Kako poskrbeti za uspešno digitalno transformacijo poslovanja?

Digitalizacija PROMOCIJSKO SPOROČILO 13. februarja, 2024 12.16 > 13. februarja, 2024 12.17
featured image

V skladu s ciljem Evropske komisije in Slovenije na področju digitalne preobrazbe podjetij naj bi do leta 2030 tri četrtine podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi uporabljalo storitve računalništva v oblaku. To pomeni, da bodo svoje podatke shranjevala v podatkovnih bazah ponudnikov tovrstnih storitev. Za večji nabor storitev v oblaku se lahko podjetja poslužijo tudi veoblačnih (multi-cloud) rešitev in tako še dodatno pospešijo digitalno transformacijo.

13. februarja, 2024 12.16 > 13. februarja, 2024 12.17

Za to, da bodo lahko naša podjetja tudi v prihodnje ostala konkurenčna na evropskem in na globalnih trgih, je potrebna premišljena in sorazmerno hitra digitalna transformacija. Slovenske družbe pri tem ubirajo različne pristope, a za uspešno transformacijo poslovanja je vsekakor ključnega pomena prehod oziroma selitev v oblak (cloud).

Kaj sploh pomeni ‘selitev v oblak’?

Gre za koncept, ki omogoča shranjevanje, upravljanje in obdelavo podatkov na oddaljenih strežnikih prek interneta. Storitve v oblaku jim namreč omogočajo menjavo lastne računalniške infrastrukture ali podatkovnih centrov za najem t. i. storitve v oblaku, ki jo nudijo zunanji partnerji: Microsoft Azure, Amazon Web Services, Google Cloud in mnogi drugi.

Pri zasebnem oblaku, ki se običajno nahaja znotraj podjetja in katerega viri so namenjeni zgolj tej eni organizaciji, je mogoče izkoristiti številne prednosti javnega računalništva, hkrati pa zagotavlja dodaten nadzor in možnosti prilagajanja. Javni oblak pa pomeni premik določene storitve ali aplikacije izven podjetja, tako da se storitve dobavijo in v celoti urejajo s strani tretje osebe.  Na ta način se podjetja izognejo stroškom vzdrževanja lastne IT infrastrukture, svoje podatke in aplikacije pa gostijo v oblaku, ki je varen prostor, dostopen prek spleta iz tako rekoč vsakega dela sveta.

Ko podjetje za upravljanje s podatki istočasno uporablja več storitev v oblaku različnih javnih ponudnikov znotraj ene same, heterogene arhitekture, pa govorimo o večoblačnem (multi-cloud) upravljanju. Gre za izjemno priljubljen trend sodobnega časa, saj je bil glede na rezultate raziskave družbe Grand View Research globalni trg večoblačnega upravljanja leta 2022 ocenjen na kar 8,03 milijarde ameriških dolarjev (7,48 milijarde evrov), do leta 2030 pa naj bi se širil s skupno letno stopnjo rasti 28 %.

Foto: Profimedia

Kaj pomeni večoblačno upravljanje?

Okolja z več oblaki so lahko zasebna, javna ali kombinacija obojega (hibridna). Različni ponudniki storitev v oblaku ponujajo različne funkcije in tehnologije in če se podjetje odloči za večoblačno strategijo, lahko te funkcije kombinira in uskladi, da zadosti različnim poslovnim in IT potrebam. Podjetje lahko na primer uporablja ločene ponudnike oblakov za storitve infrastrukture (IaaS), platforme (PaaS), programske opreme (SaaS) in funkcij (FaaS). Za gostovanje nekaterih aplikacij lahko denimo uporabi Microsoft Azure, za gostovanje spletnega mesta pa Amazon Web Services.

Različne ponudnike infrastrukture lahko uporabi za različne delovne obremenitve, uvede eno delovno obremenitev, uravnoteženo med več ponudniki (aktivno-aktivno), ali eno delovno obremenitev pri enem ponudniku z varnostno kopijo pri drugem (aktivno-pasivno). Večoblačna strategija torej podjetjem v bistvu ponuja »najboljše iz različnih svetov«.

