Svoj posel je začela iz čistega obupa. Zdaj je uspešna podjetnica

featured image

Kathleen Griffith, ustanoviteljica globalne platforme, ki podjetnicam pomaga zagnati svoje podjetje, bo ena izmed govork na prvem srečanju Forbes Adria Power Women's Summit 4. septembra v Beogradu.

13. avgusta, 2024 10.19

“Ženske morajo vlagati v druge ženske,” je leta 2018 v intervjuju za Forbes dejala Kathleen Griffith, podjetnica in ustanoviteljica platforme za ženske podjetnice Build Like A Woman. “Vsak dan stavim na ženske, ne le zato, ker je to prav, ampak zato, ker je dober posel.”

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Griffith je leta 2014 ustanovila podjetje za marketinško in medijsko svetovanje Grayce & Co, ki nekaterim izmed največjih podjetij na svetu pomaga nagovarjati njihove ženske stranke. Največ težav imajo pri tem podjetja, ki ne počnejo tega, kar sporočajo. Takšna, ki na trgu ženskam govorijo eno, v resnici pa nimajo raznolikosti, zastopanosti in enake obravnave žensk v podjetju, pravi Griffith, ki obenem vlaga v start upe ženskih podjetnic.

Štiri leta pozneje je zgradila globalno platformo za podjetnice Zgradi kot ženska (Build Like a Woman) ter vključuje vsebine zvezdnic tin uspešnih podjetnic, kot sta Jessica Alba in Eva Longoria.

Kathleen Griffith, ki je diplomirala na Univerzi v Severni Karolini, je tudi govorka. Svojo strast za podporo podjetnicam bo 4. septembra delila na Forbes Adria Power Women’s Summitu v Beogradu.

Kako se je začelo

Preden je na noge postavila lastno svetovalno podjetje, je Griffith več let delala v oglaševanju, med drugim za agenciji Saatchi & Saatchi in mygarrybowen.

Njena družba Grayce & Co sodeluje s podjetji z lestvice Fortune 500, med njimi NIKE Women in Verizon. Doslej je usmerjala več kot 500 milijonov dolarjev v marketingu.

Kaj je bila spodbuda za ustanovitev podjetja? Griffith razloži takole: “Svojega podjetja nisem zagnala pogumno, po nekem trenutku prebliska. Začelo se je tiho, v temi, iz čistega obupa. To je bil poskus, da bi se znebila nepravičnih ovir in neizpolnjenih obljub korporativnega sveta. Poskus, da bi se izognila izčrpanosti. To se ni zgodilo čez noč. Nisem mogla zbrati čustvenega poguma, zagotoviti finančne varnosti ali se fizično zlomiti, da bi v trenutku naredila preskok. Vendar sem na koncu vse pustila za sabo in šla.

To se je zgodilo ob pici v New Yorku, ko je prijatelj pogledal v moj utrujen, zabuhel, siv obraz in rekel: Videti si kot duh. Namesto da bi vzela taksi, sem dolgo pešačila domov, medtem ko so se mi v glavi vrtele besede pisateljice Tame Kieves, ki sem jo pred leti spoznala na delavnici: Če si tako uspešna pri tem, česar ne maraš, si predstavljaj, kako uspešna bi bila pri tem, kar imaš rada. Te besede so me preganjale na najboljši možni način. Niso odšle, dokler jih nisem slišala.

Sčasoma. Prikradla sem se v stekleno pisarno svojega šefa s sklonjeno glavo v znak poraza (in v znak spoštovanja) in dala odpoved. Tako se je rodilo podjetje Grayce & Co.

Ideja za moje podjetje, ustanovitev strateške agencije, je nastala, ko sem v panogi, v kateri sem že delala, opazila očitno tržno nišo. Le odstotek agencij je bil v lasti žensk. V tistem času se nihče ni zares osredotočal izključno na strategije, usmerjene k ženskam, in zagotavljal natančnih, večdimenzionalnih predstavitev. Namesto tega je skoraj vsaka medijska kampanja gradila negotovost. Pomanjkanje. Želja. Strah. Le če kupite izdelek X, se boste (kot ženska) izboljšali. Vedela sem, da lahko to, da sem ženska, ki poskuša služiti drugim ženskam, v primerjavi z moškimi, ki jim poskušajo le naključno prodajati, postane moj dejavnik razlikovanja.”

Načrt za podjetja, ki jih vodijo ženske

Griffith je leta 2018 lansirala multimedijsko platformo Build Like a Woman. Platforma skuša vzpostaviti skupnost ambicioznih podjetnic in jim nudi orodja, ki bi jim lahko pomagala pri zagonu ali rasti posla.

Med temi orodji je Načrt oziroma Blueprint – priročnik za poslovni uspeh z lekcijami o pravi miselni naravnanosti in potrebnih poslovnih veščinah. Kot pravi ustanoviteljica, je šolanje in korporativni svet nista pripravila na realnosti start up življenja.

