Ljubiša Radivojević, Mainstream CEO: Oblačne tehnologije pospešujejo digitalizacijo v regiji

featured image

Podjetje Mainstream je ponudnik večoblačne tehnologije. S svojimi storitvami je prisotno v Sloveniji, Hrvaški, Grčiji, Bolgariji, Črni gori, Bosni in Srbiji. Od vizije, da oblačna transformacija postane katalizator razvoja regionalnih podjetij vse do položaja vodje oblaka v jugovzhodni Evropi je podjetje v zadnjih petnajstih letih prehodilo zahtevno, ambiciozno in dinamično pot. Temu so priča uspešni rezultati, ki vključujejo trimestno rast na vseh trgih že drugo leto zapored.

19. marca, 2024 15.12

Eden izmed ključnih korakov na razvojni poti podjetja je njegovo članstvo v United Group. CEO podjetja Mainstream Ljubiša Radivojević poudarja, da: »United Group nam kot vodja telekomunikacij v SEE daje močan veter v hrbet glede širitve, tako z vidika dostopa do strank kot tudi glede tehnične izvedbe hitre povezljivosti (connectivityja) za uporabnike.« S tem se naročniku zagotavljajo oblačne storitve, ki pravzaprav predstavljajo razširitev njegovega internega sistema. Na ta način lahko uporabniki pospešijo svojo digitalno transformacijo.«

Ko gre za nove naložbe, je Mainstream v zadnjih letih poskrbel za fizično prisotnost skozi nove oblačne platforme v Sloveniji in Bolgariji, medtem ko je oblačna platforma v Srbiji razširjena na še dva podatkovna centra, od katerih eden izpolnjuje standard Tier 3+. V tekočem letu se podjetje prizadeva za vzpostavitev kompletnega cloud stacka v Grčiji, zasnovanega na najnovejših tehnologijah. Podjetje trenutno ponuja svoje storitve skozi osem oblačnih sistemov v regiji, zaradi česar je edinstveno v tem delu Evrope.

»Na vsaki lokaciji ponujamo poln portfelj storitev, ki poleg napredno upravljane infrastrukture v oblaku vključujejo tudi najsodobnejše GPU accelerated izdelke tako za implementacijo rešitev AI/ML v Mainstreamovem oblaku kot tudi za replikacijo podatkov, ki gostujejo na naših oblačnih platformah v različnih državah,« pojasnjuje Radivojević.

Uporaba oblaka v Jugovzhodni Evropi

Po besedah Radivojevića, v primerjavi z zahodno Evropo in Ameriko jugovzhodna Evropa zaostaja pri uporabi oblačnih tehnologij, a je opazen pospešek implementacije. Rešitve zasebnega oblaka so manj prisotne kot javni, hibridni in večoblačni modeli, kar je posledica dolgoročne strategije podjetij, ki te modele uporabljajo.

»Vse pogosteje opažamo, da se za javni oblak odločajo podjetja, ki uporabljajo zgolj lastne rešitve in želijo hitro izvesti modernizacijo. V takih primerih se nekaj korakov preskoči in se uporabi cloud-only strategija instant.«

Za podjetja v regiji je ena od prioritet, da skozi inovacije ponudijo storitve in izdelke, ki izpolnjujejo zahteve sodobnih uporabnikov. Tehnologije v oblaku podpirajo ta proces in to je njihova glavna vrednost – podpora pri pospeševanju oziroma realizaciji digitalne transformacije. Mainstream kot partner svojim strankam pomaga uporabiti oblak na najboljši način, prilagojen njihovim potrebam, rokom ter proračunu. Te postavke so, poudarja Radivojević, pogost kamen spotike pri izvajanju samostojnih projektov, ki temeljijo na oblačnih rešitvah.

Vsi na oblak, vendar ne en oblak za vse

Dejstvo, da je podjetje prepoznalo potrebo po oblaku, še ne pomeni, da je vsaka rešitev ali vsaka platforma optimalna za njegov specifični poslovni IT-sistem. Za ustvarjanje vrednosti iz oblačnih storitev je treba s podrobno analizo opredeliti in nato oblikovati ustrezno rešitev.

Mainstream kot 100-odstotno večoblačno podjetje svojim strankam ponuja širino/popolno izbiro glede rešitev, prek storitev iz lastnega oblaka na osmih lokacijah, vendar tudi prek partnerstev z vodilnimi oblačnimi ponudniki, kot so Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud in Oracle.

»Naš pristop je, da strankam ponudimo ustrezen dizajn za določen scenarij (gostovanje aplikacij, okolij ali sistemov), ki mora biti smotrn. Optimiziran in robusten TCO, da lahko poslovanje brez težav deluje 24/7 – kar je potreba spletnega poslovanja, temveč tudi tradicionalnih podjetij in njihovih potrošnikov,« pravi Radivojević in dodaja, da se vse več podjetij odloča za večoblačni pristop, saj tako lahko izkoristijo specifične možnosti različnih platform.

Kultura je tisto, kar naredi razliko

Vstopanje na nove trge gre z roko v roki z izzivi. Vsak trg je specifičen z vidika kulture: ljudje, navade, potrebe. Za Mainstream je razumevanje kulture ključni dejavnik uspeha, na podlagi katerega podjetje prilagaja svoje storitve in izdelke.

»Sinergija na tem področju je neprecenljiva, članice United Group zelo uspešno poslujejo na vsakem od regionalnih trgov, kar je omogočilo jump start.«

Poslovanje podjetja Mainstream temelji na delu z ljudmi, zato ima podjetje svoje ekipe v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji, Bolgariji in Grčiji. Na ta način uporabnikom ponujajo možnost sodelovanja v največji možni meri z domačimi strokovnjaki.