu so zaradi zdravstvenih razlogov prestavljali od leta 2021.

3. septembra, 2024 16.58

Na sodišču v nemškem Braunschweigu se je danes začelo sojenje nekdanjemu prvemu možu Volkswagna Martinu Winterkornu zaradi njegove vpletenosti v t. i. aferi dieselgate.

Volkswagen je leta 2015 priznal, da je v milijone avtomobilov namestil programsko opremo, ki je pomagala pri prirejanju rezultatov testov izpustov njihovih vozil. To je povzročilo enega največjih nemških povojnih industrijskih škandalov.

Winterkorn je obtožen goljufije zaradi prirejanja testov izpustov, zaradi česar bi bil lahko v primeru, da bi bil spoznan za krivega, obtožen na deset let zapora, poročanje francoske tiskovne agencije AFP povzema STA.

Winterkorn je kmalu po izbruhu afere odstopil s položaja prvega moža skupine Volkswagen, poskusi, da bi sedel na zatožno klop, pa so bili zaenkrat neuspešni.

Leta 2021 bi se moral pred sodiščem zagovarjati skupaj s še štirimi nekdanjimi direktorji Volkswagna, a se je sodnik odločil postopek proti danes 77-letniku ločiti. Winterkorn naj namreč zaradi slabega zdravstvenega stanja po operaciji sojenja tedaj ne bi bil sposoben prenesti.

Sojenje naj bi trajalo eno leto

Sodišče v Braunschweigu, kraju blizu Volkswagnovega zgodovinskega sedeža v Wolfsburgu, je v začetku leta objavilo, da se bo postopek proti Winterkornu končno začel ta mesec.

Kot je navedla AFP, so se vse od takrat pojavljale skrbi glede njegovega zdravja, nekateri mediji so poročali, da je sredi junija znova prestal operacijo, zdaj pa so se pojavljala vprašanja o tem, ali bo zdržal dolgotrajno sojenje.

To naj bi trajalo do septembra prihodnje leto, v tem času pa je predvidenih okoli 90 zaslišanj.

Obramba je prepričana, da bo Winterkorn kos sojenju. Ob tem je njegov odvetnik dodal, da pričakujejo, da se bo sojenje zaključilo prej kot v enem letu, še poroča STA.

Goljufija je skupino zaradi kazni, pravnih stroškov in odškodnin lastnikom avtomobilov, predvsem v ZDA, sicer stala že okoli 30 milijard evrov.

VW razmišlja o zapiranju tovarn

V ponedeljek je sicer v Nemčiji odjeknila novica, da nemški avtomobilski velikan Volkswagen zaradi naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji.

“V dani situaciji zaprtja tovarn ne moremo izključiti,” je vodstvo zapisalo v pismu zaposlenim.