“Področje ženskega podjetništva je bilo polno sporočil tipa ‘saj zmoreš, punca’, primanjkovalo pa je podrobnosti o tem, kako dejansko zgraditi podjetje. Zato sem se vsega naučila sama: od razvoja poslovnega načrta do prave miselnosti in odnosa za podjetniški uspeh,” pravi Griffith.

Julija letos je Griffith izdala knjigo z naslovom Build Like a Woman: The Blueprint for Creating a Business and Life You Love.

Katere so po njeno glavne ovire za ženske pri ustanavljanju podjetij? Griffith pravi:

  • 90 odstotkov podjetij v lasti žensk nima nobenega zaposlenega, kar pomeni, da ste pogosto same in poskušate opraviti vse.
  • Pomanjkanje dostopa do kapitala: Raziskave kažejo, da se 64 odstotkov novih malih podjetij začne z okoli 3.000 dolarji začetnega kapitala. Če ga nimate veliko, je rast težje spodbujati.
  • Strah pred neuspehom: Ker je stopnja neuspeha pri podjetništvu visoka (50 odstotkov podjetij propade do petega leta obstoja), je to lahko zastrašujoče za ženske, ki so na splošno perfekcionistke in poskušajo nadzorovati rezultate.

Kako doseči potrošnice

Kateri so trije glavni nasveti, ki bi jih Griffith dala podjetjem, kako doseči potrošnice?

Prvič, splošno trženje pri tem ne deluje, pa tudi uporabljanje ideje opolnomočenja žensk ne. Kar 80 odstotkov žensk ne zaupa blagovnim znamkam, zato se morate najprej osredotočiti na vzpostavitev zaupanja. Dobra novica je, da se ženske obračajo k podjetjem, ki so pripravljena priznati, da trenutni način ne deluje, in ki poskušajo narediti nekaj novega, boljšega in drugačnega.

Nato morate ta cilj razumeti na bolj diferenciran način. Ženske so večdimenzionalne in imajo spremenljivo definicijo sebe. Želijo biti podprte in sprejete v svoji kompleksnosti. Zavračale bodo vse oznake, saj jih ni mogoče enostavno opredeliti. Ženske sovražijo, če jih nekdo uvršča v neko skupino, ocenjuje ali uporablja stereotipe, zato jih morate nagovoriti osebno in jim dati občutek, da so opažene. Podjetja bodo zmagala, ko bodo prisluhnila temu, kaj si ženske želijo in cenijo, razumela njihove paradokse ter zgradila blagovne znamke, ki so jim podobne in namenjene njim.

In tretjič, vaše podjetje mora odražati etos žensk, ki jih želite doseči. In to je dober posel, saj blagovne znamke, ki utelešajo ženske lastnosti, kot so odprtost, empatija, izkušnje in čustva beležijo od štiri do deset odstotkov višje prihodke.

Intervjuji z “graditeljicami”

Build Like a Woman vključuje niz intervjujev z uspešnimi podjetnicami. Med “graditeljicami”, kot jih kliče Griffith, je na primer Jessica Alba, ki je zaslovela kot hollywoodska igralka, a je tudi soustanoviteljica prodajalca lepotnih in otroških izdelkov The Honest Company, ki je nastal leta 2011. Še ena slavna igralka v seriji je nekdanja ‘razočarana gospodinja’ Eva Longoria, ki je lani soustanovila svojo produkcijsko hišo UnbeliEVAble Entertainment.

Med izpostavljenimi sta še oblikovalka ženskih torbic Rebecca Minkoff, ki vodi istoimensko znamko modnih dodatkov, in Tamara Mellon, ki je soustanovila znano znamko čevljev Jimmy Choo, leta 2016 pa je lansirala znamko pod lastnim imenom.

Griffith je bila tudi zunanja sodelavka Forbesa.

Kaj svetuje ženskam, ki želijo ustanoviti podjetje? “Stavite nase. Izpustite svoje sanje na plan, zavzemite še več prostora in GRADITE. V poslu lahko naredite nekaj prebojnega, prav tako v življenju. Predstavljajte si, kako velik skupen vpliv bi imele, če bi se vsaka ženska na tem planetu imela za graditeljico? Če bi zgradila novo prihodnost? V kakšnem svetu bi lahko živeli!” pravi Griffith in dodaja:

“Karkšni koli že so vaši cilji, tam boste končali. Zato si zastavite ambiciozne cilje.”

Pokrovitelji prvega Forbes Adria Power Women’s Summita su: Visa, Atlantic Grupa, Miamaya, Comma, Triple Jump Grupa, Fitpass, Merck, Koozmetik, Dr. Oetker in Institut Esthederm.