Prednosti in izzivi večoblačnega upravljanja

Glavne prednosti večoblačne strategije so prav gotovo učinkovite in bolj zanesljive storitve po nižjih cenah na različnih platformah. Poleg tega se podjetja na ta način izognejo odvisnosti od ponudnikov storitev v oblaku.

Glavni izziv prehoda na poslovanje v oblak pa sta varovanje podatkov in zasebnosti uporabnikov. Na svetovni splet in v razne podatkovne baze po svetu se namreč vsakodnevno naloži na milijarde podatkov, ki jih je potrebno ustrezno zaščititi ter zavarovati. A sodobni ponudniki oblakov so specializirani za zagotavljanje varnosti in najnaprednejših varnostnih protokolov, zato znajo ustrezno poskrbeti za varnost podatkov in sistemov.

Da lahko večoblačna strategija dobro funkcionira, je potrebno preoblikovati tudi IT strategije in organizacijske procese znotraj podjetja. Predvsem je potreben boljši nadzor nad upravljanjem s financami, poslovanjem, učinkovitostjo in varnostnimi standardi ter konstanten nadzor nad stroški, ker je težko ustrezno oceniti uporabo in stroške na različnih platformah. V ta namen je smiselno centralizirati strokovno znanje različnih oddelkov znotraj podjetja, kar je v praksi lahko precej težje, kot se zdi.

Enako je na drugi strani. Več kot je ponudnikov oblakov, katerih storitev se poslužuje podjetje, bolj zapleteno je upravljanje teh okolij. Večina ponudnikov javnih storitev v oblaku namreč nima le različnih funkcij, ampak ima tudi različna orodja za upravljanje teh storitev. Čeprav je mogoče upravljati vsako okolje posebej, večini IT ekip za to enostavno primanjkuje časa in virov.

Foto: Profimedia

Rešitev so izkušeni in strokovno podkovani vmesniki

Prav zato je pametno, da podjetja procesom v različnih oblakih sledijo, jih varujejo in dosledno upravljajo iz enega skupnega vmesnika. Podobno, kot če bi jih izvajali na eni platformi. Specializirani ponudniki, kot je Mainstream, ki ima veliko strokovnega znanja in izkušenj z implementacijo in upravljanjem rešitev v oblaku na različnih platformah (Amazon, AWS, GCP, Oracle …), lahko zagotovijo podporo, ki jo podjetje potrebuje, da kar najbolje izkoristi več oblakov in izboljša svojo digitalno preobrazbo.

Mainstream je z mrežo 8 podatkovnih središč največji ponudnik inovativnih rešitev v oblaku in svetovalnih storitev v Jugovzhodni Evropi. Pohvali se lahko z več kot 15 leti bogatih izkušenj na področju ‘cloud’ tehnologije, za vsako stranko pa razvijejo ter zagotavljajo primerne rešitve v oblaku. Imajo več kot 100 inženirjev za oblake in sisteme, ki so certificirani na vseh večjih javnih platformah v oblaku.  Njihove storitve obsegajo tri največje javne platforme v oblaku: Microsoft Azure, Amazon Web Services in Google Cloud, delujejo pa tudi na lastni Enterprise Cloud in Managed Hosting platformi, ki temeljita na več kot 10 letih izkušenj.

Ne glede na to, ali podjetje šele prehaja na storitve v oblaku ali pa nadaljuje z digitalno transformacijo: Mainstream stranke vodi skozi različne oblačne rešitve in jim pomaga pri izbiri najboljšega oblačnega okolja za njihove zahteve: od analize pripravljenosti za prehod preko razvoja prilagojene strategije migracije in postavitve oblaka v poslovanja podjetja. Po migraciji na oblak nudijo podporo za nemoteno delovanje IT sistema, vzdrževanje varnosti ter optimizacijo infrastrukture. Predvsem pa učinkovitost poslovanja v vsakem oblačnem okolju. Čas je torej, da presedlate v oblak!