Zmenkarski velikan zateguje pas, kje se je zalomilo

Posel Forbes Slovenija 26. junija, 2025 17.20
featured image

Aplikacija za zmenke Bumble je že nekaj časa v težavah, predvsem po lanskem preoblikovanju blagovne znamke, ki je med mnogimi uporabniki povzročilo veliko nezadovoljstva in razočaranja.

26. junija, 2025 17.20

Podjetje Bumble, lastnik istoimenske aplikacije za zmenke, je v sredo napovedal, da bo odpustilo 30 odstotkov oziroma 240 zaposlenih po vsem svetu, s čimer bo prihranilo 40 milijonov dolarjev letno, poroča CNN.

Z zmanjšanjem števila zaposlenih bodo po njihovih besedah “ponovno uskladili operativno strukturo, da bi optimizirali izvajanje strateških prioritet”. Velik del prihranjenega denarja nameravajo vložiti v nove izdelke in orodja.

“Te odločitve niso bile sprejete zlahka in globoko smo hvaležni za prispevek vseh zaposlenih, ki jih to zadeva,” je v izjavi za CNN povedal predstavnik Bumble. “Naš poudarek je zdaj na napredku, ki bo okrepil naše osnovno poslovanje, omogočil nadaljnje učinkovito delovanje za naše člane in nas pozicioniral za prihodnjo rast.”

Po objavi novice so delnice Bumbla sredino trgovanje zaključile s 25-odstotno podražitvijo.

Ko gre preoblikovanje znamke po zlu

Bumble, ki ga je leta 2014 ustanovila Whitney Wolfe Herd, je že nekaj časa v težavah, predvsem po lanskem preoblikovanju svoje blagovne znamke, ki je med mnogimi uporabniki povzročilo veliko nezadovoljstva in razočaranja.

Menili so namreč, da preoblikovanje ni izboljšalo uporabniške izkušnje ali odpravilo napak. Odpravljena je bila tudi možnost, da je lahko le ženska tista, ki začne pogovor, s čimer so imele ženske več nadzora nad tem, s kom se želijo pogovarjati. To je bil velik preobrat za aplikacijo, ki se je dolga leta ponašala s tem, da je bolj usmerjena v ženske v primerjavi s svojimi konkurenti.

Marketinško kampanjo so se odločili začiniti še s kontroverznimi oglasi, ki so se poigravali s tematiko celibata in verskih referenc, kar je sprožilo burne odzive. Kmalu po tem se je Bumble za neprimerne oglase opravičil.

Od borznega debija ob 90 odstotkov vrednosti

Od njegove prve javne ponudbe delnic (IPO) leta 2021 se je vrednost delnic znižala za več kot 90 odstotkov. Na svojem vrhuncu septembra 2021 je tržna kapitalizacija Bumbla po podatkih CompaniesMarketCap.com znašala dobrih 11 milijard dolarjev. Danes dosega le še okrog 970 milijonov dolarjev.

To je ustanoviteljico spodbudilo, da se je marca letos po dobrem letu, odkar je odstopila z mesta glavne izvršne direktorice Bumbla, vrnila v podjetje. V intervjuju za New York Times je Herd dejala, da jo Bumble “potrebuje nazaj” in da je bilo “zelo težko gledati, kako je padlo z vrha”, povzema CNN.

V letošnjem prvem četrtletju so se prihodki medletno zmanjšali za skoraj osem odstotkov na 247 milijonov dolarjev, število plačljivih naročnikov pa za en odstotek na 2,7 milijona.

“V zadnjih mesecih smo se gradili – vračali smo se k temu, kar nas dela zaupanja vredne, edinstvene in globoko človeške. A namerno ponovno vzpostavljanje zahteva težke odločitve,” je ob objavi novice o odpuščanjih zapisala Herd. “Ta odločitev ni odraz posameznika, ampak smer, v katero se kot podjetje gibljemo in kaj gradimo,” je dodala.

Mlajše generacije opuščajo aplikacije za zmenke

Težave Bumbla nakazujejo na to, da so mlajši uporabniki nad tovrstnimi aplikacijami vse bolj razočarani in opuščajo spletno spoznavanje. To tepe tudi njegove konkurente, kot sta na primer aplikaciji Tinder in Hinge, ki sta v lasti podjetja March Groups. Slednje je prvo četrtletje zaključilo s triodstotnim medletnim padcem prihodkov, maja pa zmanjšalo število zaposlenih za 13 odstotkov oziroma okrog 300 delavcev.

Tinder se za zanimanje uporabnikov med drugim skuša boriti z novimi funkcijami, kot je na primer funkcija “dvojni zmenek”. Ta prijateljem uporabnikov omogoča, da se združijo in organizirajo skupinske zmenke.

Medtem ostaja uspešna aplikacija Grindr, ki je namenjena LGBTQ+ skupnosti, še piše CNN. V zadnjem letu je vrednost njenih delnic zrasla za dobrih 86 odstotkov.