Neuradno: Magna v pogovorih s kitajskim partnerjem, tudi za lokacijo v Hočah

Posel Andreja Lončar 4. junija, 2025 10.20
featured image

Magna Steyr se z različnimi kitajskimi partnerji dogovarja za sestavljanje njihovih vozil v Evropi, neuradno tudi na lokaciji v Hočah, kjer pa ni še nič dogovorjenega.

4. junija, 2025 10.20

Graška Magna Steyr je po bolečem propadu posla za ameriški Fisker v zadnjih letih vodila pogovore z večimi kitajskimi proizvajalci, ki bi se radi visokim carinam za uvoz električnih avtomobilov v ZDA izognili s premikom (dela) proizvodnega procesa na staro celino.

Kleine Zeitung je nedavno poročal, da bi lahko v Gradcu že junija začeli sestavljati avtomobile znamk Xpeng in GAC. Magna o novih strankah uradno še ni povedala ničesar in ne komentira pogajanj.

Pogovori tudi za Hoče, a nič črno na belem

Vir, ki pozna dogajanje v Magni Steyr, a ne želi biti imenovan, pravi, da se priložnosti kažejo tudi za hoško lokacijo. Pogovori Magne z neimenovanim kitajskim partnerjem po besedah našega vira tečejo že dlje časa, a podpisanega ni še nič.

Predstavniki Magne Steyr naj bi sicer že bili v stiku tudi z državo, a register lobističnih stikov tega ne kaže. Zadnji zabeleženi stik se je zgodil konec maja 2023 z gospodarskim ministrstvom, s katerim se je podjetje takrat dogovarjalo za vračilo subvencije zaradi ustavitve naložbe v Hočah.

Po tem, ko se je včeraj gospodarski minister Matjaž Han na Bavarskem sestal s predstavniki kitajskega proizvajalca avtomobilov Nio in ga omenil kot “potencialnega partnerja za sodelovanje s slovensko avtomobilsko industrijo”, je v medijih zaokrožilo, da bi lahko proizvajalec premijskih električnih vozil zapolnil obrat Magne Steyr.

Vir iz Magne, kot že omenjeno, potrjuje, da tečejo pogovori o povezovanju s kitajskim partnerjem, zanika pa, da bi šlo za Nio. “Navedba potencialnega partnerja ni točna,” pravi.

Omenimo, da je Nio ravno včeraj napovedal širitev na sedem novih evropskih trgov, in sicer Avstrijo, Belgijo, Češko, Madžarsko, Luksemburg, Poljsko in Romunijo. V Sloveniji še ni prisoten.

Upravnih postopkov ni

V Hočah sicer zdaj stoji le lakirnica s kapaciteto do 100 tisoč vozil letno, kjer trenutno nekaj deset zaposlenih izdeluje dele za prototipe vozil.

Če bi Magna Steyr želela tu proizvajati vozila za katerega od partnerjev, bi morala vložiti zahtevo za integralno gradbeno dovoljenje za karosernico in sestavljalnico. Za zdaj po naših neuradnih informacijah ni sprožila nobenih postopkov.

Proizvodnja ali bolj sestavljalnica?

Kleine Zeitung sicer poroča, da povezava s Kitajci za graško Magno ne pomeni nujno velikega posla. Vozila bo namreč izdelovala po tako imenovani metodi SKD (angl. Semi Knocked Down). Pri tej se bodo montažni sklopi in deli dobavljali iz Kitajske, modeli pa se bodo v Avstriji nato dopolnili in dokončali le z ducatom sestavnih delov, kot so osi in motorji, je pisal Kleine Zeitung.

Kitajska proizvajalca, ki ju omenja časopis, pa se bosta s tem izognila evropskim carinam na uvoz kitajskih električnih avtomobilov. Za Xpeng veljajo dodatne carine v višini 21,3 odstotka, za električne avtomobile znamke GAC Motors pa znašajo 20,7 odstotka.

Loading…