Avtoservisi začeli stavko: zavračajo stranke, ki sodelujejo z zavarovalnico Generali

Novice Forbes Slovenija 15. julija, 2024 12.22
featured image

Nekateri avtoservisi danes začenjajo s stavko. V času njenega trajanja ne bodo sprejemali strank, ki imajo vozila zavarovana pri Generaliju, piše Delo. Pri zavarovalnici medtem mirijo.

15. julija, 2024 12.22

Nekateri avtoservisi do nadaljnjega ne sprejemajo več strank z vozili, ki so zavarovana pri zavarovalnici Generali. Slednja naj bi kršila pravice avtoservisov, ignorirala urno postavko in zanemarjala plačila nespornih delov škod, navaja Delo, ki se sklicuje na Slovensko društvo avtostroke (SDA).

V SDA trdijo, da stavka več kot sto servisov. Ta teden bo na njihovi spletni strani in družbenih omrežjih objavljen še seznam stavkajočih.

“Z množično stavko društvo SDA zavarovalnici Generali jasno sporoča, da njegovi člani niso več pripravljeni sprejemati enostransko določenih pogojev sodelovanja z vsiljenimi urnimi postavkami, ki so precej nižje od tistih, ki jih imajo avtoservisi določene v svojih cenikih kot ekonomsko vzdržne. Z urnimi postavkami, ki jih določa zavarovalnica, avtoservisi s svojo dejavnostjo preprosto ne morejo več pokrivati stroškov dela in materiala,” so pojasnili v društvu, ki je bilo ustanovljeno lani.

S pritožbami Slovenskega društva avtostroke je seznanjena tudi agencija za zavarovalni nadzor. Tam zadevo preučujejo in dodajajo, da so za tovrstne spore pristojna sodišča.

Generali: popravila bodo opravili drugi partnerji

Razmere poskušajo umiriti v Generaliju, kjer trdijo, da bodo za svoje zavarovance ustrezno poskrbeli, kljub morebitnemu zavračanju popravil škod. Po njihovih navedbah skupno sodelujejo z več kot 350 avtoličarskimi in kleparskimi servisi ter avtohišami, ki naj bi izvedli potrebna popravila.

Z zavarovalnice so popoldan sporočili, da “s strani svojih zavarovancev še nismo prejeli nobene informacije o zavrnitvi popravila škod na njihovih vozilih s strani avtoserviserjev.” Svojim zavarovancem svetujejo, naj se v primeru, da jih bodo njihovi izbrani avtoservisi zavrnili, obrnejo na škodni center, kjer jih bodo usmerili na drug avtoservis, ki bo prevzel popravilo njihovega vozila.

Pri zavarovalnici zavračajo očitke, da s pogodbenimi partnerji ne želijo usklajevati cen servisnih storitev. Te naj bi redno in sporazumno usklajevali, ob čemer poudarjajo še, da imajo z avtoservisi sklenjene pogodbe.

“Cene se določijo glede na frekvenco škod pri posameznem pogodbenem poslovnem partnerju ter glede na inflacijo, druge prilagoditve cen (rezervnih delov, energentov …) in razmer na trgu,” navajajo pri Generaliju in dodajajo, da so se cene servisnih storitev in rezervnih delov lani močno zvišale. Rasle naj bi precej hitreje od inflacije in drugih stroškov.

STA medtem poroča tudi, da pri Generali v želji, da zavarujejo koristi zavarovancev ter svoje dobro ime in poslovanje, s pooblaščenci preučujejo vse razpoložljive pravne možnosti, vključno s prijavo ravnanja SDA in njenih članov pristojnim nadzornim in inšpekcijskim organom, organom pregona in uveljavljanju odškodninskih zahtevkov.

Glede nespornih delov škod so navedli, da jih redno plačujejo strankam na podlagi zavarovalnih pogodb oz. preko odstopov terjatev njihovim pogodbenim serviserjem. V primeru nepogodbenih serviserjev Generali ni naročnik storitev, zato je predmet plačila nespornega dela stvar dogovora med zavarovalnico in stranko, so dodali.

Težave naj bi imelo več podjetij iz panoge

O težavah kleparsko-ličarskih delavnic so prejšnji teden poročali iz Gospodarske zbornice Slovenije (GZS). V njihovi sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pišejo, da že dalj časa poskušajo doseči, da bi zavarovalnice upoštevale dejanske stroške, ki jih imajo servisi s popravilom vozil. Po njihovih navedbah se urne postavke, ki jih plačujejo zavarovalnice, niso ustrezno spremenile že več kot 10 let. Medtem so zavarovalnice delavnicam naložile še dodatne obveznosti.

Zavarovalnice naj bi na kleparsko ličarske delavnice prenesle številna dodatna dela – denimo docenitve, hrambo in uničenje zamenjanih delov, odvoz in razgradnja. Ta niso plačana, neplačana pa so tudi dela, ki jih je treba nujno izvesti za kakovostno izvedbo kleparskih oziroma ličarskih storitev, so sporočili iz sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili.

Interesno gospodarsko združenje trdi še, da zavarovalnice zavračajo zahteve po višjih urnih postavkah, kljub njihovim poskusom iskanja kompromisnih rešitev. Zavarovalnice naj bi poudarjale, da so se povečali stroški nadomestnih delov.