Bruselj dokončno potrdil uvedbo dodatnih carin na električnih vozil iz Kitajske

Novice Forbes Slovenija 29. oktobra, 2024 16.28
featured image

Uredba bo v uradnem listu EU objavljena v sredo, kar pomeni, da bodo dodatne carine dokončno uvedene dan pozneje, ko jih bodo tudi začeli pobirati.

29. oktobra, 2024 16.28

Evropska komisija je danes dokončno potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, ki so izdelana na Kitajskem. Poleg že obstoječih 10-odstotnih carin bo v četrtek uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let, piše STA.

Za ameriško podjetje Tesla bo dodatna carina znašala 7,8 odstotka, za kitajska podjetja BYD, Geely in SAIC pa 17, 18,8 in 35,3 odstotka, je razvidno iz danes sprejete uredbe Evropske komisije.

Dodatna 35,3-odstotna carina bo veljala tudi za vse druge proizvajalce električnih vozil na Kitajskem, ki niso sodelovali s preiskavo Komisije. Za podjetja, ki so sodelovala, pa uredba predvideva 20,7-odstotno dodatno carino.

Dodatne carine za obdobje petih let

Za uvedbo dodatnih carin se je Bruselj odločil na podlagi konec lanskega leta sprožene preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij. Zato so v začetku julija začasno uvedli dodatne carine, zdaj pa jih bodo dokončno za obdobje petih let.

Uredba bo v uradnem listu EU objavljena v sredo, kar pomeni, da bodo dodatne carine dokončno uvedene dan kasneje, ko jih bodo tudi začeli pobirati. Če se bodo s posameznimi podjetji v prihodnje dogovorili o tako imenovanih cenovnih zavezah, s katerimi bi podjetja zvišala cene svojih proizvodov in nadzorovala obseg izvoza v EU, zanje evropska uredba o carinah ne bo več veljala.

Slovenija proti temu ukrepu

Komisija je odločitev o dokončni uvedbi dodatnih carin sprejela, potem ko je v začetku meseca 10 članic EU glasovalo za, 12 se jih je glasovanja vzdržalo, pet pa jih je bilo proti. Proti sta med drugim glasovali Nemčija in Slovenija, še piše STA.

Gospodarski minister Matjaž Han je nekaj dni po glasovanju pojasnil, da tega niso storili zaradi Kitajske, ampak zaradi Slovenije. “Po posvetovanjih z industrijo in našimi največjimi partnerji smo odločno naredili tisto, kar je po mojem mnenju trenutno edino pravilno,” je dejal.