Avtomobilska giganta skupaj v razvoj nove generacije hibridov
BMW in Toyota sta napovedala združitev moči pri razvoju pogonskih sklopov za električni avtomobil na vodik. BMW naj bi prvi tak model na trg poslal leta 2028.
Nemški BMW in japonska Toyota nameravata združiti moči pri razvoju pogonskega sklopa (motor in menjalnik) za električni avtomobil na vodik. BMW namerava prvi model elektrovodikovega avtomobila predstaviti leta 2028.
Električne avtomobile na vodik, v avtomobilski industriji znane kot električna vozila na gorivne celice (FECV), poganja elektrika, proizvedena iz vodika, ko se ta v gorivni celici pomeša s kisikom. Elektrika se tako proizvaja sprotno, medtem ko morajo klasična električna vozila energijo hraniti v bateriji.
Cilj nadgradnje partnerstva med BMW in Toyoto, ki sicer na področju vodikovih tehnologij sodelujeta že od 2012, je zmanjšanje stroškov razvoja.
Ciljajo na voznike, ki delajo več kilometrov
“V osnovi je to še vedno električno vozilo,” je za Wall Street Journal dejal podpredsednik BMW-jevega oddelka za vozila na vodik Michael Rath.
Z elektrovodikovimi avti BMW in Toyota ciljata na kupce, ki si želijo avtomobil z manj ogljičnega odtisa, obenem pa doma nimajo svoje polnilnice oziroma je količina dnevno opravljenih kilometrov prevelika, da bi bili odvisni od dostopnosti polnilnic na poti.
Polnjenje najnovejše generacije vozil bo tako veliko hitrejše in bo bolj podobno klasičnemu točenju goriva v avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem, je dejal Rath.
V primerjavi s klasičnimi električnimi avtomobili bo nova generacija pogonskih sklopov omogočala tudi veliko boljšo vlečno zmogljivost vozila, prav tako pa bodo manj občutljivi na temperaturne spremembe.
V BMW so ob tem poudarili, da elektrovodikovi avtomobili ne bodo nadomestili klasičnih električnih vozil z baterijo, zanimanje za katere se je sicer lani občutno zmanjšalo, temveč bodo predstavljali alternativo. “Ne vidimo jih kot tekmeca. Menimo, da se bosta dopolnjevala,” je za Wall Street Journal še dejal Rath.
EU obljublja mrežo vodikovih polnilnic
Toda, če je razvoj najnovejših pogonskih sklopov tik pred vgradnjo v vozila, bo hitrost prehoda na množično uporabo odvisna predvsem od gradnje infrastrukture za polnjenje vodikovih vozil. Te je namreč trenutno veliko manj od klasičnih bencinskih črpalk oziroma polnilnih postaj za električna vozila.
Evropska unija se je tako z Uredbo o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, ki je v veljavo stopila aprila letos, že zavezala k vzpostavitvi mreže vodikovih polnilnih postaj po Evropi. Aktivne pogovore z dobavitelji energentov je začel tudi BMW. Vsi deležniki tako napovedujejo vlaganja v razvoj in rast trga vodika.
Kaj pa varnost?
Vozila na vodik po drugi strani odpirajo tudi varnostna vprašanja. Gre namreč za zelo vnetljiv kemični element. Rath je ob tem poudaril, da so v BMW opravili teste z varnostnimi trki vozila in dokazali, da so vozila varna. Svojega vodikovega BMW iX5 preizkušajo tudi na cestah.
Rath načrtov glede prodaje vozil ni razkrival, je pa za Wall Street Journal dejal, da BMW in Toyota ne izključujeta možnosti prodaje nove tehnologije tudi drugim podjetjem.